hej
jeg vil gerne kunne sætte nogle webcams op til vores
indgang computerrum osv.
har du kendskabt til nogle programmer man kan bruge ?
hvad med hardwaren (webcammet)
jeg vil gerne kunne lave sådan at den sender en mail til min mail adresse, så jeg kan
se hvem som har aktiveret webcammet, når der er noget bevægelse ud foran det ?
//dcedata
webcam til overvågning
-
- IRC nickname: dcedata
- Geografisk sted: Pandrup
-
- IRC nickname: dcedata
- Geografisk sted: Pandrup
Re: webcam til overvågning
så kunne man sætte den til at sende en mail til ens GMAIL
så kan man se hvem som har været der via sin mobil
så kan man se hvem som har været der via sin mobil
-
- Redaktør
- Geografisk sted: København
Jeg må indrømme at jeg intet ved om overvågning men zoneminder ligger i softwarecenter, eller kan installeres med
Du kan kikke på deres hjemmeside for info: http://www.zoneminder.com/
Kode: Vælg alt
sudo aptitude install zoneminder
Du kan kikke på deres hjemmeside for info: http://www.zoneminder.com/
-
- Geografisk sted: Esbjerg
Hejsa,
Et webcam kan ikke bruges til sådan noget. Du skal have et CCTV kamera som enten anvender coax-kabel og BNC-stik eller netværkskabel og RJ45-stik. Jeg vil klart anbefale et netværksbaseret kamera, da du så blot kan tilslutte kameraet i en PoE switch sammen med computeren.
Det er den pågældende software som bestemmer hvilke muligheder du har for at sende email m.m.
Et webcam kan ikke bruges til sådan noget. Du skal have et CCTV kamera som enten anvender coax-kabel og BNC-stik eller netværkskabel og RJ45-stik. Jeg vil klart anbefale et netværksbaseret kamera, da du så blot kan tilslutte kameraet i en PoE switch sammen med computeren.
Det er den pågældende software som bestemmer hvilke muligheder du har for at sende email m.m.
/Michael
---
Ubuntu 14.04 64-bit - XFS Lenovo ThinkPad W520 | i7-2860 Quad | nVidia Quadro 2000M | 16GB DDR3 RAM | 256GB Patriot Extreme Performance Warp SSD
---
Ubuntu 14.04 64-bit - XFS Lenovo ThinkPad W520 | i7-2860 Quad | nVidia Quadro 2000M | 16GB DDR3 RAM | 256GB Patriot Extreme Performance Warp SSD