hvad menes med ; this kernel requires an x86-64 cpu, but only detected an i686 CPU. unable to boot - please use a kernel apprpriate to your CPU.
på forhånd tak
Hjælp, er ikke helt sikker :-)
-
- IRC nickname: Gulmark
-
- Admin
- IRC nickname: AJenbo
- Geografisk sted: Vanløse, København
Re: Hjælp, er ikke helt sikker :-)
Det betyder at du har prøvet at starte et 64bit styre system på en 32bit processor.
-
- Admin
- IRC nickname: Christian_Arvai
- Geografisk sted: Holeby - Lolland
Re: Hjælp, er ikke helt sikker :-)
Hej og velkommen til forum
Nu ved jeg jo ikke hvor meget du ved om 32 eller 64 bit´s udgaver, så for lige at uddybe det som AJenbo skrev, betyder det at du forsøgte at installere en 64 bit udgave af Ubuntu, på en pc der kun understøtter 32 bit.
Dette vises ved den fejlmelding du fik :
Så det du skal gøre er at hente en 32 bit udgave af 10.04, dette kan du gøre her : http://se.releases.ubuntu.com/10.04/ubu ... p-i386.iso
Og så brænde den og installere fra den nye cd.
PS: Jeg flytter lige dette indlæg til Installation.
Nu ved jeg jo ikke hvor meget du ved om 32 eller 64 bit´s udgaver, så for lige at uddybe det som AJenbo skrev, betyder det at du forsøgte at installere en 64 bit udgave af Ubuntu, på en pc der kun understøtter 32 bit.
Dette vises ved den fejlmelding du fik :
this kernel requires an x86-64 cpu, but only detected an i686 CPU. unable to boot - please use a kernel apprpriate to your CPU.
Så det du skal gøre er at hente en 32 bit udgave af 10.04, dette kan du gøre her : http://se.releases.ubuntu.com/10.04/ubu ... p-i386.iso
Og så brænde den og installere fra den nye cd.
PS: Jeg flytter lige dette indlæg til Installation.
Med venlig hilsen Christian
"We can only see a short distance ahead, but we can see plenty there that needs to be done." -- Alan Turing
"We can only see a short distance ahead, but we can see plenty there that needs to be done." -- Alan Turing