Hejsa. Jeg er for nyligt begyndt at køre Ubuntu 10.10 ved siden af Windows og har for tiden rodet rundt med at customize det en del.
I Compiz kan man benytte "Wallpaper" til at have forskellige baggrunde på sine forskellige workspaces.
I Ubuntu 10.10 skal man dog gøre nogle lidt ekstra ting for at få det til at virke pga. en bug der er opstået.
Hver gang jeg starter Ubuntu op er jeg nødt til at trykke to tastekombinationer for at få det til et fungere:
[ctrl] + [alt] + [f1] (gør at jeg kommer ind i console mode)
derefter
[ctrl] + [alt] + [f7] (gør at jeg kommer tilbage igen i GUI mode)
Er det muligt at skrive et program/noget kode som så kan sættes til at køre som startup application, der så udfører disse tastekombinationer for mig?
Hjælp til script der skal køres under startup
-
- IRC nickname: sound
- Geografisk sted: København
Re: Hjælp til script der skal køres under startup
RIPixel skrev:Hejsa. Jeg er for nyligt begyndt at køre Ubuntu 10.10 ved siden af Windows og har for tiden rodet rundt med at customize det en del.
I Compiz kan man benytte "Wallpaper" til at have forskellige baggrunde på sine forskellige workspaces.
I Ubuntu 10.10 skal man dog gøre nogle lidt ekstra ting for at få det til at virke pga. en bug der er opstået.
Hver gang jeg starter Ubuntu op er jeg nødt til at trykke to tastekombinationer for at få det til et fungere:
[ctrl] + [alt] + [f1] (gør at jeg kommer ind i console mode)
derefter
[ctrl] + [alt] + [f7] (gør at jeg kommer tilbage igen i GUI mode)
Er det muligt at skrive et program/noget kode som så kan sættes til at køre som startup application, der så udfører disse tastekombinationer for mig?
det tror jeg detsværre ikke du skal regne med.
-
- Admin
- IRC nickname: AJenbo
- Geografisk sted: Vanløse, København
Re: Hjælp til script der skal køres under startup
Måske det ville virke at genstarte grafik driveren