Installation af DLink DWA-140 i 10.04

Spørgsmål eller problemer med kablet netværk, trådløst netværk, netværkshåndteringen eller andet som vedrører netværk.
Hadsten
IRC nickname: Hadsten

Installation af DLink DWA-140 i 10.04

Indlæg af Hadsten »

Hejsan,
Ubuntu 10.04 er installeret, ndiswrapper er installeret, men jeg mangler at installere driver til DWA-140. Jeg er i besiddelse af installations cd til XP og har fundet frem til tre filer til DWA-140
rt2870 Security Catalog
rt2870 Setup Information
rt2870 System file

Har forsøgt mig med
sudo ndiswrapper -i autorun.inf (fra cd) men det fungerer ikke.

Hvilken fil fra DWA-140 skal jeg benytte til installationen?

Jeg har ikke kunnet installere ndisgtk og har iøvrigt ikke kunnet finde en 10.04 udgave af.

Mvh

Hadsten
soundpartner
IRC nickname: sound
Geografisk sted: København

Re: Installation af DLink DWA-140 i 10.04

Indlæg af soundpartner »

Hadsten skrev:Hejsan,
Ubuntu 10.04 er installeret, ndiswrapper er installeret, men jeg mangler at installere driver til DWA-140. Jeg er i besiddelse af installations cd til XP og har fundet frem til tre filer til DWA-140
rt2870 Security Catalog
rt2870 Setup Information
rt2870 System file

Har forsøgt mig med
sudo ndiswrapper -i autorun.inf (fra cd) men det fungerer ikke.

Hvilken fil fra DWA-140 skal jeg benytte til installationen?

Jeg har ikke kunnet installere ndisgtk og har iøvrigt ikke kunnet finde en 10.04 udgave af.

Mvh

Hadsten

som jeg husker det så skal dwa-140 fungere ud af æsken med .ubuntu, så der er ingen grund til at lege med ndiswrapper til denne. hvis ikke det virker ud af æsken så findes der en linuxdriver som virker en smule bedre end ndiswrapper.
jeg har dog ikke lige mulighed for at undersøge det her og nu. måske en anden lige kan se på det
Selvudnævnt guru når det drejer sig om mobilt bredbånd

Webmaster og stifter af:
Billede
Hvor du finder scripts til en hver situation

Billede