Jeg har i et par distributions-perider kørt med Dabuntu den dansk tilpasset udgave af ubuntu og været rigtigt glad for det. Mit spørgsmål er om der er planer om en Dabuntu 10.10 udgave ?
Mhv
Wotan
Dabuntu ?
-
Re: Dabuntu ?
Jeg er også glad for Dabuntu og kigger også jævnligt på: http://tyge.sslug.dk/dabuntu/
om der skulle være kommet en version 10.10, men indtil videre uden held.
Ubuntu 10.10 kører dog fortrinligt, så ventetiden er til at holde ud.
Bjarne
om der skulle være kommet en version 10.10, men indtil videre uden held.
Ubuntu 10.10 kører dog fortrinligt, så ventetiden er til at holde ud.
Bjarne
-
- Geografisk sted: Nordjylland
Omkring Dabuntu vil jeg tro, at der går en lille måned, fra udgivelsen af Ubuntu 10.10 til Claus er klar med en eventuel Dabuntu 10.10 - Det tager tid at udvælge software, hente den, pakke den og så skabe .ISO-filen.
Jeg har endnu ikke hørt fra Claus omkring Dabuntu 10.10 32 bit, men jeg går stærkt ud fra at den ligger i trykkogeren og brygger på livet løs.
Til de evt. interesserede vil jeg denne gang gøre alvor af at få brygget en Dabuntu 10.10 64 bit sammen. Forudsat Claus går med til at kalde den Dabuntu 10.10-64. Men det ved jeg først, når jeg lige har fået det vendt med Claus.
/Jimmy
Jeg har endnu ikke hørt fra Claus omkring Dabuntu 10.10 32 bit, men jeg går stærkt ud fra at den ligger i trykkogeren og brygger på livet løs.
Til de evt. interesserede vil jeg denne gang gøre alvor af at få brygget en Dabuntu 10.10 64 bit sammen. Forudsat Claus går med til at kalde den Dabuntu 10.10-64. Men det ved jeg først, når jeg lige har fået det vendt med Claus.
/Jimmy
"OM 100 ÅR ER ALTING GLEMT !"
Ubuntu - Dev-ed.
Linux User # 448500
Ubuntu - Dev-ed.
Linux User # 448500
-
Jimmyfj skrev:Omkring Dabuntu vil jeg tro, at der går en lille måned, fra udgivelsen af Ubuntu 10.10 til Claus er klar med en eventuel Dabuntu 10.10 - Det tager tid at udvælge software, hente den, pakke den og så skabe .ISO-filen.
/Jimmy
Det lyder godt og jeg har også kikket tit og ofte på http://tyge.sslug.dk/dabuntu/ og sjovt måske en Dabuntu 10.10 64bit jeg har lige anskatffet en Acer med 64bit arkitecture der ville den blive brugt men indtil nu har min Acer kørt Dabuntu 10.04 LTS og gjort det udemærket.
Mhv
Wotan
-
Jimmy skrev:
> der går en lille måned, fra udgivelsen af Ubuntu 10.10 til Claus er klar med en eventuel Dabuntu 10.10
Takker, var såmænd blot bekymret for om der mon igen ville komme en Dabuntu.
> Det tager tid at udvælge software, hente den, pakke den og så skabe .ISO-filen.
Ja, det er klart. Imens kan jeg jo kigge lidt på Mint 10, der gennemgår samme proces, og som netop har udgivet en Release Candidate.
> Til de evt. interesserede vil jeg denne gang gøre alvor af at få brygget en Dabuntu 10.10 64 bit sammen.
Lyder rigtig godt, jeg har også fornylig fået udskiftet min gamle stationære med 1 giga ram til en med 8 giga, så den vil falde på et tørt sted hvis du/I kan blive enige og kan afse tiden.
Bjarne
> der går en lille måned, fra udgivelsen af Ubuntu 10.10 til Claus er klar med en eventuel Dabuntu 10.10
Takker, var såmænd blot bekymret for om der mon igen ville komme en Dabuntu.
> Det tager tid at udvælge software, hente den, pakke den og så skabe .ISO-filen.
Ja, det er klart. Imens kan jeg jo kigge lidt på Mint 10, der gennemgår samme proces, og som netop har udgivet en Release Candidate.
> Til de evt. interesserede vil jeg denne gang gøre alvor af at få brygget en Dabuntu 10.10 64 bit sammen.
Lyder rigtig godt, jeg har også fornylig fået udskiftet min gamle stationære med 1 giga ram til en med 8 giga, så den vil falde på et tørt sted hvis du/I kan blive enige og kan afse tiden.
Bjarne
-
- Admin
- IRC nickname: AJenbo
- Geografisk sted: Vanløse, København
Mint er ikke længere Ubuntu baseret men byger på Debian, så den vil ikke følge Ubuntu's udgivelses dato.
-
- Forfatter
- Geografisk sted: Christianshavn
Der bliver lagt en beta ud på siden asap. Jeg skal nok melde ud her, så I kan hjælpe med at accept teste.
