Dansk Ubuntu shop

Her postes alt, som ikke direkte har noget med Ubuntu at gøre.
Pihl
IRC nickname: mpih
Geografisk sted: Århus

Dansk Ubuntu shop

Indlæg af Pihl »

Hej alle

Jeg ved, det er skamløs reklame, men da det trods alt er temmelig relevant for mange her på forummet, gør jeg det nu alligevel. Og ellers må i slette indlægget ;-)

O-Biz har nemlig åbnet sin egen shop med Ubuntu sager.

Pointen med shoppen er først og fremmest at gøre Ubuntu-relaterede varer mere tilgængelige. Fx er flere af varene kun noget vi videresælger.

O-Biz er officiel CD distributør, hvilket betyder, at man kan købe originale Ubuntu CD'ere i vores shop, ligesom hvis du købte dem direkte hos Canonical/Ubuntu. Om ganske kort tid vil det også være muligt at købe en USB disk med Ubuntu på, klar til at blive installeret på PC'ere og netbooks. Find en Ubuntu CD her.

Vi har også Danmarks eneste netbook med Ubuntu præinstalleret: MSI Wind U135.

Og ønsker man at vide mere om Ubuntu, er vi forhandler af det engelsksprogede (men meget anbefalesværdige) Ubuntu User Magazine.

I skal vide, at shoppen absolut ikke er noget, som vil give os en indtægt, der får større betydning. Men i og med at O-Biz ApS er den eneste danske virksomhed, der satser stærkt på Ubuntu, er vi også nødt til at gøre noget generelt for udbredelsen af Ubuntu. Og shoppen vil helt sikkert gøre Ubuntu-sager mere tilgængelige for flere mennesker.
multilanguman
IRC nickname: multilanguman
Geografisk sted: Hvalsø

Re: Dansk Ubuntu shop

Indlæg af multilanguman »

Pihl skrev:Hej alle

Jeg ved, det er skamløs reklame, men da det trods alt er temmelig relevant for mange her på forummet, gør jeg det nu alligevel. Og ellers må i slette indlægget ;-)

O-Biz har nemlig åbnet sin egen shop med Ubuntu sager.

Pointen med shoppen er først og fremmest at gøre Ubuntu-relaterede varer mere tilgængelige. Fx er flere af varene kun noget vi videresælger.

O-Biz er officiel CD distributør, hvilket betyder, at man kan købe originale Ubuntu CD'ere i vores shop, ligesom hvis du købte dem direkte hos Canonical/Ubuntu. Om ganske kort tid vil det også være muligt at købe en USB disk med Ubuntu på, klar til at blive installeret på PC'ere og netbooks. Find en Ubuntu CD her.

Vi har også Danmarks eneste netbook med Ubuntu præinstalleret: MSI Wind U135.

Og ønsker man at vide mere om Ubuntu, er vi forhandler af det engelsksprogede (men meget anbefalesværdige) Ubuntu User Magazine.

I skal vide, at shoppen absolut ikke er noget, som vil give os en indtægt, der får større betydning. Men i og med at O-Biz ApS er den eneste danske virksomhed, der satser stærkt på Ubuntu, er vi også nødt til at gøre noget generelt for udbredelsen af Ubuntu. Og shoppen vil helt sikkert gøre Ubuntu-sager mere tilgængelige for flere mennesker.

Har faktisk for et par uger siden købt en ubuntu netbook til min kone fra jer. Det er hendes første pc (i en alder af snart 50 år), hun kender hverken til Microsoft eller Windows, eller computer i det hele taget. Hun tænder knappen på netbooken og finder nemt firefox og evolution i foretrukne, spiller et par spil og er ret glad for det. Indtil videre ingen ko på isen som man siger. Har ellers tænkt på at købe en netbook længe, men jeg venter til der kommer en tablet pc med en tilpasset ubuntu eller anden linux variant. Linuxshoppens e-reader er for lille og for dyr efter min mening.

mvh

Terence Ajbro
andsen
Geografisk sted: Aalborg, Nordjylland

Indlæg af andsen »

