Jeg havde brug for en teksteditor med lidt ekstra muligheder, så jeg tjekkede hvad der ellers fandtes i Ubuntu Softwarecenter. Jeg faldt over UltraEdit, der lød til at have det ekstra jeg manglede, installerede det - og opdagede, at det var en 30-dages prøve-version!
Hvordan er politikken omkring hvilke programmer der er med? Jeg er aldrig tidligere faldet over et tidsbegrænset shareware-program, der kommer med reminders om at registere - er der flere eksempler på det? Jeg har intet imod at købe mit software, men burde det ikke placeres under købe-software? Som det er nu, bliver man ikke engang gjort opmærksom på det er et shareware-program man downloader.
Shareware i Ubuntu?
-
- Geografisk sted: Horsens
Shareware i Ubuntu?
Thomas Jensen, Horsens
-
- IRC nickname: lars_t_h
- Geografisk sted: Fyn
Re: Shareware i Ubuntu?
lianergoist skrev:Jeg havde brug for en teksteditor med lidt ekstra muligheder, så jeg tjekkede hvad der ellers fandtes i Ubuntu Softwarecenter. Jeg faldt over UltraEdit, der lød til at have det ekstra jeg manglede, installerede det - og opdagede, at det var en 30-dages prøve-version!
Hvordan er politikken omkring hvilke programmer der er med? Jeg er aldrig tidligere faldet over et tidsbegrænset shareware-program, der kommer med reminders om at registere - er der flere eksempler på det? Jeg har intet imod at købe mit software, men burde det ikke placeres under købe-software? Som det er nu, bliver man ikke engang gjort opmærksom på det er et shareware-program man downloader.
Der er allerede en fejlrapport på det her: https://bugs.launchpad.net/ubuntu/+bug/552830
Min mening om den pakke er: Jeg vil sige at det er et forsøg på at inficere pakkearkiverne med købe-software, og jeg bryder mig ikke om det - så har jeg skrevet det meget pænt.
Erstatning for UltraEdit
Du kan i stedet prøve mange af de andre editors. gedit har nogle plugins der udvider funktionaliteten. Der er også andre editors med plugins.
emacs og vim er andre meget brugte editors.
/Lars
Jeg er Software ingeniør (Diplomingeniør) i Informationsteknologi og indlejede systemer, hvor indlejrede systemer er computer (microcontroller) + elektronik i for eksempel et TV, en router, en vaskemaskine og den slags
-
- Admin
- IRC nickname: Christian_Arvai
- Geografisk sted: Holeby - Lolland
Det har jeg aldrig set før, og jeg bryder mig absolut heller ikke om det.
Der er ganske rigtigt ingen steder beskrevet at det er Shareware :
og det er først efter install og opstart at man finder ud af det :
hvilket giver nogle irreterende popups som skal ignoreres for at starte op.
Så min mening : Smid det skidt ud fra Softwarecenter eller skriv at der skal betales !
Der er ganske rigtigt ingen steder beskrevet at det er Shareware :
Features: * Code Folding * Supports 64-bit file handling * Unicode support * Disk based text editing and large file handling - supports files in excess of 4GB, minimum RAM used even for multi-megabyte files * Multiline find and replace dialogs for all searches (Find, Replace, Find in Files, Replace in Files) * Syntax highlighting - configurable, pre-configured for C/C++, VB, HTML, Java, and Perl, multiple wordfiles available for download * Project/workspace support * Integrated scripting language to automate tasks * Configurable keyboard mapping * Column/block mode editing * Hexadecimal editor allows editing of any binary file, shows binary and ASCII view
og det er først efter install og opstart at man finder ud af det :
UltraEdit Trial Reminder
This is an unregistered program
You are using this application on a free trial basis
hvilket giver nogle irreterende popups som skal ignoreres for at starte op.
Så min mening : Smid det skidt ud fra Softwarecenter eller skriv at der skal betales !
Med venlig hilsen Christian
"We can only see a short distance ahead, but we can see plenty there that needs to be done." -- Alan Turing
"We can only see a short distance ahead, but we can see plenty there that needs to be done." -- Alan Turing
-
- IRC nickname: lars_t_h
- Geografisk sted: Fyn
Er det ikke det man kalde SPAM?
