Opsætning af lydkort og skype

Få hjælp til at sætte programmer eller funktioner op.
Alfi-51
Geografisk sted: Hobro

Opsætning af lydkort og skype

Indlæg af Alfi-51 »

Hey

Jeg har et par problemer med lyden bla. over skype.
Når folk ringer til mig så kan de høre sig selv snakke altså der er ekko på.
Kan man lave om på det på en eller anden måde ?

Vil så også høre om man skulle hente drivere fra creativs hjemmeside til mit lydkort for at kunne styre mine 5,1 højtalere ?
kan dov godt få lyd på alle sammen, men så får jeg underlige toner og dårlig lyd i højtalerene, så jeg
har sat mit lydkort til kun at være et stereo kort.
PSU Corsair TX750W & Asus ROG STRIX B450-F GAMING
Ryzen 5 3600 3.6GHz & Zalman CNPS7500-Cu LED
Kingston DDR4 PC3200 16GB CL16 HyperX Fury
Inno3D Geforce GTX 1060 3 GB
Samsung 970 EVO 500 GB NVMe & 2 TB Seagate 7200rpm SATA3
soundpartner
IRC nickname: sound
Geografisk sted: København

Re: Opsætning af lydkort og skype

Indlæg af soundpartner »

Alfi-51 skrev:Hey

Jeg har et par problemer med lyden bla. over skype.
Når folk ringer til mig så kan de høre sig selv snakke altså der er ekko på.
Kan man lave om på det på en eller anden måde ?

Vil så også høre om man skulle hente drivere fra creativs hjemmeside til mit lydkort for at kunne styre mine 5,1 højtalere ?
kan dov godt få lyd på alle sammen, men så får jeg underlige toner og dårlig lyd i højtalerene, så jeg
har sat mit lydkort til kun at være et stereo kort.

som du fortæller det der vil jeg gætte på at du bruger den indbyggede mikrofon og højttalere. i så fald er det ekko ganske forståeligt... deres stemme kommer ud i højttalere, mikrofonen opfanger lyden og sender den retur.
der er flere løsninger på dette.
1: brug et headset med mikrofon på
2: gå tættere på mikrofonen
3: skru ned for højttalerne:
4: en eller anden instilling sender lyden du modtager viddere til din indgang således at lyden sendes retur.

de underlige toner du taler om minder igen om at mikrofonen er tændt og derfor laver feedback.
sluk for mikrofonen og du er kørende
Selvudnævnt guru når det drejer sig om mobilt bredbånd

Webmaster og stifter af:
Billede
Hvor du finder scripts til en hver situation

Billede
zob
Redaktør

Indlæg af zob »

Jeg var i biografen og se Susanne Bier's Hævnen. Jeg kunne have været mere positivt stemt, men det var ganske god. Det sjove var (undskyld, der var ikke så meget sjovt i denne film - måske lidt), i denne forbindelse, at de netop have et klip med to der skyper og netop dette problem (som på en eller anden måde delvis er fatalt i filmen). Men det er, som soundpartner siger, ikke helt ualmindeligt og skyldes i langt de fleste tilfælde at din stemme, hos modtager kommer ud i rummet og derefter ind i modtagerens mikrofon og bliver sendt tilbage. Jeg anbefaler klart headsets.
Alfi-51

Indlæg af Alfi-51 »

Hey

Ja jeg håbede bare at man kunne slå et eller andet fra under lyd indstillinger, men har
nok næsten prøvet samtlige indstillings muligheder men ak det kan man nok kun i Windows øv....

Vil så lige prøve min 5,1 indstilling uden min mic på.
Alfi-51

Indlæg af Alfi-51 »

Hey

Nå nu er jeg kommet så langt at jeg ikke kan få min mic til at virke på mit SB lydkort og hvis jeg aktivere
5,1 så kommer mine baghøjtalere med sådan en underlig hyletone sammen med musikken
og det er ikke højtalerene da jeg har prøvet at bytte for og baghøjtalere.
Skulle der være nogen som har en løsning eller et bud på hvad man kan prøve her ???
Mangler lidt de baghøjtalere når jeg ser film her på.

Har så min mic til at køre på mit onbord lydkort og det ser ud til at virke, men jeg skal jo så bruge mit headset hvis der ikke skal
være ekko på i den anden ende.
lath
IRC nickname: lars_t_h
Geografisk sted: Fyn

Indlæg af lath »

Nå nu er jeg kommet så langt at jeg ikke kan få min mic til at virke på mit SB lydkort og hvis jeg aktivere
5,1 så kommer mine baghøjtalere med sådan en underlig hyletone sammen med musikken
og det er ikke højtalerene da jeg har prøvet at bytte for og baghøjtalere.
Skulle der være nogen som har en løsning eller et bud på hvad man kan prøve her ???
Mangler lidt de baghøjtalere når jeg ser film her på.

Har så min mic til at køre på mit onbord lydkort og det ser ud til at virke, men jeg skal jo så bruge mit headset hvis der ikke skal
være ekko på i den anden ende.

