Hej jeg har lidt problemer med locale. Det lader til at jeg skal bruge lidt viden om locale for Danmark for at løse det.
perl: warning: Setting locale failed.
perl: warning: Please check that your locale settings:
LANGUAGE = (unset),
LC_ALL = (unset),
LC_TIME = "dk_DK.UTF-8",
LANG = "en_DK.UTF-8"
are supported and installed on your system.
perl: warning: Falling back to the standard locale ("C").
Løsningen på dette lader til at være noget i stil med følgende:
apt-get install language-pack-en-base
export LANGUAGE=en_US.UTF-8
export LANG=en_US.UTF-8
export LC_ALL=en_US.UTF-8
locale-gen en_US.UTF-8
dpkg-reconfigure locales
eller følgende
"While trying to view the source history of a file within Komodo Ide I received the error
Gtk-WARNING **: Locale not supported by C library.
Using the fallback 'C' locale.
I googled and googled and found that the solution is apparantly to
$ /usr/lib/locale
$ sudo ln -s en_GB.utf8 en_GB
(Replace en_GB with your locale)
Unfortunately this didn't work for me. That is, until I realised that the webserver I was using as my repository would almost certainly be in the US and then using the en_US locale. So I did the above with en_US instead and it works perfectly "
fælles for begge synes at være at jeg skal vide lidt om dansk locale og base. og måske også omkring hvilket repository vi bruger. (det skal lige siges jeg ikke 100% forstår hvad jeg snakker om her)
Er der nogen der kan hjælpe?
Og bare lige for nysgerrigheds skyld, er der også nogen der ved hvordan jeg har rodet mig ud i dette, da alt fungerede fint i de første uger efter jeg havde installeret ubuntu?
Thorbjørn
problemer med locale
-
- IRC nickname: sound
- Geografisk sted: København
Re: problemer med locale
thorbs skrev:Hej jeg har lidt problemer med locale. Det lader til at jeg skal bruge lidt viden om locale for Danmark for at løse det.
perl: warning: Setting locale failed.
perl: warning: Please check that your locale settings:
LANGUAGE = (unset),
LC_ALL = (unset),
LC_TIME = "dk_DK.UTF-8",
LANG = "en_DK.UTF-8"
are supported and installed on your system.
perl: warning: Falling back to the standard locale ("C").
Løsningen på dette lader til at være noget i stil med følgende:
apt-get install language-pack-en-base
export LANGUAGE=en_US.UTF-8
export LANG=en_US.UTF-8
export LC_ALL=en_US.UTF-8
locale-gen en_US.UTF-8
dpkg-reconfigure locales
eller følgende
"While trying to view the source history of a file within Komodo Ide I received the error
Gtk-WARNING **: Locale not supported by C library.
Using the fallback 'C' locale.
I googled and googled and found that the solution is apparantly to
$ /usr/lib/locale
$ sudo ln -s en_GB.utf8 en_GB
(Replace en_GB with your locale)
Unfortunately this didn't work for me. That is, until I realised that the webserver I was using as my repository would almost certainly be in the US and then using the en_US locale. So I did the above with en_US instead and it works perfectly "
fælles for begge synes at være at jeg skal vide lidt om dansk locale og base. og måske også omkring hvilket repository vi bruger. (det skal lige siges jeg ikke 100% forstår hvad jeg snakker om her)
Er der nogen der kan hjælpe?
Og bare lige for nysgerrigheds skyld, er der også nogen der ved hvordan jeg har rodet mig ud i dette, da alt fungerede fint i de første uger efter jeg havde installeret ubuntu?
Thorbjørn
det ligner at du har ufuldendt sprogunderstyttelse. dette er fordi ikke alle sprogfiler ligger på install cd'en. du har derfor lidt dansk, og det der mangler defaulter til engelsk.
her på min skal du ind under system>administration>languagesupport den vil nu poppe op med at du nok skal installere noget. det accepterer du. og taster din kode. nu installeres der en masse sprogfiler for dansk (HUSK at du ikke må afbrude denne installation af filer). de engelske sprogfiler ligger der stadig, og kan godt drille.
jeg vil derfor råde dig til at trykke på install/remove languages og så rulle ned til engelsk og så helt ude til højre (uden for skærmen) fjerne hakket i engelsk.
så fjerner du de engelske sprogfiler der kan drille.
der er ingen garanti for at ALT nu er på dansk (det kommer an på om det er blevet oversat af de frivillige der oversætter) men det vil i så fald stadig defaulte til engelsk, men fra de danske sprogfiler
-
- Admin
- IRC nickname: AJenbo
- Geografisk sted: Vanløse, København
Re: problemer med locale
Er der noget du gerne vil have oversat til dansk, så skrive en mail til dansk@dansk-gruppen.dk så kigger vi på det så det kommer med næste opdatering.