hej.
Jeg sidder her og roder med open DNS, og det virker fint. Alt så godt.
Men mit netværk kommer til at køre ufatteligt langsomt når jeg bruger open DNS hvordan kan det være.?
Og ikke at forglemme at jeg kan ikke finde/komme ind på andre computer på netværket så, det er lige som om at der er noget der holder netværket tilbage.
Er det fordi at man bruger open DNS eller hva.
Det skal siges at det er 10.10 x64 jeg bruger.
futte.
open DNS(opgivet/ LØST)
-
- IRC nickname: Futte
- Geografisk sted: Brønderslev
open DNS(opgivet/ LØST)
Senest rettet af Futte 27. okt 2010, 20:25, rettet i alt 3 gange.
Intel desktop DH57DD med 8GB ram 1333 mhz og I5 CPU 3,3 GHZ / 3,6 GHZ. Og 3stk 500 GB Harddiske.
-
- IRC nickname: tuxx
- Geografisk sted: Syddanmark
Re: open DNS
Bruger du OpenDNS på din router eller i din Ubuntu?
Her kører det lynhurtigt via routeren.
Her kører det lynhurtigt via routeren.
// Martin | RLU # 131406
Ubuntu 12.04 LTS 'Precise Pangolin' x86-64 @ Desktop
Ubuntu 12.04 LTS 'Precise Pangolin' x86-64 @ Laptop
Lubuntu 12.04 'Precise Pangolin' i386 @ Workbench Desktop
Debian 6 'Squeeze' x86-64 @ Server
-
- Admin
- IRC nickname: AJenbo
- Geografisk sted: Vanløse, København
På mit gamle arbejde oplevede jeg faktisk et problem hvor windows maskinerne ikke kunne printe hvis de brugte opendns, dog var der også mac og ubuntu maskiner som ikke så ud til at have problemer med det.
-
- IRC nickname: sound
- Geografisk sted: København
spøjst.
det er ikke noget der burde have betydning.
men det er ganske interessant hvor du sætter opendns op, om det er på routeren eller det er på maskinerne lokalt.
hvis du gør det på routeren så vil du nemlig bruge routeren som dns-proxy og lokalt bruge din router som dns-server.
i mine øjne er dette den mest korekte måde at gøre det på. Det virker så på hele netværket uden at det skal sættes op på alle maskiner manuelt.
dette burde ej heller påvirke lokalnettet da det først er ude i routeren at forbindelsen sker til opendns.
forskellen på at bruge opendns og udbyderdns vil rent praktisk først ske i routeren og opsætningen på indersiden vil være præcis den samme ligegyldigt hvilken dns-udbyder der bruges
det er ikke noget der burde have betydning.
men det er ganske interessant hvor du sætter opendns op, om det er på routeren eller det er på maskinerne lokalt.
hvis du gør det på routeren så vil du nemlig bruge routeren som dns-proxy og lokalt bruge din router som dns-server.
i mine øjne er dette den mest korekte måde at gøre det på. Det virker så på hele netværket uden at det skal sættes op på alle maskiner manuelt.
dette burde ej heller påvirke lokalnettet da det først er ude i routeren at forbindelsen sker til opendns.
forskellen på at bruge opendns og udbyderdns vil rent praktisk først ske i routeren og opsætningen på indersiden vil være præcis den samme ligegyldigt hvilken dns-udbyder der bruges
Senest rettet af soundpartner 14. okt 2010, 11:35, rettet i alt 1 gang.
-
tuxx skrev
Jeg bruger opendns i ubuntu.
Intel desktop DH57DD med 8GB ram 1333 mhz og I5 CPU 3,3 GHZ / 3,6 GHZ. Og 3stk 500 GB Harddiske.
-
- Redaktør
- Geografisk sted: København
Jeg har kørt med openDNS i et stykke tid fordi det var hurtigere, men sidst jeg hastighedstjekkede openDNS, havde min egen udbyder, telenor, opgraderet dns-serverne eller noget og gav dem tørt på. Så lige nu kører jeg bare telenors dns.
http://www.webupd8.org/2009/12/how-to-f ... stest.html
http://www.webupd8.org/2010/09/determin ... quick.html
-
Futte skrev:tuxx skrev
Jeg bruger opendns i ubuntu.
Nogen speciel grund til dette? Jeg vil IMHO anbefale at køre det via routeren.
// Martin | RLU # 131406
-
- Geografisk sted: Albertslund
Kan der opstå konflikter hvis OpenDNS er sat op i både router og Ubuntu?
Jeg har nemlig hidtil kun kørt det gennem Ubuntu, da jeg ikke har kunne finde der hvor jeg skulle gøre det i routeren (fordi jeg tilsyneladene er blind), men nu er det også blevet sat op i routeren, men jeg oplever endnu ingen problemer.
Det er så også max 30 minuter siden jeg fik sat det op i routeren.
Jeg har nemlig hidtil kun kørt det gennem Ubuntu, da jeg ikke har kunne finde der hvor jeg skulle gøre det i routeren (fordi jeg tilsyneladene er blind), men nu er det også blevet sat op i routeren, men jeg oplever endnu ingen problemer.
Det er så også max 30 minuter siden jeg fik sat det op i routeren.
Hilsen Kenny
-
Nja njo.
Så længe du har OpenDNS sat på din Ubuntu så bruger den, den. Om det kan konflikte burde det ikke, men man ved aldrig.
Er det ikke så nemt som at sætte routeren ind som DNS på din Ubuntu og så blot køre sådan et stykke tid og se efter?
Så længe du har OpenDNS sat på din Ubuntu så bruger den, den. Om det kan konflikte burde det ikke, men man ved aldrig.
Er det ikke så nemt som at sætte routeren ind som DNS på din Ubuntu og så blot køre sådan et stykke tid og se efter?
// Martin | RLU # 131406
-
Hej igen.
Ja problemet er ikke blevet løst, men lige meget op det er i ubuntu eller om det er i routeren så køre det lige langsomt.
Jeg ved ikke hvad det kan være, men jeg lader det nok lige ligge.
Men skulle der nu være et kvikt hovede, der har en god idè om hvorfor, og hvordan det kan løses så sig endelig til.
Futte.
Ja problemet er ikke blevet løst, men lige meget op det er i ubuntu eller om det er i routeren så køre det lige langsomt.
Jeg ved ikke hvad det kan være, men jeg lader det nok lige ligge.
Men skulle der nu være et kvikt hovede, der har en god idè om hvorfor, og hvordan det kan løses så sig endelig til.
Futte.
-
- Admin
- IRC nickname: AJenbo
- Geografisk sted: Vanløse, København
Re: open DNS(lopgivet/ LØST)
Du må prøve at deaktivere ipv6
-
- IRC nickname: lars_t_h
- Geografisk sted: Fyn
zob skrev:Jeg har kørt med openDNS i et stykke tid fordi det var hurtigere, men sidst jeg hastighedstjekkede openDNS, havde min egen udbyder, telenor, opgraderet dns-serverne eller noget og gav dem tørt på. Så lige nu kører jeg bare telenors dns.
ICANN har givet GratisDNS lov til at få en root DNS server til Danmark: http://www.version2.dk/artikel/16558-se-billederne-her-er-danmarks-allerfoerste-rodserver-til-internettet
Det skete kun for et par dage siden, så det er derfor det lige pludselig går meget hurtigere.
/Lars
Jeg er Software ingeniør (Diplomingeniør) i Informationsteknologi og indlejede systemer, hvor indlejrede systemer er computer (microcontroller) + elektronik i for eksempel et TV, en router, en vaskemaskine og den slags