Halløj i forumet
Jeg har en ældre Acer Aspire 1520, hvorpå jeg, foruden windows XP, også har installeret YLMF 3.0 , da jeg synes det kunne være spændende at prøve Linux.
Under win XP kan jeg uden problemer finde trådløse netværk, men i YLMF kan jeg ikke finde nogen.
I Network Tools --> Network Device står der to punkter:
Loopback Interface (io)
Ethernet Interface (eth0).
Jeg håber at I kan hjælpe mig med at få min lille pc på nettet, så jeg virkelig kan få prøvet YLMF.
på forhånd tak
Trådløst netværk på Acer Aspire 1520
-
- IRC nickname: sound
- Geografisk sted: København
Re: Trådløst netværk på Acer Aspire 1520
Grand Behemoth skrev:Halløj i forumet
Jeg har en ældre Acer Aspire 1520, hvorpå jeg, foruden windows XP, også har installeret YLMF 3.0 , da jeg synes det kunne være spændende at prøve Linux.
Under win XP kan jeg uden problemer finde trådløse netværk, men i YLMF kan jeg ikke finde nogen.
I Network Tools --> Network Device står der to punkter:
Loopback Interface (io)
Ethernet Interface (eth0).
Jeg håber at I kan hjælpe mig med at få min lille pc på nettet, så jeg virkelig kan få prøvet YLMF.
på forhånd tak
jeg troe desværre jeg må skuffe dig da dete er et forum for ubuntu og altså ikke ylmf. jeg aner ikke engang hvad ylmf er for noget
-
- Geografisk sted: Svendborg
Hmm, har aldrig hørt om YLMF før... og bedømt ud fra hjemmesiden ser det ikke ud til at have noget særligt community - mest af alt ligner det en kina kopi af windowsXP.
Så mit spørgmål må lige starte med at være, hvad der fik dig til at falde for YLMF istedet for Ubuntu? Hvis det er XPs udseende kan du også få det i Ubuntu. Desuden er Ubuntu lige udkommet i en nyere version, YLMF er baseret på en ældre version af Ubuntu.
Nå men det ser ud til at ndisgtk er preinstalleret i YLMF, så du kan prøve at indstallere din windows wifi driver i det.
i menuen hedder det vel enten noget med ndis* eller noget med "windows".
Alternativt burde du kunne starte det med terminalen, ved at skrive
Så mit spørgmål må lige starte med at være, hvad der fik dig til at falde for YLMF istedet for Ubuntu? Hvis det er XPs udseende kan du også få det i Ubuntu. Desuden er Ubuntu lige udkommet i en nyere version, YLMF er baseret på en ældre version af Ubuntu.
Nå men det ser ud til at ndisgtk er preinstalleret i YLMF, så du kan prøve at indstallere din windows wifi driver i det.
i menuen hedder det vel enten noget med ndis* eller noget med "windows".
Alternativt burde du kunne starte det med terminalen, ved at skrive
Kode: Vælg alt
ndisgtk
-
- Admin
- IRC nickname: AJenbo
- Geografisk sted: Vanløse, København
eller så prøv at køre programmet jocky-gtk, den kan muligvis installere den rigtige linux driver for dig.
Kunne også hjælpe at kende dit net kort så prøv lige at åbne terminalen og skrive
Får du ikke noget der så prøv
Jeg er ikke sikker på YLMF vil give den bedste oplevelse, det prøver lidt at være XP men er Linux så det kommer til at falde lidt for korte over for begge systemer, men så længe du har det i baghovdet kan det jo være spændende at prøve. Skriv endelig dine oplevelser når du har leget lidt med det.
Kunne også hjælpe at kende dit net kort så prøv lige at åbne terminalen og skrive
lspci -nn | Network
Får du ikke noget der så prøv
lspci -nn
Jeg er ikke sikker på YLMF vil give den bedste oplevelse, det prøver lidt at være XP men er Linux så det kommer til at falde lidt for korte over for begge systemer, men så længe du har det i baghovdet kan det jo være spændende at prøve. Skriv endelig dine oplevelser når du har leget lidt med det.