kan logge ind med mit password, men når jeg vil installere opdateringer og andet, hvor jeg skal bruge det, virker det ikke.
Jeg forsøgte, at ændre i brugere, og fik lavet noget, jeg ikke ved, for herefter virkede password ikke mere.
Kan nogen fortælle mig, hvad jeg kan gøre.
password
-
- Geografisk sted: Esbjerg
Re: password
Hejsa,
Du har formentlig fucket tingene godt og grundigt op. Hop i en terminal Programmer | Tilbehør | Terminal og skriv denne kommando:
<Enter>
Du skal angive dit password - bemærk at markøren ikke bevæger sig!. Herefter angiver du det nye password, du ønsker. Følg instrukserne på skærmen. I og med at du allerede har forsøgt at ændre password er det ikke sikkert at dette virker længere.
Går det helt galt for dig, så genstart og tryk <Shift> - så kommer du i GRUB. Her vælger du recovery mode og root. Når du er i CLI og står som root bruger du denne kode:
vælg dit nye password. Genstart.
Du har formentlig fucket tingene godt og grundigt op. Hop i en terminal Programmer | Tilbehør | Terminal og skriv denne kommando:
Kode: Vælg alt
sudo passwd
Du skal angive dit password - bemærk at markøren ikke bevæger sig!. Herefter angiver du det nye password, du ønsker. Følg instrukserne på skærmen. I og med at du allerede har forsøgt at ændre password er det ikke sikkert at dette virker længere.
Går det helt galt for dig, så genstart og tryk <Shift> - så kommer du i GRUB. Her vælger du recovery mode og root. Når du er i CLI og står som root bruger du denne kode:
Kode: Vælg alt
passwd <dit brugernavn>
vælg dit nye password. Genstart.
/Michael
---
Ubuntu 14.04 64-bit - XFS Lenovo ThinkPad W520 | i7-2860 Quad | nVidia Quadro 2000M | 16GB DDR3 RAM | 256GB Patriot Extreme Performance Warp SSD
---
Ubuntu 14.04 64-bit - XFS Lenovo ThinkPad W520 | i7-2860 Quad | nVidia Quadro 2000M | 16GB DDR3 RAM | 256GB Patriot Extreme Performance Warp SSD
-
hej
du har fuldstændig ret. Der er gået kage i det.
Har prøvet efter dine anvisninger, men det hjalp ikke noget.
Jeg bruger Ubuntu med Wubi. Kan det være et problem i den her sammenhæng
-
- Geografisk sted: Esbjerg
tutsi skrev:hej
Jeg bruger ikke selv Wubi og kan derfor ikke give dig et endegyldigt svar. Men jeg mener ikke at du har helt de samme muligheder, som i en rigtig dual-boot.
/Michael
---
---