Claus Gårde Henriksen / Jeg bruger ikke Ubuntu / Debian Stable 12
-
- IRC nickname: tuxx
- Geografisk sted: Syddanmark
AJenbo skrev:Mint er ikke længere Ubuntu baseret men byger på Debian, så den vil ikke følge Ubuntu's udgivelses dato.
Ikke alle Mint'erne bygger på Debian.
// Martin | RLU # 131406
Ubuntu 12.04 LTS 'Precise Pangolin' x86-64 @ Desktop
Ubuntu 12.04 LTS 'Precise Pangolin' x86-64 @ Laptop
Lubuntu 12.04 'Precise Pangolin' i386 @ Workbench Desktop
Debian 6 'Squeeze' x86-64 @ Server
Ubuntu 12.04 LTS 'Precise Pangolin' x86-64 @ Desktop
Ubuntu 12.04 LTS 'Precise Pangolin' x86-64 @ Laptop
Lubuntu 12.04 'Precise Pangolin' i386 @ Workbench Desktop
Debian 6 'Squeeze' x86-64 @ Server
-
AJenbo skrev:
> Mint er ikke længere Ubuntu baseret men byger på Debian, så den vil ikke følge Ubuntu's udgivelses dato.
Nu er du vist i en fart røget et par år ud i fremtiden?
Facts er, at nedenstående aktuelle (2010) versioner af Mint alle er baseret på Ubuntu - og - der er ingen intensioner om at ændre på det.
Fluxbox CD (32-bit) Fluxbox CD
Gnome CD (32-bit) Gnome CD
Gnome CD (64-bit) Gnome CD
Gnome DVD (32-bit) Gnome DVD
Gnome DVD (64-bit) Gnome DVD
KDE DVD (32-bit) KDE DVD
KDE DVD (64-bit) KDE DVD
LXDE CD (32-bit) LXDE CD
OEM (32-bit) Gnome CD
OEM (64-bit) Gnome CD
USA-Japan Distribution (32-bit) Gnome CD
USA-Japan Distribution (64-bit) Gnome CD
Xfce (32-bit) Xfce CD
Xfce (64-bit) Xfce CD
I september kom så en begrænset forsøgsversion af Mint baseret på Debian:
Linux Mint Debian (201009) Gnome DVD
Der er blot denne ene sølle 32-bit. Til december vil der så komme en opdateret version og - måske - en 64-bit. Det er alt. Endnu er der end ikke planer om KDE eller andet.
I øjeblikket er den første version baseret på Ubuntu 10.10 netop kommet som release candidate. Det varer sikkert ikke mange dage før den kommer i final udgave og derefter vil de øvrige mintvarianter, alle baseret på Ubuntu 10.10, vælte frem.
Men hvis du mener at det engang i fremtiden måske vil ende med at Debian versionen vil gå hen og blive den mest populære - så er vi faktisk helt enige.
Bjarne
> Mint er ikke længere Ubuntu baseret men byger på Debian, så den vil ikke følge Ubuntu's udgivelses dato.
Nu er du vist i en fart røget et par år ud i fremtiden?
Facts er, at nedenstående aktuelle (2010) versioner af Mint alle er baseret på Ubuntu - og - der er ingen intensioner om at ændre på det.
Fluxbox CD (32-bit) Fluxbox CD
Gnome CD (32-bit) Gnome CD
Gnome CD (64-bit) Gnome CD
Gnome DVD (32-bit) Gnome DVD
Gnome DVD (64-bit) Gnome DVD
KDE DVD (32-bit) KDE DVD
KDE DVD (64-bit) KDE DVD
LXDE CD (32-bit) LXDE CD
OEM (32-bit) Gnome CD
OEM (64-bit) Gnome CD
USA-Japan Distribution (32-bit) Gnome CD
USA-Japan Distribution (64-bit) Gnome CD
Xfce (32-bit) Xfce CD
Xfce (64-bit) Xfce CD
I september kom så en begrænset forsøgsversion af Mint baseret på Debian:
Linux Mint Debian (201009) Gnome DVD
Der er blot denne ene sølle 32-bit. Til december vil der så komme en opdateret version og - måske - en 64-bit. Det er alt. Endnu er der end ikke planer om KDE eller andet.
I øjeblikket er den første version baseret på Ubuntu 10.10 netop kommet som release candidate. Det varer sikkert ikke mange dage før den kommer i final udgave og derefter vil de øvrige mintvarianter, alle baseret på Ubuntu 10.10, vælte frem.
Men hvis du mener at det engang i fremtiden måske vil ende med at Debian versionen vil gå hen og blive den mest populære - så er vi faktisk helt enige.
Bjarne
-
- Admin
- IRC nickname: AJenbo
- Geografisk sted: Vanløse, København
Ok det er nok bare mig der er lidt tidsforskudt så
-
ubuntuuser42 skrev:Der bliver lagt en beta ud på siden asap. Jeg skal nok melde ud her, så I kan hjælpe med at accept teste.
Hvis det er mig der ventes på så vil jeg da blot gøre opmærksom på at jeg er klar til at teste.
Bjarne