Et par spørgsmål her mens vi venter på 10.10

Søger du et bestemt program? Mangler du et alternativ til dit Windowsprogram? Program-spørgsmål kan stilles her.
Rattus Norvegicus
Geografisk sted: Albertslund

Et par spørgsmål her mens vi venter på 10.10

Indlæg af Rattus Norvegicus »

Ja jeg sidder næsten og tripper af utålmodighed mens jeg venter på at 10.10 kan hentes, og jeg har kun været vågen i 20 minuter :lol:

Jeg har dog lige 4 spørgsmål:

1: Er udgivelsen fastsat til et ca. klokkeslæt?

2: Jeg kører pt. med 10.04 via en LiveUSB, men når jeg har downloadet 10.10, kan jeg så godt benytte programmet "Startup Disk Creator" til at lave en ny LiveUSB med 10.10 i stedet?

3: Kan man bruge et SD-kort og en kortlæser i stedet for en usb-nøgle til formålet?
(jeg har nemlig ingen ledige usb-nøgler andet end den jeg bruger til 10.04, og jeg har ingen tomme cd-r, og har ikke lyst til at ofre en hel dvd-skive på kun 700 mb)

4: Hvad er forskellen på "Startup Disk Creator" og "Unetbootin"?
Hilsen Kenny
soundpartner
IRC nickname: sound
Geografisk sted: København

Re: Et par spørgsmål her mens vi venter på 10.10

Indlæg af soundpartner »

Rattus Norvegicus skrev:Ja jeg sidder næsten og tripper af utålmodighed mens jeg venter på at 10.10 kan hentes, og jeg har kun været vågen i 20 minuter :lol:

Jeg har dog lige 4 spørgsmål:

1: Er udgivelsen fastsat til et ca. klokkeslæt?

nej. men det plejer at være sidst på eftermiddagen.
husk at serveren er pænt belastet her de første par dage, så det anbefales at bruge den torrent der bliver lagt ud
Rattus Norvegicus skrev:2: Jeg kører pt. med 10.04 via en LiveUSB, men når jeg har downloadet 10.10, kan jeg så godt benytte programmet "Startup Disk Creator" til at lave en ny LiveUSB med 10.10 i stedet?

det burde man fint kunne ja.
Rattus Norvegicus skrev:3: Kan man bruge et SD-kort og en kortlæser i stedet for en usb-nøgle til formålet?
(jeg har nemlig ingen ledige usb-nøgler andet end den jeg bruger til 10.04, og jeg har ingen tomme cd-r, og har ikke lyst til at ofre en hel dvd-skive på kun 700 mb)

ja det kan man sagtens
Rattus Norvegicus skrev:4: Hvad er forskellen på "Startup Disk Creator" og "Unetbootin"?

ca det samme som æbler og bananer.

ubuntus eget værktøj er bygget ind i ubuntu.
unetbootin er sådan en allround ting der er forberedt mange forskellige distroer. vil du lave mad af frugt, så kan du med bananen ca lave en banankage, mens du med æbler kan lave æblekage, men også æblesalat, karrygryde (bliver også super med æble i) æbler i gele (du ved juleaftens ting) osv
Selvudnævnt guru når det drejer sig om mobilt bredbånd

Webmaster og stifter af:
Billede
Hvor du finder scripts til en hver situation

Billede
Warhawk
Geografisk sted: Esbjerg

Re: Et par spørgsmål her mens vi venter på 10.10

Indlæg af Warhawk »

Uden at vide det med sikkerhed tror jeg at klokkeslettet blev fastsat til 10:10 universal tid. Det passer rimelig fint med at lidt over middag (dansk tid) var 10.10 tilgængelig (der ligger jo meget symbolik i 1010).

UNetbootin er ikke begrænset til Ubuntu distroer. Det er Startup Disk Creator derimod.
/Michael
---

Ubuntu 14.04 64-bit - XFS Lenovo ThinkPad W520 | i7-2860 Quad | nVidia Quadro 2000M | 16GB DDR3 RAM | 256GB Patriot Extreme Performance Warp SSD