Hej
Jeg har installeret Ubuntu 10.04 LTS på en maskine med bundkortet af mærket Gigabyte.
Alt fungere fint.
Men så retter jeg i biosen under peripherals - USB mouse og keyboard fra disable til enable.
Så genstarter Ubuntu hvergang jeg starter op (Dvs Ubuntu når ikke at starte inden den maskinen genstarter) . Også hvis den bootes fra en live CD.
Jeg har også alm ps2 keyboard og mus tilsluttet på dette tidspunkt. (Dvs. der er både tilsluttet 2 keyboards og to mus)
Så ændre jeg i biosen at USB mouse og keyboard skal være disablet og ubuntu kører fint igen.
Hvorfor det ?
Er dette et tilfælde ?
-
- Admin
- IRC nickname: AJenbo
- Geografisk sted: Vanløse, København
Re: Er dette et tilfælde ?
Når du aktivere den funktion i BIOS vil BIOS prøve at maskere USB keyboard som et PS/2 keyboard, det kan være Linux og BIOS kommer i konflikt når Linux skal til at overtage tingende. Er det en grund til at du aktivere USB keyboard i BIOS? Linux kender godt USB tastatur og der er der for ingen grund til at aktivere det for Linux.
-
- Geografisk sted: Nordjylland
AJenbo skrev:Når du aktivere den funktion i BIOS vil BIOS prøve at maskere USB keyboard som et PS/2 keyboard, det kan være Linux og BIOS kommer i konflikt når Linux skal til at overtage tingende. Er det en grund til at du aktivere USB keyboard i BIOS? Linux kender godt USB tastatur og der er der for ingen grund til at aktivere det for Linux.
De fleste BIOS i dag har en funktion som hedder noget i retning af "Fault tollerance". Står denne til "Halt on all errors" ?
Hvis den gør, så slå denne funktion fra. (Så vidt jeg husker findes den i den første indstilling, sammen med indstilling for IDE portene, altså Primary BIOS setup, eller sådan noget).
"OM 100 ÅR ER ALTING GLEMT !"
Ubuntu - Dev-ed.
Linux User # 448500
Ubuntu - Dev-ed.
Linux User # 448500
-
Der er ingen speciel grund - jeg skulle bare finde ud af hvad funktionen gjorde.
Jeg har ændret det tilbage igen og Ubuntu kører fint igen
Jeg har ændret det tilbage igen og Ubuntu kører fint igen