Skype - mikrofonen virker ikke mere

Søger du et bestemt program? Mangler du et alternativ til dit Windowsprogram? Program-spørgsmål kan stilles her.
TheTvilling

Skype - mikrofonen virker ikke mere

Indlæg af TheTvilling »

Hej,
Jeg har installeret skype og lavede et test-call. Det virkede rigtig fint og alt så ud til at fungere. Så ringede jeg op til en ven og vi snakkede i et par minutter - så forsvandt min mikrofon. Den ville pludselig overhovedet ikke virke.
Er der nogen der ved, hvad problemet kan være? og evt. en løsning?

KH Andrea
zob
Redaktør
Geografisk sted: København

Re: Skype - mikrofonen virker ikke mere

Indlæg af zob »

Nu håber jeg ikke du er nærtagende. Men en ting der ofte sker og som også er sket for mig er følgende: Der er ofte en knap på selve headsettet/kablet der kan mute/unmute mikrofonen. Det er lidt pinligt når man er kommet til at trykke på den og efter at have brugt flere dage på at fejlfinde, finder ud af at man bare skulle trykke på knappen. :oops:

Hvis det ikke er det, så må du klikke på højttalerikonet og vælge lydindstillinger...
Her kan du tjekke under fanebladet input, at alt er som det skal være.

Ellers må du lige kalde igen.
TheTvilling

Indlæg af TheTvilling »

Jeg har ikke slået noget fra, gid det var så let!
Når lyden forsvinder hjælper det ofte at genstarte computeren, så virker lyden på Skype lidt igen, men forsvinder alligevel hurtigt!
Hvis jeg sætter webcam på samtidig forsvinder lyden endnu hurtigere!
Jeg har prøvet at geninstallere, hvorefter jeg snakkede i 10 minutter over Skype, så prøvede jeg webcam, men så forsvandt lyden igen!

Jeg er rigtig godt træt af det og håber nogen kender problemet og kan hjælpe mig med at løse det!
lath
IRC nickname: lars_t_h
Geografisk sted: Fyn

Indlæg af lath »

TheTvilling skrev:Jeg har ikke slået noget fra, gid det var så let!
Når lyden forsvinder hjælper det ofte at genstarte computeren, så virker lyden på Skype lidt igen, men forsvinder alligevel hurtigt!
Hvis jeg sætter webcam på samtidig forsvinder lyden endnu hurtigere!
Jeg har prøvet at geninstallere, hvorefter jeg snakkede i 10 minutter over Skype, så prøvede jeg webcam, men så forsvandt lyden igen!

Jeg er rigtig godt træt af det og håber nogen kender problemet og kan hjælpe mig med at løse det!

Kig på bugs.launchpad.net om du er ramt af en kendt fejl i Ubuntu

Hint:
Google med søgeteksten
site:launchpad.net +ubuntu +sound +disappear

og
ubuntuforums.org +ubuntu +sound +disappear

/Lars
Jeg er Software ingeniør (Diplomingeniør) i Informationsteknologi og indlejede systemer, hvor indlejrede systemer er computer (microcontroller) + elektronik i for eksempel et TV, en router, en vaskemaskine og den slags