[LØST] Billede fra bærbar skærm > tv skærm

Få hjælp til at sætte programmer eller funktioner op.
hvm
Geografisk sted: København

[LØST] Billede fra bærbar skærm > tv skærm

Indlæg af hvm »

Hej.

Hvordan får jeg billedet på min bærbars skærm til at vise sig på tv'et?

Jeg har et S-video-kabel samt audiostik i min bærbare, som er forbundet med et scart-stik, som er sat i tv'et. Når tv'et er tændt og sat på "pc", og jeg tænder min bærbare, forslår Ubuntu en anden, laver opløsning end normalt, så den er klar over, at en anden skærm er forbundet.

Der dukker bare ikke noget billede op på tv'et :(

Da jeg sidst prøvede det her, var det samme bærbare (Medion MD 96780), men med Vista og et andet fjernsyn - og der virkede det fint.

Er der noget, jeg kan gøre, for at prøve at komme videre?
Senest rettet af hvm 17. okt 2010, 17:02, rettet i alt 1 gang.
soundpartner
IRC nickname: sound

Re: billede fra bærbar skærm > tv skærm

Indlæg af soundpartner »

hvm skrev:Hej.

Hvordan får jeg billedet på min bærbars skærm til at vise sig på tv'et?

Jeg har et S-video-kabel samt audiostik i min bærbare, som er forbundet med et scart-stik, som er sat i tv'et. Når tv'et er tændt og sat på "pc", og jeg tænder min bærbare, forslår Ubuntu en anden, laver opløsning end normalt, så den er klar over, at en anden skærm er forbundet.

Der dukker bare ikke noget billede op på tv'et :(

Da jeg sidst prøvede det her, var det samme bærbare (Medion MD 96780), men med Vista og et andet fjernsyn - og der virkede det fint.

Er der noget, jeg kan gøre, for at prøve at komme videre?

en skart indgang den hedder av1, av2 eller lignende. du skal derfor se på tv'et om ikke du bruger den forkerte indgang. en pc-indgang er oftest et vga eller dvi stik
Selvudnævnt guru når det drejer sig om mobilt bredbånd

Webmaster og stifter af:
Billede
Hvor du finder scripts til en hver situation

Billede
hvm

Re: billede fra bærbar skærm > tv skærm

Indlæg af hvm »

Nu begynder det at dæmre svagt - det er et par år siden, jeg har prøvet det.

Ja, Ubuntu starter også op med en lavere opløsning, når tv'et står på av - men der er stadig intet billede, og tv-skærmen siger "No signal". (Jeg har også et svagt minde om, at jeg kun kunne får det til at fungere dengang i Windows, hvis tv'et havde to skart-indgange, og så skulle det altid være av2).

Er noget jeg kan gøre, for at få et billede frem, ud over at investere i et andet slags stik?

ETA: Vent, der er billedet (trykkede på av-knappen på tv'ets fjernbetjening to gange ved et uheld)! Det ser dog lidt flimret ud, må eksperimentere.

Foreløbigt tak, soundpartner; jeg havde på fornemmelsen, at det var dig, der kunne hjælpe :lol: