Hej venner!
Jeg forsøger at sætte Skype op og har fået programmet installeret og testet lyden med held. Men jeg ser ikke noget med Video call, som jeg kender fra Windows. Jeg kører Ubuntu 10.04. Problemet er, hvordan får jeg ubuntu til at finde mit web cam, som virker fint i Windows? I device manager i Windows heder cameraet blot "USB 2.0 Camera" og der står ikke noget om producent eller lignende.
Jeg har en bærbar Medion MD 96330. Hvad kan jeg mon gøre?
På forhånd tak
Venlig hilsen
Henning
Web Cam lokalisering Problemet løst!
-
Web Cam lokalisering Problemet løst!
Senest rettet af heru 30. okt 2010, 20:12, rettet i alt 1 gang.
-
- Geografisk sted: Ikast-Herning
Re: Web Cam lokalisering
Hejheru skrev:Hej venner!
Jeg forsøger at sætte Skype op og har fået programmet installeret og testet lyden med held. Men jeg ser ikke noget med Video call, som jeg kender fra Windows. Jeg kører Ubuntu 10.04. Problemet er, hvordan får jeg ubuntu til at finde mit web cam, som virker fint i Windows? I device manager i Windows heder cameraet blot "USB 2.0 Camera" og der står ikke noget om producent eller lignende.
Jeg har en bærbar Medion MD 96330. Hvad kan jeg mon gøre?
På forhånd tak
Venlig hilsen
Henning
tjek i terminal, hvad det præcis hedder, ved at skrive
Kode: Vælg alt
lsusb
Fx "cheese", søg i softwarecenteret efter webcam og du får nogle forskellige muligheder frem du kan prøve med.
stra
stra
Bruger Ubuntu 22.04 og 22.10 + lubuntu 22.10
Bruger Ubuntu 22.04 og 22.10 + lubuntu 22.10
-
Re: Web Cam lokalisering
Mange tak for hjælpen, nu virker det hele.
Jeg skrev koden og fik navnet på mit webcam. Så downloadede og installerede jeg programmet Cheese og da jeg åbnede det kunne jeg straks se mig selv på skærmen.
Atter tak for hjælpen
Henning
Jeg skrev koden og fik navnet på mit webcam. Så downloadede og installerede jeg programmet Cheese og da jeg åbnede det kunne jeg straks se mig selv på skærmen.
Atter tak for hjælpen
Henning