Dell-Ubuntu reklame....Lækker

Nyheder om Open Source, Ubuntu, andre distributioner og meget mere.
thomasjohansen
Geografisk sted: Køge

Dell-Ubuntu reklame....Lækker

Indlæg af thomasjohansen »

Med venlig hilsen
Thomas Johansen
-----------------------------
Gnome-shell tilhænger også selv om det har sine fejl
lath
IRC nickname: lars_t_h
Geografisk sted: Fyn

Re: Dell-Ubuntu reklame....Lækker

Indlæg af lath »

Wauw! :shock:

Hvor er den cool. 8)

/Lars
Jeg er Software ingeniør (Diplomingeniør) i Informationsteknologi og indlejede systemer, hvor indlejrede systemer er computer (microcontroller) + elektronik i for eksempel et TV, en router, en vaskemaskine og den slags
Warhawk
Geografisk sted: Esbjerg

Indlæg af Warhawk »

Lækkerier :D

Det er bare aldrig til at blive klog på Dell :roll:
/Michael
---

Ubuntu 14.04 64-bit - XFS Lenovo ThinkPad W520 | i7-2860 Quad | nVidia Quadro 2000M | 16GB DDR3 RAM | 256GB Patriot Extreme Performance Warp SSD
Jimmyfj
Geografisk sted: Nordjylland

Indlæg af Jimmyfj »

Lækre billed-sekvenser. Musik i absolut topklasse, men så er det tvivlen lige kommer ind over: Godt nok er Ubuntu pænt hurtig på min bærbare HP laptop, irrelevant konklution, egentlig. Men tvivlen går mere på, at de sekvenser der vises i reklamen er af et urealistisk hurtigt netbook-system som i operation-speed overgår mange rigtig store maskiner.

Jeg siger ikke, at det er fusk, men load-tiden for de forskellige apps, der vises sekvenser fra er urealistisk høj til et stykke hardware af den kaliber en netbook er. Og netop den opskruede speed for load af programmer kan gå hen og give bagslag. For jeg har, til dato, ikke oplevet en netbook med DEN hastighed. Og når folk så køber denne lille gimmick, méd forventning om samme hastighed, hvém får så skylden, når virkeligheden ikke lever op til reklamen? Dell, eller Ubuntu ?
"OM 100 ÅR ER ALTING GLEMT !"

Ubuntu - Dev-ed.
Linux User # 448500
lath
IRC nickname: lars_t_h
Geografisk sted: Fyn

Indlæg af lath »

Vi er helt enige - den reklameteknik de bruger kan give bagslag for Ubuntu og andre Linux baserede styresystemer.

Reklameteknikken skulle hedde noget i retningen af forkortet sekvens, som går ud på at f.eks. et programs opstartstid bliver klippet væk.

/Lars
Jeg er Software ingeniør (Diplomingeniør) i Informationsteknologi og indlejede systemer, hvor indlejrede systemer er computer (microcontroller) + elektronik i for eksempel et TV, en router, en vaskemaskine og den slags
zob
Redaktør
Geografisk sted: København

Indlæg af zob »

Jeg er kun delvist enig.
Jeg mener at det mere end antydes at der er tale om "filmtrick". Fra 00:10 hvor scenen skifter fra en "rigtig computer" til en "tegnefilmscomputer" i animerede omgivelser, der åbner af sig selv med et lystigt hop, er vi ikke længere i en verden hvor man behøver vente på opstart af programmer og andre trivialiteter før 1:40 hvor vi igen suges ud til virkeligheden. Musen styres også umenneskeligt hurtigt. Jeg ved ikke, jeg tror at vi som seere kan skelne mellem det animerede univers hvor vi er vant til at se figurer blive kørt over af damptromler og blive helt flade - i et par sekunder - og det "virkelige" univers.
Så jeg tror ikke man som sådan havde troet at man ville få den slags opstartstider (det var der da vist heller ikke nogen her i tråden der ville tro på).
Men ok. I har jo nok en pointe. Man bliver snydt på samme måde som man bliver når man køber en bestemt deodorant fordi umanérligt smukke kvinder tænder på ham fra reklamen der bruger den eller når man køber en bestemt færdigret fordi de familier der spiser dem i reklamerne er åh så lykkelige og smiler så dejligt til hinanden. Så man bliver på en eller anden måde snydt, selvom om man ikke på noget tidspunkt helt havde troet det ville gå som i reklamen.
Jimmyfj
Geografisk sted: Nordjylland

Indlæg af Jimmyfj »

zob skrev:Men ok. I har jo nok en pointe. Man bliver snydt på samme måde som man bliver når man køber en bestemt deodorant fordi umanérligt smukke kvinder tænder på ham fra reklamen der bruger den eller når man køber en bestemt færdigret fordi de familier der spiser dem i reklamerne er åh så lykkelige og smiler så dejligt til hinanden. Så man bliver på en eller anden måde snydt, selvom om man ikke på noget tidspunkt helt havde troet det ville gå som i reklamen.

