Hej alle.
Er rigtig glad for ubuntu, men har brug for windows da der er nogle programmer jeg gerne vil have, itunes og visse pokersites.
Når man installere windows, er det så nødvendigt at lave to partitioner? første gang jeg installerede win gjorde jeg det , og det var som om jeg "låste" 30 GB fast som jeg ikke kunne komme i kontakt med. Troede jeg kunne installere ubuntu på de 30 GB, men syntes ikke jeg kunne vælge den del af HDen under installation af ubuntu. Nu lod jeg HDen være "hel" under installation af windows og valgte "Installer dem side om side, og vælg mellem dem ved hver opstar" under installation af ubuntu. Er det den rigtige måde at gøre det på? Hvis ikke, hvorfor ikke?
Jeg har lidt problemer med enhedshåndtering under windows. kan ikke få musen til at reagerer lidt hurtigere. Kan ikke finde driver til masselagrringscontroller. (ved godt det er det forkerte forun til problemer til windows)
På forhånd tak!
dualboot. ubuntu efter win7
-
- Redaktør
- Geografisk sted: København
Re: dualboot. ubuntu efter win7
Ja installér side om side er fint. Den har selv lavet en partition til ubuntu så. Hvis du gerne vil have et overblik over dine partitions kan du bare køre i terminalen.
Kode: Vælg alt
sudo fdisk -l