Låne vens mobile bredbånd? [LØST]

Spørgsmål eller problemer med kablet netværk, trådløst netværk, netværkshåndteringen eller andet som vedrører netværk.
hvm
Geografisk sted: København

Låne vens mobile bredbånd? [LØST]

Indlæg af hvm »

Kan man låne en andens mobile bredbånd, eller er det låst til én computer?

Hvis ja, hvilke oplysninger skal jeg så bruge for at kunne logge på?

På forhånd tak for hjælpen.
Senest rettet af hvm 3. sep 2010, 22:06, rettet i alt 1 gang.
soundpartner
IRC nickname: sound

Re: Låne vens mobile bredbånd?

Indlæg af soundpartner »

hvm skrev:Kan man låne en andens mobile bredbånd, eller er det låst til én computer?

Hvis ja, hvilke oplysninger skal jeg så bruge for at kunne logge på?

På forhånd tak for hjælpen.

du kan sagtens låne mobilt bredbånd.
nogle modems virker ud af boksen, og med disse skal du bare kende pinkoden samt hvilken udbyder det er hos, og du vil blive guidet igennem det hele.
får du et modem der ikke virker ud af boksen så skal du installere en lille pakke der får modemet til at virke.
det er nemmest ved det script til mobilt bredbånd der ligger på scripts.linux.dk. igen skal du dog vide hvilken udbyder samt kende pinkoden
Selvudnævnt guru når det drejer sig om mobilt bredbånd

Webmaster og stifter af:
Billede
Hvor du finder scripts til en hver situation

Billede
hvm

Indlæg af hvm »

Jeg kender pinkoden (udbyderen er 3), og prøvede også at komme igennem guiden, men jeg skulle fx vælge abonnementstype, og der ved jeg ikke, om jeg valgte korrekt - det virkede i hvert fald ikke - eller kan jeg slippe uden om abonnementstypen, og bare taste pinkode??
soundpartner
IRC nickname: sound

Indlæg af soundpartner »

hvm skrev:Jeg kender pinkoden (udbyderen er 3), og prøvede også at komme igennem guiden, men jeg skulle fx vælge abonnementstype, og der ved jeg ikke, om jeg valgte korrekt - det virkede i hvert fald ikke - eller kan jeg slippe uden om abonnementstypen, og bare taste pinkode??

3 har flere forskellige indgange alt efter abodement... tror bare du må gætte dig igennem. så vidt jeg husker så er der kun 3 valgmuligheder.

hvordan har du prøvet? popper den selv op med ny forbindelse, eller går du gennem networkmanageren>rediger forbindelser> mobilt bredbånd>opret ny forbindelse?
Selvudnævnt guru når det drejer sig om mobilt bredbånd

Webmaster og stifter af:
Billede
Hvor du finder scripts til en hver situation

Billede
hvm

Indlæg af hvm »

Jeg havde prøvet alle tre muligheder - fandt fejlen: jeg troede, jeg skulle skrive et nummer, men det gjorde den bare forvirret. Tak for hjælpen!