Halløj
Er det muligt at reparerer Grub fra en WUBI inst for derefter at fjerne WUBI igen, således at man har den rene dualboot efterfølgende?
Jeg har nemlig en dualboot som er gået galt, og da det er min arbejdspc skal jeg af uransagelige grunde have win7 på
WUB(t)I installlation[LØST I DEN GRAD]
-
- IRC nickname: Oldfart
- Geografisk sted: Haslev
WUB(t)I installlation[LØST I DEN GRAD]
Senest rettet af OldFart 23. aug 2010, 22:08, rettet i alt 1 gang.
VH
/Lars [Som altid markerer sine forespørgsler som "løst" - Når de er løst]
"Vi to vi ku køb' ti sko
men vi ka kun få to på
vi tre vi ku hejs’ ti flag
men vi blev kun født én dag"
"Vi to vi ku køb' ti sko
men vi ka kun få to på
-
- IRC nickname: Oldfart
- Geografisk sted: Haslev
Re: WUB(t)I installlation
OldFart skrev:Halløj
Er det muligt at reparerer Grub fra en WUBI inst for derefter at fjerne WUBI igen, således at man har den rene dualboot efterfølgende?
Jeg har nemlig en dualboot som er gået galt, og da det er min arbejdspc skal jeg af uransagelige grunde have win7 på
YES SIR
Et eller andet sted har jeg læst, at man skal "lege" så lærer man!
Jeg har nu lært at det er meget lærerigt at lege, og JA man kan godt via WUBI gendanne sin dualboot
Først installeres wubi - derefter køres denne guide: http://www.freedomnotbeer.dk/index.php?option=com_content&view=article&id=98&Itemid=102#42b - PC bootes -ubuntu vælges, og tadaaa der er nu flere ubuntu installationer at vælge mellem:
Wubi installationen, samt den "mistede" dualboot. Den "mistede" vælges og der startes op. Kør terminal og "sudo update-grub" køres igen - Boot PC i win - fjern Wubi, og du har den ægte dualoot tilbage
Hvor er det FEDT at lege når det virker
Det var nu lidt med rystende hænder hvis jeg nu kom til at f... win op - da jeg skal bruge den i morgen tidligt til undervisning, men det skærper opmærksomheden når det bare ikke må gå galt!
VH
"Vi to vi ku køb' ti sko
men vi ka kun få to på
"Vi to vi ku køb' ti sko
men vi ka kun få to på
-
- Admin
- IRC nickname: AJenbo
- Geografisk sted: Vanløse, København
Re: WUB(t)I installlation[LØST I DEN GRAD]
Wubi benytter den gamle legacy GRUB, så det kan lige være du skal gå i synaptic og installere GRUB-PC inde fra din Wubi installation. Det er foresten meget muligt dettet lille nummer vil øde lægge den grub der er i din Wubi men den skal du jo ikke bruge bagefter.
Ud over dettet er det også muligt at gøre det fra en live cd, men det involvere en del flere kommandoer (ved mindre du bruger en server cd).
Ud over dettet er det også muligt at gøre det fra en live cd, men det involvere en del flere kommandoer (ved mindre du bruger en server cd).