Reparation af bærbar.

Her postes alt, som ikke direkte har noget med Ubuntu at gøre.
nymark1
Indlæg: 223
Tilmeldt: 24. okt 2008, 08:13
IRC nickname: nymark1
Geografisk sted: Aalborg

Reparation af bærbar.

Indlæg af nymark1 »

Det her er ihvertfald off-topic ....
Men jeg har en bærbar hvor skærmen er stået af. Og jeg vil gerne finde en reparatør, helst i Aalborg og omegn...
Nogen der kender et firma/reparatør i Aalborg de kan anbefale.?
På forhånd tak :)
lath
Indlæg: 5095
Tilmeldt: 27. apr 2008, 02:16
IRC nickname: lars_t_h
Geografisk sted: Fyn

Re: Reparation af bærbar.

Indlæg af lath »

nymark1 skrev:Det her er ihvertfald off-topic ....
Men jeg har en bærbar hvor skærmen er stået af. Og jeg vil gerne finde en reparatør, helst i Aalborg og omegn...
Nogen der kender et firma/reparatør i Aalborg de kan anbefale.?
På forhånd tak :)


Jeg ville mene at det er afhængigt af fabrikanten af din bærbar.

Acer laptops er de billigste at reparere - jeg kender et tilfælde fra november 2008, hvor en ca 15" 16:9 format skærm blev kvadret.

Pigen der ejede computeren skulle af med ca 1200 for en ny skærm. Jeg er ikke klar over om det er med/uden MOMS og med/uden time-pris for selve reperationen.

En skærm til Lenovo/IBM laptop derimod koster flere 1000 kr

/Lars

P.S. ingen garanti for at de priser holder
Jeg er Software ingeniør (Diplomingeniør) i Informationsteknologi og indlejede systemer, hvor indlejrede systemer er computer (microcontroller) + elektronik i for eksempel et TV, en router, en vaskemaskine og den slags
nymark1
Indlæg: 223
Tilmeldt: 24. okt 2008, 08:13
IRC nickname: nymark1
Geografisk sted: Aalborg

Re: Reparation af bærbar.

Indlæg af nymark1 »

Det er heldigvis en Acer :)
Jeg vil gerne have den repareret.
Dels er det en dual-core cpu og der er et nvidia grafikkort så den kører fint.
Dels er det en jeg har lånt. Sandsynligvis behøver jeg aldrig at levere den tilbage men alligevel....
lath
Indlæg: 5095
Tilmeldt: 27. apr 2008, 02:16
IRC nickname: lars_t_h
Geografisk sted: Fyn

Re: Reparation af bærbar.

Indlæg af lath »

nymark1 skrev:Det er heldigvis en Acer :)
Jeg vil gerne have den repareret.
Dels er det en dual-core cpu og der er et nvidia grafikkort så den kører fint.
Dels er det en jeg har lånt. Sandsynligvis behøver jeg aldrig at levere den tilbage men alligevel....


Det er nok nemmest bare at gå ned i en butik der sølger Acers produkter, og spørge om de kender et Acer værksted.

Det gør de helt sikkert for kunder skal klage over et produkt til butikken hvori den er købt, og direkte til fabrikanten hvis butikken er gået konkurs. Er produktet forsikret skal det afleveres til reparation hos forsikringsselskabet.

/Lars
Jeg er Software ingeniør (Diplomingeniør) i Informationsteknologi og indlejede systemer, hvor indlejrede systemer er computer (microcontroller) + elektronik i for eksempel et TV, en router, en vaskemaskine og den slags
soundpartner
Indlæg: 3461
Tilmeldt: 27. sep 2008, 23:51
IRC nickname: sound
Geografisk sted: København

Re: Reparation af bærbar.

Indlæg af soundpartner »

jeg havde kvadret en skærm på en asus eee 1000, og fik et tilbud på reparation på ca 3000 kroner. jeg valgte i stedet at handle en ny skærm på eeebay for ca 380 kroner (alt incl) og skiftede skærmen selv.
Det var en operation der tog ca 1½ time, så en ganske ok timeløn for at skifte en skærm selv.
jeg har tidligere også skiftet skærm på en lenovo bærbar, og dette var ca lige så nemt
Selvudnævnt guru når det drejer sig om mobilt bredbånd

Webmaster og stifter af:
Billede
Hvor du finder scripts til en hver situation

Billede
thomasjohansen
Indlæg: 780
Tilmeldt: 4. jun 2008, 13:37
Geografisk sted: Køge

Re: Reparation af bærbar.

Indlæg af thomasjohansen »

Se om du kan finde en skærm her: http://shop.notebookonline.dk/


sikre dig at det er skærmen der er i stykker og ikke skærmkortet. Evt. prøv at tilslutte en ekstern skærm.



Ang. forskellen på forskellige producenter:

Generelt så er HP og IBM de letteste at få dele til og udskifte, og så kan man altid kan finde en komplet manual på hvordan man skiller den ad.

Et konkret eksempel på forskellen jeg havde på en HP og Acer, var at museknapperne var slidte. På Hp'en kunne man købe en ny musseplade, hos Acer skulle man købe et nyt bundkort, dvs en prisforskel på ca 2000,-.

Fruen har selv lige trykket skærmen i stykker på sin 17" hp, og her koster skærmen ca 1300,-. Men jeg har også haft andre tilfælde hvor skærmen til en HP kostede 3500,- så der kunne det ikke betale sig.
Med venlig hilsen
Thomas Johansen
-----------------------------
Gnome-shell tilhænger også selv om det har sine fejl
nymark1
Indlæg: 223
Tilmeldt: 24. okt 2008, 08:13
IRC nickname: nymark1
Geografisk sted: Aalborg

Re: Reparation af bærbar.

Indlæg af nymark1 »

Jo, det er skærmen der er i stykker.
Jeg har haft en ekstern skærm tilsluttet og det virker fint.
Har fået et tilbud fra et firma der hedder "PcXperten" i Aalborg.
De vil have 1950,- incl montering og moms.
Den billigste skærm jeg selv kan finde koster 1495,- så prisen er faktisk fin nok.
Ville bare ønske at der var en bruger på forum (måske en fra Aalborg?) der kendte firmaet og kunne fortælle om positive eller negative erfaringer?
I øvrigt tak til alle for råd og vejledning :)
Bærbare er et felt hvor jeg er temmelig blank, (var det dog bare en desktop, :) )