Det primære problem, som desvære findes på UbuntuDanmark,
er "visse" Admin/Moderator's holdninger/attituder, hvilket har gjort, at komme
med forslag eller forspørgsler, om diverse ting, bliver mange gange svaret tilbage med:
"Det skal du selv tænke dig til" eller "Det er jo ikke forbudt, at bruge indersiden
af hjerneskallen" plus mere. (Kun sket på X-Chat).
Admin/Moderator på X-Chat, bør holde sig til de regler, som "SKAL" stå skrevet på forummet. (Hvilket
vil sige, at som ny-bruger, skal man kende sine rettigheder og regler.) (For de regler som er, er for mangelfulde, beklagevis)
Jeg finder det ikke acceptabelt hvis du har fået det svar over irc fra en fra redaktørteam, og hvis det er en fra red-team der har sagt "Det er jo ikke forbudt, at bruge indersiden af hjerneskallen", skriver du lige en PB med navnet til mig, så skal jeg nok sørge for at det bliver taget op.
Men generelt skal du lige vide at red-team sådan set ingen indflydelse har på de chatkanaler, og at du derfor bør kontakt en af dem der administrere chatrummene, hvis du finder at der er nogle der ikke opfører sig ordentligt, både herinde og på chatten skal folk overholde Coc, så omgangstonen bør være derefter, men igen skal forslag om de kanaler foreligges en af dem der administrere disse.
Bedre kommunikation mellem diverse brugere, for X-Chat er ikke nok, det er en hjælp, men ikke nok.
Anden support, end bare lige X-chat. feks Mumble, Teamspeak eller Ventrillo. (Er en rigtig stor hjælp, for folk, som er ordblinde, og folk som har generelle problemer med tekst "Svagtseende")
Jeg kan sagtens forstå dit synspunkt, men problemet er at der reelt ikke er ret mange supportere på irc, så at sprede det endnu mere ved at oprette flere chatrooms på forskellige klienter, er nok ikke optimalt, men du er da velkommen til at stille forslaget på næste irc-møde, som afholdes søndag, 4. juli kl. 16.00 på #ubuntu-dk-moede , jeg kunne så godt tænke mig at du uddybede det med Skype lidt mere, for de møder er lavet til ubuntubrugere, og derfor kan alle deltage uden problemer med X-chat.
3. Har en server stående, som egentlig var planan, at stille til rådighed for Ubuntu-Danmark, til at øge muligheder med support, men efter hvordan man ka se, hvordan visse "folks" opførsel/holdninger er, så ville jeg ikke mene, at den server, ville være nogen hjælp, slet ikke når man hurtigt får den opfattelse af, at visse folk, er lidt for meget snævert synet (Beklageligvis).
Det kan da godt være at forum kan bruge en server til (det er site-admins der kender behovet på det område), men vi skulle gerne snart skifte til det nye forumdesign, så jeg vil foreslå at du tager emnet op igen når dette er oppe og kører, eller også kan du jo lige skrive det med i denne tråd om ideer til det nye forum viewtopic.php?f=1&t=11159