Jeg har - efter noget besvær - fået installeret Ubuntu 10.10 Netbook.
Når jeg fører musen henover ikonerne i venstre side af skærmen, bliver den helt
blank i nogle sekunder, hvorefter den gendannes. Det gør ingen forskel,
om jeg venstre- eller højreklikker.
Jeg har en Fujitsu Amilo Pro bærbar.
Egon
Kan ikke starte programmer fra ikoner på skrivebordet
-
-
- Admin
- IRC nickname: AJenbo
- Geografisk sted: Vanløse, København
Re: Kan ikke starte programmer fra ikoner på skrivebordet
Hmm vi skal lige vide lidt mere specifikt hvilken maskine du har. Jeg har selv installeret 10.10 på en Amilo Pro hvor der overhovet ingen problmer var, så der er nok flere modeller
Kør og giv os det den kommer ud med, så kan vi se hvilket grafikkort der er i maskienen.
Jeg er ikke helt sikker på hvilket ikoner det er du hentyder til, er det parpirkurven, sluk knappen, eller filer du har liggende på skrive bordet?
Tag eventuelt et screenshot og tegn lidt på det, eller optag en video af hvad det er der sker.
Kør
Kode: Vælg alt
lspic | grep VGA
Jeg er ikke helt sikker på hvilket ikoner det er du hentyder til, er det parpirkurven, sluk knappen, eller filer du har liggende på skrive bordet?
Tag eventuelt et screenshot og tegn lidt på det, eller optag en video af hvad det er der sker.
-
Hej AJenbo
Tak for hurtig reaktion.
Flg.:
01:00.0 VGA compatible controller: VIA Technologies, Inc. CN400/PM800/PM880/PN800/PN880 [S3 UniChrome Pro] (rev 02)
Der er et yderligere problem, at teksten ved ikonerne er små blokke i stedet for læselig skrift.
Andre steder er det fint nok med teksterne.
Det betyder imidlertid, at jeg ikke kan se, hvor tingene er henne og så heller ikke starte f.eks. Terminal.
Jeg prøvede så at installere Lubuntu 10.10, og her ser det noget bedre ud, så det er der, jeg skriver fra.
Hvad mon der er galt i Ubuntu 10.10 Netbook?
Egon
Tak for hurtig reaktion.
Flg.:
01:00.0 VGA compatible controller: VIA Technologies, Inc. CN400/PM800/PM880/PN800/PN880 [S3 UniChrome Pro] (rev 02)
Der er et yderligere problem, at teksten ved ikonerne er små blokke i stedet for læselig skrift.
Andre steder er det fint nok med teksterne.
Det betyder imidlertid, at jeg ikke kan se, hvor tingene er henne og så heller ikke starte f.eks. Terminal.
Jeg prøvede så at installere Lubuntu 10.10, og her ser det noget bedre ud, så det er der, jeg skriver fra.
Hvad mon der er galt i Ubuntu 10.10 Netbook?
Egon
-
- Admin
- IRC nickname: AJenbo
- Geografisk sted: Vanløse, København
Ubuntu 10.10 Netbook kræver 3D acceleration og driveren til dit grafikkort er ikke god nok til at dette køre stabilt.
https://help.ubuntu.com/community/UniChrome
(instuktionerne på denne side virker lidt forældet)
For at deaktivere driveren (så du slet ingen 3D eller acceleration har) kan du gøre følgende:
Prøv først at gå ind under system-indstillinger-udsende-visuelle effekter, vælg ingen.
Er der stadig problemer så prøv at fjerne pakken xserver-xorg-video-openchrome go genstart.
https://help.ubuntu.com/community/UniChrome
(instuktionerne på denne side virker lidt forældet)
For at deaktivere driveren (så du slet ingen 3D eller acceleration har) kan du gøre følgende:
Prøv først at gå ind under system-indstillinger-udsende-visuelle effekter, vælg ingen.
Er der stadig problemer så prøv at fjerne pakken xserver-xorg-video-openchrome go genstart.