Blokere afsender i thunderbird

Få hjælp til at sætte programmer eller funktioner op.
egoland
Geografisk sted: Hjortshøj v. Århus

Blokere afsender i thunderbird

Indlæg af egoland »

Jeg kører 10.10, og får en masse spam! Hvordan blokerer jeg det?Jeg har søgt lidt her og der, og også her på siden, men har ikke rigtig fundet noget, der er nemt og ligetil at gå til.
egoland

Re: Blokere afsender i thunderbird

Indlæg af egoland »

Fandt noget i edit>account settings>junk settings, og satte thunderbird til at tro på spamassasin-filteret og til at oprette en junk-mappe. Det må vel så kunne gøre det, med mindre andre har gode ideer???
laoshi
Redaktør
IRC nickname: laoshi
Geografisk sted: Vejle

Indlæg af laoshi »

Jeg bruger selv evolution, hvor man på tilsvarende vis kan sætte spamfiltre ind, og det virker temmelig effektivt.
Mange mail-udbydere bruger også spam-filtre - og de mailadresser som jeg har via webhotel hos one.com kan jeg selv sætte spam-indstillingerne i.
Og ellers er det vigtigt aldrig at lægge sin mail-adresse ud på diverse websites, hvor den hurtigt vil blive høstet af spambots. Og at have en særlig mailadresse som man bruger i forbindelse med e-handel, da det så er den der risikerer at modtage spam fra firmaer som måske ikke lige er gode til at respektere at man frabeder sig den slags.
"Spam, spam, spam, glorious spam"
(Monty Python)
"Von guten Mächten wunderbar geborgen
erwarten wir getrost was kommen mag.
Gott ist mit uns am Abend und am Morgen
Und ganz gewiss an jedem neuen Tag"

(Dietrich Bonhoeffer 1906-1945)

http://www.stromata.dk
https://wiki.ubuntu.com/FlemmingChristensen
https://launchpad.net/~laoshi
lath
IRC nickname: lars_t_h
Geografisk sted: Fyn

Indlæg af lath »

egoland skrev:Fandt noget i edit>account settings>junk settings, og satte thunderbird til at tro på spamassasin-filteret og til at oprette en junk-mappe. Det må vel så kunne gøre det, med mindre andre har gode ideer???

Spamassain gør det ret godt, men den fanger ikke alt.

Når du får noget spam er det vigtigt at du ikke bare trykker på slet knappen, men istedet trykker på spam knappen.
det er vigtigt fordi det er den måde du lærer spamassasin op på.

Møder den så senere noget der ligner det samme erklærer den mailen for spam.

Har du fået rigtig meget spam, så marker nogle af dem som spam. Vælg dem som ser mest forskellige ud, og kør så Funtioner > Slet spam i mappen. På den måde lærer spamassain mest, samtidig med at du skal lave mindst muligt. Fortsæt på den måde.

/Lars
Jeg er Software ingeniør (Diplomingeniør) i Informationsteknologi og indlejede systemer, hvor indlejrede systemer er computer (microcontroller) + elektronik i for eksempel et TV, en router, en vaskemaskine og den slags
egoland

Indlæg af egoland »

Takker og bukker for foklaringen om spamassasin :D