Logge på LTSP via en windows-maskine (Allá RPD)

Alle tekniske spørgsmål som ikke hører ind under de andre fora.
jemad
IRC nickname: Jesper Madsen

Logge på LTSP via en windows-maskine (Allá RPD)

Indlæg af jemad »

Hej godtfolk...
Vi er et ungdomshus i en bette by der hedder Helsinge, vi har et behov for at der er en masse unge der har adgang til fælles programmer og filer via en server af en slags. Vi har et behov for at kunne definere adgang til fælles mapper på brugerneveu (<- Det kunne jeg vidst ikke lige stave til o_0)
Et af hovedbehovene er også mobilitet og flexibillitet som man FX har i en Microsoft TS. Er det muligt at sætte en LTSP op til at fungere som en MS TS så de unge kan sidde alle steder i verden evt. på en MS Windows-maskine med adgang til filer, mapper og programmer som hvis de sad ved en lokal maskine...?

Håber der er nogen mennesker der kan svare mig ;-)

Mvh
Jesper Madsen

PS: Jeg har aldrig brugt Ubunto udover de sidste 3 dage...
lath
IRC nickname: lars_t_h
Geografisk sted: Fyn

Re: Logge på LTSP via en windows-maskine (Allá RPD)

Indlæg af lath »

jemad skrev:Hej godtfolk...
Vi er et ungdomshus i en bette by der hedder Helsinge, vi har et behov for at der er en masse unge der har adgang til fælles programmer og filer via en server af en slags. Vi har et behov for at kunne definere adgang til fælles mapper på brugerneveu (<- Det kunne jeg vidst ikke lige stave til o_0)
Et af hovedbehovene er også mobilitet og flexibillitet som man FX har i en Microsoft TS. Er det muligt at sætte en LTSP op til at fungere som en MS TS så de unge kan sidde alle steder i verden evt. på en MS Windows-maskine med adgang til filer, mapper og programmer som hvis de sad ved en lokal maskine...?

Håber der er nogen mennesker der kan svare mig ;-)

Mvh
Jesper Madsen

PS: Jeg har aldrig brugt Ubunto udover de sidste 3 dage...

Er det muligt at sætte en LTSP op?

Ja, det er det da: Kig her: https://help.ubuntu.com/community/UbuntuLTSP
Mere kan jeg ikke lige hjælpe dig med LTSP - men der er masser af dokumentation på Ubuntu Community Documentation.

/Lars
Jeg er Software ingeniør (Diplomingeniør) i Informationsteknologi og indlejede systemer, hvor indlejrede systemer er computer (microcontroller) + elektronik i for eksempel et TV, en router, en vaskemaskine og den slags