Problemer med video i Ubuntu

Få hjælp til at sætte programmer eller funktioner op.
Casperfibaek

Indlæg af Casperfibaek »

Efter at have fungeret ordentligt i flere dage, er mit Ubuntu Feisty nu begyndt at kun vise halvdelen af en video film når den afspilles. Dette gælder alle Video afspillere jeg har prøvet; totem, videoafspiller & VLC. Det er sådan at videoen afspilles normalt, men den viser det nærmest zoomet ind, dvs. man kan kun se den øverste del af filmen.

Det gør det hele meget frustrende da jeg nu hverken kan se film, eller streamer serier på nettet. Hvad pokker kan være gået galt? Tusinde tak på forhånd!
Jimmyfj
Geografisk sted: Nordjylland

Re: Problemer med video i Ubuntu

Indlæg af Jimmyfj »

Hvilke programmer har du installeret de seneste dage, som eventuelt kan være skyld i dette?

Under Programmer>Tilføj/Fjern>Lyd & Video ligger der indtil flere medie-afspillere. Der ligger også en del codecs, som du kan installere, men siden dine videoer har virket fint tyder det på at det er en installation, eller en opdatering som er gået galt.
"OM 100 ÅR ER ALTING GLEMT !"

Ubuntu - Dev-ed.
Linux User # 448500
tbresson

Indlæg af tbresson »

Jeg har også prøvet flere afspillere og codecs og i sidste ende var VLC den eneste der kunne afspille uden problemer.

Enten var det performance problemer, eller også var der farvepalette problemer med restricted drivers, eller også ville den ikke læse underteksterne.

VLC løste alle mine problemer.. dog stadig ikke så godt som MPC gør på Windows :) Men det gik an. Og jeg har ikke det nævnte problem, men jeg har også været inde og rydde op i hvad jeg har installeret og fjernet det igen, sådan gør jeg bare.. måske kan det være det.
Jimmyfj
Geografisk sted: Nordjylland

Indlæg af Jimmyfj »

Du kunne eventuelt prøve at starte en terminal og skrive denne command:

sudo apt-get install ubuntu-restricted-extras

Dette vil installere en del codecs ud over dem du allerede har. Jeg går ud fra at du allerede har w32codec og libdvdcss installeret. Hvis ikke er der et link til en tarball her:

http://cncs.dk/Linux/Dvd_Libs.tar.gz
"OM 100 ÅR ER ALTING GLEMT !"

Ubuntu - Dev-ed.
Linux User # 448500
Casperfibaek

Indlæg af Casperfibaek »

Det virker ikke som om der er noget problem med mine codec's da jeg har kunne spille alle disse film før. Men mere som om der er gået noget galt med mine skærm instillinger når jeg ser film. Hvis jeg kører en film i fuld skærm viser den kun den øverste del, men beder jeg den tage et screenshot af det viser den mig hele billedet på filmen. Måske der er noget galt med min xorg fil? Jeg er relativ ny, så skær venligst ud i pap hvis i har en god ide.
Tusinde tak for de hurtige svar
Artificial Intelligence
Geografisk sted: Køge

Indlæg af Artificial Intelligence »

Hvad er VLCs video driver settings i VLC? Har du også installeret dvdcss2?