Ubuntu er fantastisk

Alt omkring ubuntudanmark.dk
Stegemüller
Indlæg: 2
Tilmeldt: 20. mar 2010, 12:28
IRC nickname: Stegemüller
Geografisk sted: København

Ubuntu er fantastisk

Indlægaf Stegemüller » 20. sep 2010, 19:37

Kære super Forum!

(Undskyld - dette er sikkert det forkerte forum, men kunne ikke finde et bedre.)

Jeg er ny Ubuntu-bruger, og jeg er dybt fascineret af hele denne nye verden, og jeg er meget begejstret for alle de gode tråde her i Forum. Ordentligt og sobert sprog og massevis af gode råd, og god orden i trådene.

Jeg har installeret Ubuntu på en VMware Player og det spiller bare alt sammen. Jeg følte mig usikker til at begynde med, for jeg har aldrig før arbejdet med en virtuel maskine, kendte intet til Linux eller Unix, var i det hele taget bare novice på området. Nu har jeg installeret LAMP, php og Apache 2 og det spiller, jeg er på netbanken, er begyndt at læse en bog om Unix og prøver at lære at bruge terminalen og er i det hele taget bare utrolig glad for hele denne nye verden, der har åbnet sig for mig. I dag skulle jeg lige for sjov prøve lydfilen, der er med i eksempel-pakken, og det er bare så glædeligt at den også "spiller" uden videre.

Jeg har haft virkelig meget glæde af at søge i gamle tråde her og er glad for jeres rare tone overfor begyndere.

En bekendt af mig er blevet så træt af Windows, at hun nu har besluttet sig for at prøve Linux. Jeg tilbød straks at installere Ubuntu for hende, og glæder mig til (endnu) en herlig aften med Ubuntu.

Venlig hilsen
Hanne B. Stegemüller
Venlig hilsen
Hanne B. Stegemüller

laoshi
Redaktør
Indlæg: 5515
Tilmeldt: 26. apr 2008, 20:52
IRC nickname: laoshi
Geografisk sted: Vejle

Re: Ubuntu er fantastisk

Indlægaf laoshi » 20. sep 2010, 19:41

Tak for de pæne ord. Det er altid opmuntrende at høre den slags succes-historier, og du får forhåbentlig et lige så godt resultat ud af din installationshjælp - men ellers ved du jo hvor du kan henvende dig.

Jeg tror lige jeg flytter dit indlæg til Ubuntu Danmark underforumet (det kan jo da ikke siges at være OffTopic!)
"Von guten Mächten wunderbar geborgen
erwarten wir getrost was kommen mag.
Gott ist mit uns am Abend und am Morgen
Und ganz gewiss an jedem neuen Tag"

(Dietrich Bonhoeffer 1906-1945)

http://www.stromata.dk
https://wiki.ubuntu.com/FlemmingChristensen
https://launchpad.net/~laoshi

Pihl
Indlæg: 1045
Tilmeldt: 13. sep 2006, 15:35
IRC nickname: mpih
Geografisk sted: Århus

Re: Ubuntu er fantastisk

Indlægaf Pihl » 20. sep 2010, 20:31

Velkommen til, Hanne - vi har jo skrevet lidt sammen på din blog tidligere ;-)

Du har ret i den gode tone herinde, og jeg kan også forsikre dig om, at du er i ganske gode og kompetente hænder her på forummet, hvor det er tilladt at stille alle de (gode såvel som 'dumme') spørgsmål, man måtte have.

God fornøjelse! ;-)

Jimmyfj
Indlæg: 1712
Tilmeldt: 19. jul 2007, 19:35
Geografisk sted: Nordjylland

Re: Ubuntu er fantastisk

Indlægaf Jimmyfj » 23. sep 2010, 19:41

Hej Hanne, og hjertelig velkommen til forum.

Som allerede nævnt, så er det altid en rigtig stor glæde at høre, når tingene lykkes for nye brugere.

Jeg hæftede mig specielt ved én ting i dit indlæg: Terminalen, og dens kommandoer. Jeg er en af dem, der virkelig finder stor glæde ved at arbejde med netop terminalen. Og jeg kan forsikre dig, at når blot du bruger den med omtanke, specielt som root, så har du der et værktøj som er mange gange kraftigere end alle andre tools sat sammen. Specielt når du tænker på, at udviklerne virkelig har humor, hvilket du også vil erfare hen ad vejen, som du kommer frem gennem de utallige kommandoer, du kan bruge terminalen til. Personligt er min favorit, at hver gang jeg har opdateret/opgraderet mit system gennem terminalen, og der er en kernel-upgrade med i sættet, så skriver du bare "reboot" i terminalen, som root, og [så du røgen] systemet genstarter med en hastighed, du ikke troede mulig.

Håber du får rigtig meget glæde af at bruge Ubuntu Linux.
"OM 100 ÅR ER ALTING GLEMT !"


Ubuntu - Dev-ed.
Linux User # 448500

Tilbage til "Ubuntu Danmark"

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 0 gæster