Jeg har lige modtaget et modem fra CBB et Huawei 1752 modem, men kan ikke få det til at virke, har forsøgt med diverse tutrials uden held samt talt med cbb suport men de viste ikke en sk.... jeg køre med Ubuntu 10.04 og et ret ny i Linux jeg hentet modem swits
Nogle der har et forslag
CBB mobilt bredbånd
-
CBB mobilt bredbånd
Senest rettet af fancy 3. aug 2010, 22:47, rettet i alt 1 gang.
-
- Geografisk sted: Varde
-
- IRC nickname: sound
- Geografisk sted: København
Re: CBB mobilt bredbånd
fancy skrev:Jeg har lige modtaget et modem fra CBB et Huawei 1752 modem, men kan ikke få det til at virke, har forsøgt med diverse tutrials uden held samt talt med cbb suport men de viste ikke en sk.... jeg køre med Ubuntu 10.04 og et ret ny i Linux jeg hentet modem swits
Nogle der har et forslag
jeg vil på det alvorligeste bede dig ringe til cbb's support og fortælle dem at du er linuxbruger, og gerne vil have deres mobile bredbånd til at virke.
de vil så fortælle dig at de ikke officielt suporterer linux og bla bla bla... derefter vil jeg bede dig nævne at hvis ikke du kan få det til at virke må du jo få det refunderet.
hele ideen med denne manøvre er at få cbb til at forstå at der rent faktisk er noget andet end windows, samt at de skal begynde at tage linux alvorligt.
efter denne manøvre så kan du tage det helt roligt for det er nemlig super nemt at få til at virke via et script der ligger på scripts.linux.dk (det script der hedder mobilt bredbånd i danmark)
som det er nu har dette script ca 200 hits om ugen hvilket rent faktisk er en del. en stor del af disse er opkald der IKKE bliver foretaget til de forskellige udbyderes support afdelinger, og jeg frygter at dette på længere sigt har skidte konsekvenser da de forskellige udbydere måske ikke tror at linux er så stort som det er ved at blive.
forøvrigt er anden del af grunden til at du megget gerne må ringe til deres support at jeg (som du kan læse i den tråd der lige er linket til) har opdaget at de selv har et script, og jeg ville være interesseret i om de sender dette til dig, og ikke mindst om en almindelig bruger kan finde ud af at køre det script som de sender dig.
-
Re: CBB mobilt bredbånd
Jeg forstår godt hvor du vil hen med det budskab, jeg fik fra cbb susport den besked at jeg kunne prøve at ringe på mandag, hvor der måske var en der kunne hjælpe, det lavede jeg nu en del postyr over, som at så skulle jeg jo vente hele weekenden før end det "måske" blev løst .
Jeg har kørt det scripts du henviste til men stadig uden virkning jeg for bare at vide at GSM netværk ikke er tilsluttet.
Jeg har kørt det scripts du henviste til men stadig uden virkning jeg for bare at vide at GSM netværk ikke er tilsluttet.
-
- IRC nickname: Jacob
Re: CBB mobilt bredbånd (LØST)
Hej,
Der ligger udførlig vejledning til CBB mobilt bredbånd på Linux her:
http://scripts.linux.dk/joomla/index.ph ... -bredband/
Jeg overså det selv, så nu slår jeg det lige fast med syvtommersøm. Fantastisk hjemmeside, tak soundpartner!!
Jacob
Der ligger udførlig vejledning til CBB mobilt bredbånd på Linux her:
http://scripts.linux.dk/joomla/index.ph ... -bredband/
Jeg overså det selv, så nu slår jeg det lige fast med syvtommersøm. Fantastisk hjemmeside, tak soundpartner!!
Jacob