Jeg skal have ny PC og vil derfor gerne høre hvilke bundkort og grafikkort der kører bedst?
F.eks Gigabyte 890 eller 870a samt et ATI 5770 grafikkort?
Tid til ny PC
-
- IRC nickname: lars_t_h
- Geografisk sted: Fyn
Re: Tid til ny PC
Bimse skrev:Jeg skal have ny PC og vil derfor gerne høre hvilke bundkort og grafikkort der kører bedst?
F.eks Gigabyte 890 eller 870a samt et ATI 5770 grafikkort?
Personligt holder jeg mig til nVidia grafikkort.
Jeg kunne foreslå noget i retning af:
- dual core Atom processor
- Bundkort med nVidia ION grafikkort (har HDMI stik udover stik til skærmen!)
- fra 2 GB RAM *
- 500GB (1/2 TB) harddisk (køb en støjsvag udgave)
- Bluetoooth netkort i version 2.0 EDR, 2.1 EDR, eller 3.0 + HS (højere versionsnummer er bedre)
- WiFi (WLAN) trådløst netkort (801.11b/g/n) n typen kan køre med den højeste hastighed
- Kasse til det hele: Ikke for lille: gerne med en meget stor (12cm, eller 8cm) blæser i, da små blæsere støjer meget.
* : om RAM: 2 GB er nok at browse rundt, hente mail, arbejde i OpenOffice.org og lidt tungere opgaver, 4 GB er til noget tungere opgaver der kan omfatte tungere grafik, lyd, samt evt. også virtualisering: For eksempel kunne Windows 7 køre oven på Virtual Box programmet, som køres af Ubuntu oven på en mere avanceret mikroprocessor end Atom.
/Lars
Jeg er Software ingeniør (Diplomingeniør) i Informationsteknologi og indlejede systemer, hvor indlejrede systemer er computer (microcontroller) + elektronik i for eksempel et TV, en router, en vaskemaskine og den slags