evolution sortering af konto løst

Få hjælp til at sætte programmer eller funktioner op.
Blfriis
IRC nickname: blfriis
Geografisk sted: Randers

evolution sortering af konto løst

Indlæg af Blfriis »

Hej jeg har oprettet email adresser hos yousee.Jeg har fået min egen email adresset sat op så jeg både kan sende og modtage,problemet ligger i at jeg skal ha evolution til at sorterer familiens forskellige email adresser.Sådan at jeg på min pc kun henter de mails til mig og min datter kun henter dem til hende osv osv.. Hos yousee siger de at vi kun har en ''brevsprække'' og så skal vi selv sorterer de enkelte mails.kan man sætte evolution op så den sortere de enkelte email adr så jeg får dem til mig på min pc og datteren dem til hende på hendes pc og konen dem til hende??
Senest rettet af Blfriis 8. jun 2010, 19:52, rettet i alt 1 gang.
Ubuntu 15.04 Unity og ZorinOS 9 Ultimate http://zorin-os.dk/index.php
Warhawk
Geografisk sted: Esbjerg

Re: evolution sortering af konto

Indlæg af Warhawk »

Hejsa,

Det kan kun lade sig gøre såfremt du kan oprette forskellige kodeord i forbindelse med emailadressen. Princippet er, at du tilgår den indgående server med brugernavn (det 12-cifrede nummer) og så en kode. Hvis alle jeres emailadresser bruger samme brugernavn og kodeord, så kan det ikke adskilles.

Jeg tror at det er sådan YouSee mener med "brevsprække", og det er sådan det forholder sig. F.eks. har jeg mit eget domæne, som jeg bruger til HTTP, FTP, email m.m. og der har jeg flere emailadresser, idet jeg kan have forskellige kodeord til de forskellige konti. Men jeg tror ikke den mulighed er tilstede hos YouSee.

Som alternativ kan I lave en G-mail hver især, og denne kan fint integreres i Evolution.
/Michael
---

Ubuntu 14.04 64-bit - XFS Lenovo ThinkPad W520 | i7-2860 Quad | nVidia Quadro 2000M | 16GB DDR3 RAM | 256GB Patriot Extreme Performance Warp SSD
Blfriis
IRC nickname: blfriis
Geografisk sted: Randers

Re: evolution sortering af konto

Indlæg af Blfriis »

Warhawk skrev:Hejsa,

Det kan kun lade sig gøre såfremt du kan oprette forskellige kodeord i forbindelse med emailadressen. Princippet er, at du tilgår den indgående server med brugernavn (det 12-cifrede nummer) og så en kode. Hvis alle jeres emailadresser bruger samme brugernavn og kodeord, så kan det ikke adskilles.

Jeg tror at det er sådan YouSee mener med "brevsprække", og det er sådan det forholder sig. F.eks. har jeg mit eget domæne, som jeg bruger til HTTP, FTP, email m.m. og der har jeg flere emailadresser, idet jeg kan have forskellige kodeord til de forskellige konti. Men jeg tror ikke den mulighed er tilstede hos YouSee.

Som alternativ kan I lave en G-mail hver især, og denne kan fint integreres i Evolution.

Ja ok det er nok det de mener,så må vi prøve med gmail.. takker mange gange..
Ubuntu 15.04 Unity og ZorinOS 9 Ultimate http://zorin-os.dk/index.php