Din underlige hyletone er meget sandsynligt det der kaldes for akustisk feedback (lyd-tilbagekobling).
De hyl hører du af og til også ved koncerter, når en mikrofon opfanger en lyd fra højtaleren, som så forstærkes - opfanges af mikrofonen - forstærkes o.s.v.
Når det sker ser du - typisk en sanger - gå tilbage på scenen for at fjerne det akustiske feedback.

Du skal sørge for at en mikrofon ikke kan høre din højttaler - det er det hele.

/Lars
Jeg er Software ingeniør (Diplomingeniør) i Informationsteknologi og indlejede systemer, hvor indlejrede systemer er computer (microcontroller) + elektronik i for eksempel et TV, en router, en vaskemaskine og den slags
Alfi-51

Indlæg af Alfi-51 »

Hey

Nej det er så ikke det hele for det er ikke min mic der laver det for
der er stadig støj på bagudgangen når min mic ikke er på!

Jeg skrev jo også at jeg prøvede uden min mic på.

Ved heller ikke helt om det kan kaldes en hyletone eller om det måske er en meget skinger skratten i baggrunden....
lath
IRC nickname: lars_t_h
Geografisk sted: Fyn

Indlæg af lath »

Nej det er så ikke det hele for det er ikke min mic der laver det for
der er stadig støj på bagudgangen når min mic ikke er på!

Jeg skrev jo også at jeg prøvede uden min mic på.

Ved heller ikke helt om det kan kaldes en hyletone eller om det måske er en meget skinger skratten i baggrunden....

Ok, uden mic, så.

Med den beskrivelse du giver, så er det digital elektronik (=din mikroprocessor og dens hjælpe kredsløb) der arbejder.

Det er det der hedder EMI (Elektro-magnetisk interferens).

EMI er at strøm igennem en leder skaber et magnetfelt (H.C. Ørsted opdagede elektromagnetisme). Det magnetfelt bliver så induceret/optaget af en elektrisk leder, som en spænding til din computers lydkort kredsløb.
Spændingen forstærkes og sendes det ud til højttaleren - og så kan du høre din computer arbejde.

Det er ikke noget du kan gøre noget ved. Computeren har bare alt for billigt lydkort-hardware.

Jeg kan nævne for dig at EMI nemmest opstår på høj-impedansede indgange - og uden mic er en høj-impedanset indgang, hvorimod med mic er en lav-impedanset indgang.

/Lars
Jeg er Software ingeniør (Diplomingeniør) i Informationsteknologi og indlejede systemer, hvor indlejrede systemer er computer (microcontroller) + elektronik i for eksempel et TV, en router, en vaskemaskine og den slags
AJenbo
Admin
IRC nickname: AJenbo
Geografisk sted: Vanløse, København

Indlæg af AJenbo »

Faktisk har nogle computere en indstilling i BIOS der hedere "spread spectrum", det gør at den generere mindre EMI, prøv eventuelt at se på om det hjælper.

p.s. kan du optage det så vi kan høre det?
Alfi-51

Indlæg af Alfi-51 »

Hey

Ja ok det er så bare det at det kun er i linux og ikke i Windows problemet er og vil ikke kalde mit lydkort for billigt da det ligger på den rigtige
side af 500 kr. vil sige at et Creative Sound Blaster X-Fi XtremeMusic er et meget popolært og godt lydkort.
mit eget bud er at det er et driverproblem..... Jeg er bare ikke en nørd til at installere drivere her i Ubuntu.

ved ikke om jeg kan optage det så i kan høre det da det ligger svagt i baggrunden, men dov nok til at det er belastende at høre på når musikken spiller!
vil da lige prøve et eller andet...
soundpartner
IRC nickname: sound

Indlæg af soundpartner »

Ja ok det er så bare det at det kun er i linux og ikke i Windows problemet er og vil ikke kalde mit lydkort for billigt da det ligger på den rigtige
side af 500 kr. vil sige at et Creative Sound Blaster X-Fi XtremeMusic er et meget popolært og godt lydkort.
mit eget bud er at det er et driverproblem..... Jeg er bare ikke en nørd til at installere drivere her i Ubuntu.

ved ikke om jeg kan optage det så i kan høre det da det ligger svagt i baggrunden, men dov nok til at det er belastende at høre på når musikken spiller!
vil da lige prøve et eller andet...

jeg kan få fortælle dig at mit billigeste lydkort koster 2500 (når vi ikke tæller onboard lydkort) og at mit dyreste koster små 25000.

soundblaster er noget billigt bæ. jeg vil sige at det helt klart findes værre og biligere, men soundblaster er ikke på nogen måde kvalitet. der hvor soundblaster har vundet er fordi de har eksisteret i rigtig mange år og stort set er standart
Selvudnævnt guru når det drejer sig om mobilt bredbånd

Webmaster og stifter af:
Billede
Hvor du finder scripts til en hver situation

Billede
Alfi-51

Indlæg af Alfi-51 »

Hey

Ok jeg er da glad på dine vegne at du har så "fine lydkort".......
Det er jo smag og behag. Du har din mening og jeg har så min mening fair nok.

Nå, men er der nogen som kan komme med et bud på hvorfor jeg pludselig har fået støj på mine bag højtalere i Linux og ikke i Windows?