Hej,
Har siddet og rodet med fjernskrivebord, hvor det var nødvendigt at slå compiz fra (indstillinger-udseende-visuelle effekter) hvor jeg valgte ingen effekter. Men nu er problemet at jeg ikke aner hvordan jeg slår det til igen.
Gode råd/guides er velkomne
/smeden
Start af compiz (løst)
-
Start af compiz (løst)
Senest rettet af Smeden 19. sep 2010, 15:33, rettet i alt 1 gang.
-
- Redaktør
- Geografisk sted: København
Re: Start af compiz
Jeg går ud fra at du har slået den til i indstillinger-udseende-visuelle effekter nu du selv nævner den.
Så er ALT+F2->gconf-editor. Navigér til:
/desktop/gnome/applications/window_manager
current og default skal hedde /usr/bin/compiz begge to.
Hvilken tegn er du, du får på, at den er slået fra?
Nogle installerer også compiz fusion icon, der kan bruges til at slå compiz til og fra hurtigt. Den bruger jeg selv. Hvis du har installeret den, skal du selvfølgelig også tjekke dens indstillinger.
Så er ALT+F2->gconf-editor. Navigér til:
/desktop/gnome/applications/window_manager
current og default skal hedde /usr/bin/compiz begge to.
Hvilken tegn er du, du får på, at den er slået fra?
Nogle installerer også compiz fusion icon, der kan bruges til at slå compiz til og fra hurtigt. Den bruger jeg selv. Hvis du har installeret den, skal du selvfølgelig også tjekke dens indstillinger.
-
- Admin
- IRC nickname: Christian_Arvai
- Geografisk sted: Holeby - Lolland
Så vidt jeg husker "nulstilller" man Compiz indstillingerne når man sætter system-indstillinger-udseende-visuelle effekter til "ingen", så jeg tror du skal starte forfra med at sætte Compiz op i system-indstillinger-compizconfig.
Men en anden gang du vil slå Compiz fra, kan du med fordel installere Compiz-switch med denne kommando i Programmer->Tilbehør->Terminal:
Efter installering kan det findes i Programmer->Tilbehør->Compiz-switch og man kan med et enkelt klik slå de avancerede opsætninger fra.
Men prøv lige det zob foreslå før du laver en ny opsætning.
Men en anden gang du vil slå Compiz fra, kan du med fordel installere Compiz-switch med denne kommando i Programmer->Tilbehør->Terminal:
Kode: Vælg alt
sudo wget http://blogage.de/files/3531/download -O- | tar -xzf - && cd compiz-switch-0.4.0~source && sudo make install
Efter installering kan det findes i Programmer->Tilbehør->Compiz-switch og man kan med et enkelt klik slå de avancerede opsætninger fra.
Men prøv lige det zob foreslå før du laver en ny opsætning.
Med venlig hilsen Christian
"We can only see a short distance ahead, but we can see plenty there that needs to be done." -- Alan Turing
"We can only see a short distance ahead, but we can see plenty there that needs to be done." -- Alan Turing
-
- Redaktør
- Geografisk sted: København
Har du prøvet fusion-icon arvai? Jeg synes altså den er federe end compiz-switch.
Fusion-icon kan installeres fra software center, eller manuelt selvfølgelig; pakken hedder fusion-icon.
Fusion-icon kan installeres fra software center, eller manuelt selvfølgelig; pakken hedder fusion-icon.
-
- Admin
Jeg har prøvet den, og jeg syntes at Compiz-switch er nemmere at opsætte (der er nemlig intet at ændre på), men hver sin smag, og begge programmer virker efter hensigten.
-
Hej alle,
Tak for gode input; løsningen viste sig at være i terminal at skrive: compiz --replace, og derefter aktive cube+div. Jeg tror lige jeg skal kigge lidt mere på den compiz-switch, det lyder som en noget enklere metode
fortsat god weekend
/smeden
Tak for gode input; løsningen viste sig at være i terminal at skrive: compiz --replace, og derefter aktive cube+div. Jeg tror lige jeg skal kigge lidt mere på den compiz-switch, det lyder som en noget enklere metode
fortsat god weekend
/smeden
-
- Admin
Re: Start af compiz (løst)
Begge programmer kan løse opgaven, det smarte er at man ved et enkelt klik kan aktivere/deaktivere compiz, det spare en masse tid i opsætning bagefter (jeg havde en Acer der skulle have deaktiveret Compiz for at kunne spille spil).
Du kan jo evt bare prøve begge programmer og bruge det som du bedst kan lide, der sker intet ved at have dem samtidigt.
Du kan jo evt bare prøve begge programmer og bruge det som du bedst kan lide, der sker intet ved at have dem samtidigt.
-
- IRC nickname: tuxx
- Geografisk sted: Syddanmark
Re: Start af compiz (løst)
Det kan man da kalde at rejse jorden rundt efter vand
Der hvor du har slået Compiz fra i "Udseende" slår du den bare til igen ved at vælge fx. den midterste valg-knap. Har selv lige brugt det i dag hvor jeg havde brug for at disable Compiz i forbindelse med noget VNC.
Der hvor du har slået Compiz fra i "Udseende" slår du den bare til igen ved at vælge fx. den midterste valg-knap. Har selv lige brugt det i dag hvor jeg havde brug for at disable Compiz i forbindelse med noget VNC.
// Martin | RLU # 131406
Ubuntu 12.04 LTS 'Precise Pangolin' x86-64 @ Desktop
Ubuntu 12.04 LTS 'Precise Pangolin' x86-64 @ Laptop
Lubuntu 12.04 'Precise Pangolin' i386 @ Workbench Desktop
Debian 6 'Squeeze' x86-64 @ Server
Ubuntu 12.04 LTS 'Precise Pangolin' x86-64 @ Desktop
Ubuntu 12.04 LTS 'Precise Pangolin' x86-64 @ Laptop
Lubuntu 12.04 'Precise Pangolin' i386 @ Workbench Desktop
Debian 6 'Squeeze' x86-64 @ Server