Ubuntu Server 10.04 fryser

Alle tekniske spørgsmål som ikke hører ind under de andre fora.
inckie
IRC nickname: inckie

Ubuntu Server 10.04 fryser

Indlæg af inckie »

Jeg har et problem med en Ubuntu 10.04 server.

Jeg har selfcompiled glftpd. Mit problem er når jeg FXP'ere mellem min glftpd og en anden ftpd på mit lan, så efter et stykke tid med close-to-wire speed så fryser hele maskinen.

Jeg kan ikke få forbindelse til den via SSH, glftpd eller web og jeg bliver nød til at hard reboot maskinen på - Jeg har ikke skærm koblet til maskinen, så jeg kan ikke se om der kommer noget output der.

Hvilke logs skal jeg kigge igennem?
lath
IRC nickname: lars_t_h
Geografisk sted: Fyn

Re: Ubuntu Server 10.04 fryser

Indlæg af lath »

inckie skrev:Jeg har et problem med en Ubuntu 10.04 server.

Jeg har selfcompiled glftpd. Mit problem er når jeg FXP'ere mellem min glftpd og en anden ftpd på mit lan, så efter et stykke tid med close-to-wire speed så fryser hele maskinen.

Jeg kan ikke få forbindelse til den via SSH, glftpd eller web og jeg bliver nød til at hard reboot maskinen på - Jeg har ikke skærm koblet til maskinen, så jeg kan ikke se om der kommer noget output der.

Hvilke logs skal jeg kigge igennem?

Jeg har oplevet problemer med at Linux kernen ikke tager det så pænt at RAM kan være større i en periode for så pludselig at falde på en VPS (Virtual Private Server).

Der har jeg oplevet at maskinen blev utilgængelig: Løsning må være at sætte max RAM og RAM som kun kan bruges i en mindre periode til det samme.

Min løsning var at køre med et setup der bruger mindre RAM.

Bemærk også at kernen har funktionalitet der automatisk lukker alt for ressource-krævende (kun RAM?) programmer ned.

/Lars
Jeg er Software ingeniør (Diplomingeniør) i Informationsteknologi og indlejede systemer, hvor indlejrede systemer er computer (microcontroller) + elektronik i for eksempel et TV, en router, en vaskemaskine og den slags
inckie
IRC nickname: inckie

Re: Ubuntu Server 10.04 fryser

Indlæg af inckie »

Hej tak for svaret, maskinens ram forbrug ligger nogenlunde stabilt på mellem 16-20% også ved overførelser.