Nu fik jeg installeret Ubuntu med dualboot.
Men når jeg starter maskinen op skal jeg først igennem Windows boot manager og derefter GNU boot manager. Dette er lidt træls og jeg vil da gerne hører om hvordan jeg kan nøjse med én af dem.
To boot manager opstat skærme
-
- Geografisk sted: Aars
To boot manager opstat skærme
Senest rettet af Viborg 5. jan 2011, 16:57, rettet i alt 1 gang.
-
Re: To boot manager opstat skærme
Tænkte på om jeg kunne undvære GNU boot opstarten og kun have Windows boot opstarten?
-
- Geografisk sted: Svendborg
Det plejer at være omvendt at man først for Grub bootloaderne som derefter starter windows boot loader...
Hvordan har du installeret?
Hvordan har du installeret?
-
Jeg installerede gennem Wubi, Altså først ned på en USB pen og derefter installere gennem Windows, for så at gentarte.
-
- Admin
- IRC nickname: AJenbo
- Geografisk sted: Vanløse, København
Hvis du har installeret med wubi fra windows hade du slet ikke behøvet lave en USB.
Når du har lavet en Wubi installation er det desvære nødvendigt at pakke grub-dos ind under windows bootloaderen da windows bootloader ikke har den tilstrækelige installation.
Når du har lavet en Wubi installation er det desvære nødvendigt at pakke grub-dos ind under windows bootloaderen da windows bootloader ikke har den tilstrækelige installation.
-
Okay.
Kan jeg slette Ubuntu installationen og installere den igen fra Wubi?
Kan jeg slette Ubuntu installationen og installere den igen fra Wubi?
-
- Admin
- IRC nickname: AJenbo
- Geografisk sted: Vanløse, København
Mener du at du vil fjerne den Ubuntu som du har isntalleret via wubi og så installere igen på normal vis (altså ikke via wubi)?
Hvis ja, så kan du fra windows fjerne installationen under kontrolpanelet, fjern programmer. Der efter skal du starte computeren fra din usb eller cd.
Hvis du har filer liggende i din wubi installation skal du selfølige lige huske at lave en sikkerheds kopi af dem først.
Hvis ja, så kan du fra windows fjerne installationen under kontrolpanelet, fjern programmer. Der efter skal du starte computeren fra din usb eller cd.
Hvis du har filer liggende i din wubi installation skal du selfølige lige huske at lave en sikkerheds kopi af dem først.