Jeg er enig med zob langt hen ad vejen. Det er ikke at gøre GNU/Linux nogen tjeneste at sælge systemet på den måde. Lige meget hvor meget "filmtrick" der er tale om.

Pudsigt nok sad jeg med følgende linje i mit første indlæg i tråden her:

"Den slags "salgsteknik" bør vi overlade til MS og deres ligesindede. Det er ikke en metode, som vil gavne vores sag!"

Jeg valgte at klippe linjen ud igen, da jeg mente, den var en smule for bombastisk. Men fakta er jo, at det, for nuværende, er meget begrænset hvor mange hardware-producenter der tilbyder computere med GNU/Linux præ-installeret, og det er således op til os mere vante brugere af GNU/Linux at gøre folk opmærksomme på, hvilken hardware der vil fungere problemfrit under GNU/Linux.

En af de ting, som har gjort rigtig mange mennesker rasende på netop MS er deres "specs" omkring hvilken hardware, der kræves for at køre deres system. Og her er det så jeg ikke helt forstår, hvorfor en producent som Dell forsøger at genopfinde det varme vand med salgsmetoder, som i forvejen har brændt en hel verdensbefolkning af én gang tidligere. Hvém af os husker ikke Vista?

Netop Vista er en "affære" vi, på ingen måde, har brug for i Linux-world. Vi er ærlige mennesker, som interesserer os for hvad vi kan presse ud af vores hardware. Ikke for hvor mange mennesker vi kan tage r.... på ved hver ny udgivelse.

Næ. Lad nu bare MS være dem, der snyder og bedrager sine "kunder", så skal vi andre (læs GNU/Linux brugerne) nok vise dem, hvad GNU/Linux virkelig formår at gøre for dem.
"OM 100 ÅR ER ALTING GLEMT !"

Ubuntu - Dev-ed.
Linux User # 448500
soundpartner
IRC nickname: sound

Indlæg af soundpartner »

kære venner...
Nu skal i sgu lige klappe hesten.

Der er højst sansynligt ingen af jer der kender til reklamebranchen, så i snakker som i har forstand.
reklamepriser er dyre, så det drejer sig om at servere et maksimum af oplysninger på kortest muligt tid. Dette gør reklamen, og den gør det fint. den fortæller at du kan det samme med en ubuntu-maskine som du kan med en windowsmaskine, og den viser enda nogle af programmerne så folk kan se at det ser ca ud som de plejer.
som jeg ser det, tror jeg det er en lidt kraftigere maskine end en netbook (selvom man har valgt netbook versionen) jeg syntes da i hvert fald at skærmen er en smule større end en netbook normalt er, men det kan godt være det er mig. jeg er på ingen måde bange for at det der skal give ubuntu problemer.
mit største problem er derimod de folk der køber en maskine med linux (lige meget hvilken) og ikke bliver vejledt i hvad dette betyder for dem.
Vi så det for et par år siden med de billigere eee's med xandros som folk ville have byttet fordi de ikke kunne installere de programmer de normalt bruger (aka windows programmer)
hvis folk ikke får at vide at dette er IKKE windows og du kan IKKE bruge windowsprogrammer så tror jeg vi har et større problem end ved at tingene sker en smule hurtigt på en reklamefilm
hvem tror forøvrigt på at det man ser i en reklame er 100% sandt? kan silitbang rengøre en flise på 1 sekundt bare den bliver dyppet i det? kan vanish fjerne en rødvinsplet på 5 sekunder i en håndvask osv?
folk er får det ved jeg godt, men folk er jo ikke dumme
Selvudnævnt guru når det drejer sig om mobilt bredbånd

Webmaster og stifter af:
Billede
Hvor du finder scripts til en hver situation

Billede
zob
Redaktør

Indlæg af zob »

hvem tror forøvrigt på at det man ser i en reklame er 100% sandt? kan silitbang rengøre en flise på 1 sekundt bare den bliver dyppet i det? kan vanish fjerne en rødvinsplet på 5 sekunder i en håndvask osv?
folk er får det ved jeg godt, men folk er jo ikke dumme

Enig. Det var egentlig også det jeg prøvede at sige.