Forskellige forums/sites beskriver at det er muligt at få Eurosport player til at virke på Linux (og ubuntu). Bl.a. har nogen lavet et scripts, mens andre har kopieret en url kilde til fx VLC.
Indtil videre er det ikke lykkedes mig at få det til at fungere.
Jeg aner ikke hvad jeg skal stille op med et "script" og jeg har heller ikke haft held til at finde den url kilde som kan bruges til streaming i VLC.
Min viden stopper ved script, men jeg kan normalt finde kilde koder, som bare er et par klik gennem menuerne indtil man nederst på skærmen for en lang liste - eller er jeg også galt på den her!?
Eurosportplayer bruger Silverlight og såvidt jeg er orienteret er det også DRM kodet, hvilket er årsagen til det ikke kører under Linux.
Jeg har installeret Moonlight som plugin, men den kan ikke håndtere DRM - har jeg læst mig til.
Det er ikke altid lige nemt at leve (jeg forsøger) i et windows frit miljø
Håber i kan hjælpe med en løsning..!?
-- INFO
Ubuntu 10.10
Chrome (foretrukne browser)
For at se Eurosportplayer kræver det login / password og et abonnement, hvilket jeg naturligvis har.
Har i brug for mere info så skriv
Eurosport player
-
- Admin
- IRC nickname: AJenbo
- Geografisk sted: Vanløse, København
Re: Eurosport player
Et script gemmer du på din computer, højer klikker -> egenskaber -> rettigheder, sæt hak ud for at det må køre som et program.
Der efter vil du kunne dobbelt klikke på det og vælge kør for at køre scriptet.
(hvis det er et script der skal have input er det muligvis nødvendigt at køre det fra en terminal)
Der efter vil du kunne dobbelt klikke på det og vælge kør for at køre scriptet.
(hvis det er et script der skal have input er det muligvis nødvendigt at køre det fra en terminal)