I husker nok at ordet SPAM kommer fra Monthy Pythons "Flying Circus", SPAM showet:
Youtube video: http://www.youtube.com/watch?v=anwy2MPT5RE
/Lars
I husker nok at ordet SPAM kommer fra Monthy Pythons "Flying Circus", SPAM showet:
Youtube video: http://www.youtube.com/watch?v=anwy2MPT5RE
Monthy Python : "Flying Circus", Spam
Scene: A cafe. One table is occupied by a group of Vikings with horned helmets on. A man and his wife enter.
Man (Eric Idle): You sit here, dear.
Wife (Graham Chapman in drag): All right.
Man (to Waitress): Morning!
Waitress (Terry Jones, in drag as a bit of a rat-bag) : Morning!
Man : Well, what've you got?
Waitress: Well, there's egg and bacon; egg sausage and bacon; egg and spam; egg bacon and spam; egg bacon sausage and spam; spam bacon sausage and spam; spam egg spam spam bacon and spam; spam sausage spam spam bacon spam tomato and spam;
Vikings (starting to chant): Spam spam spam spam...
Waitress: ...spam spam spam egg and spam; spam spam spam spam spam spam baked beans spam spam spam...
Vikings (singing): Spam! Lovely spam! Lovely spam!
Waitress: ...or Lobster Thermidor au Crevette with a Mornay sauce served in a Provencale manner with shallots and aubergines garnished with truffle pate, brandy and with a fried egg on top and spam.
Wife: Have you got anything without spam?
Waitress: Well, there's spam egg sausage and spam, that's not got much spam in it.
Wife: I don't want ANY spam!
Man: Why can't she have egg bacon spam and sausage?
Wife: THAT'S got spam in it!
Man: Hasn't got as much spam in it as spam egg sausage and spam, has it?
Vikings: Spam spam spam spam (crescendo through next few lines)
Wife: Could you do the egg bacon spam and sausage without the spam then?
Waitress: Urgghh!
Wife: What do you mean 'Urgghh'? I don't like spam!
Vikings: Lovely spam! Wonderful spam!
Waitress: Shut up!
Vikings: Lovely spam! Wonderful spam!
Waitress: Shut up! (Vikings stop) Bloody Vikings! You can't have egg bacon spam and sausage without the spam.
Wife (shrieks): I don't like spam!
Man: Sshh, dear, don't cause a fuss. I'll have your spam. I love it. I'm having spam spam spam spam spam spam spam beaked beans spam spam spam and spam!
Vikings (singing): Spam spam spam spam. Lovely spam! Wonderful spam!
Waitress: Shut up!! Baked beans are off.
Man: Well could I have her spam instead of the baked beans then?
Waitress: You mean spam spam spam spam spam spam... (but it is too late and the Vikings drown her words)
Vikings (singing elaborately): Spam spam spam spam. Lovely spam! Wonderful spam! Spam spa-a-a-a-a-am spam spa-a-a-a-a-am spam. Lovely spam! Lovely spam! Lovely spam! Lovely spam! Lovely spam! Spam spam spam spam!
/Lars
Jeg er Software ingeniør (Diplomingeniør) i Informationsteknologi og indlejede systemer, hvor indlejrede systemer er computer (microcontroller) + elektronik i for eksempel et TV, en router, en vaskemaskine og den slags
-
- Admin
- IRC nickname: Christian_Arvai
- Geografisk sted: Holeby - Lolland
Den er genial
Med venlig hilsen Christian
-
- Geografisk sted: Køge
lath skrev:Min mening om den pakke er: Jeg vil sige at det er et forsøg på at inficere pakkearkiverne med købe-software, og jeg bryder mig ikke om det - så har jeg skrevet det meget pænt.
/Lars
*tinfoil hat*
Meget mere sandsynlig er at programmet skulle været oploaded til Ubuntu's "For Purchase" i stedet for "Partner" repositories.
Men igen Partners repo, så må folk lad vær med at enable "Partner", da der en del close source og andet, som tilbydes for dem der har brug for det.
Længere er den ikke.