Hjælp til script der skal køres under startup

Alle tekniske spørgsmål som ikke hører ind under de andre fora.
RIPixel

Hjælp til script der skal køres under startup

Indlæg af RIPixel »

Hejsa. Jeg er for nyligt begyndt at køre Ubuntu 10.10 ved siden af Windows og har for tiden rodet rundt med at customize det en del.

I Compiz kan man benytte "Wallpaper" til at have forskellige baggrunde på sine forskellige workspaces.
I Ubuntu 10.10 skal man dog gøre nogle lidt ekstra ting for at få det til at virke pga. en bug der er opstået.

Hver gang jeg starter Ubuntu op er jeg nødt til at trykke to tastekombinationer for at få det til et fungere:
[ctrl] + [alt] + [f1] (gør at jeg kommer ind i console mode)
derefter
[ctrl] + [alt] + [f7] (gør at jeg kommer tilbage igen i GUI mode)

Er det muligt at skrive et program/noget kode som så kan sættes til at køre som startup application, der så udfører disse tastekombinationer for mig?
soundpartner
IRC nickname: sound
Geografisk sted: København

Re: Hjælp til script der skal køres under startup

Indlæg af soundpartner »

RIPixel skrev:Hejsa. Jeg er for nyligt begyndt at køre Ubuntu 10.10 ved siden af Windows og har for tiden rodet rundt med at customize det en del.

I Compiz kan man benytte "Wallpaper" til at have forskellige baggrunde på sine forskellige workspaces.
I Ubuntu 10.10 skal man dog gøre nogle lidt ekstra ting for at få det til at virke pga. en bug der er opstået.

Hver gang jeg starter Ubuntu op er jeg nødt til at trykke to tastekombinationer for at få det til et fungere:
[ctrl] + [alt] + [f1] (gør at jeg kommer ind i console mode)
derefter
[ctrl] + [alt] + [f7] (gør at jeg kommer tilbage igen i GUI mode)

Er det muligt at skrive et program/noget kode som så kan sættes til at køre som startup application, der så udfører disse tastekombinationer for mig?

det tror jeg detsværre ikke du skal regne med.
Selvudnævnt guru når det drejer sig om mobilt bredbånd

Webmaster og stifter af:
Billede
Hvor du finder scripts til en hver situation

Billede
AJenbo
Admin
IRC nickname: AJenbo
Geografisk sted: Vanløse, København

Re: Hjælp til script der skal køres under startup

Indlæg af AJenbo »

Måske det ville virke at genstarte grafik driveren