Lækkert! Har længe villet købe et par cd'er, men det bliver bare dyrt fra Canonical's shop. Hvordan ser det ud med om I vil kunne tilbyde originalt merchandise? Musemåtter, krus etc.
Dell Studio XPS 16 Ubuntu 11.10 64-bit - Windows 7 64-bit
Intel Core i7 720 1.6 ghz - 4 GB DDR3 1333 Mhz Ram - Mobility Radeon HD 4670 - 500 GB Seagate Momentus XT Hybrid HDD

"He was a dreamer, a thinker, a speculative philosopher... or, as his wife would have it, an idiot." - Douglas Adams
Pihl

Indlæg af Pihl »

multilanguman skrev:
Har faktisk for et par uger siden købt en ubuntu netbook til min kone fra jer. Det er hendes første pc (i en alder af snart 50 år), hun kender hverken til Microsoft eller Windows, eller computer i det hele taget. Hun tænder knappen på netbooken og finder nemt firefox og evolution i foretrukne, spiller et par spil og er ret glad for det. Indtil videre ingen ko på isen som man siger. Har ellers tænkt på at købe en netbook længe, men jeg venter til der kommer en tablet pc med en tilpasset ubuntu eller anden linux variant. Linuxshoppens e-reader er for lille og for dyr efter min mening.

mvh

Terence Ajbro

Det lyder rigtigt godt! Håber hun bliver ved med at være glad for den ;-)

andsen skrev:Lækkert! Har længe villet købe et par cd'er, men det bliver bare dyrt fra Canonical's shop. Hvordan ser det ud med om I vil kunne tilbyde originalt merchandise? Musemåtter, krus etc.

Merchandise bliver desværre ikke en del af vores sortiment. Canonical tillader ikke gensalg af deres Merchandise :wink:
kent a
Geografisk sted: Erslev på Mors

Indlæg af kent a »

Hvad er batteri tiden på den netbook....
Lubuntu 18.04 LTS
multilanguman
IRC nickname: multilanguman
Geografisk sted: Hvalsø

Indlæg af multilanguman »

kent a skrev:Hvad er batteri tiden på den netbook....

Mellem 5 og 7 timer afhængig af skærmsbelysningsindstillinger & andre strømsparindstillinger. Man kan i hvert fald køre min. 5 timer med den. Den starter op på under 30 sek. og er af rigtig god kvalitet (tastatur er lækkert at skrive på) generelt.

mvh

Terence Ajbro
Pihl

Indlæg af Pihl »

Ja, flere skriver cirka 6 timer, selvom min egen fornemmelse vil have den lidt højere.

Den kommer i øvrigt også i en variant med en 32 GB SSD disk, som dog ikke er kommet på vores shop endnu (kommer på i weekenden). Jeg mangler at lave en måling på det, men boot-tid bliver væsentligt reduceret, hastigheden generelt forøget, og vil have et lavere strømforbrug. Den koster 700,- mere end den nuværende model.

Jeg kan KLART anbefale SSD. Se også denne tråd, hvor Spook tester Ubuntu 10.04 på sin maskine med SSD disk:

viewtopic.php?f=15&t=10256
andsen

Indlæg af andsen »

Pihl skrev:Merchandise bliver desværre ikke en del af vores sortiment. Canonical tillader ikke gensalg af deres Merchandise :wink:

Sikke en skam :-( Fragten er godt nok en killer, hvis man putter lidt for meget vægt i kurven ;-)
Intel Core i7 720 1.6 ghz - 4 GB DDR3 1333 Mhz Ram - Mobility Radeon HD 4670 - 500 GB Seagate Momentus XT Hybrid HDD

"He was a dreamer, a thinker, a speculative philosopher... or, as his wife would have it, an idiot." - Douglas Adams
andsen

Indlæg af andsen »

Lige et spørgsmål til shoppen

Ubuntu User Magazine 4 issues including DVD års-abonnement
Pris per styk (piece): kr.295,00

Skal "pr. styk" forstås som pr. blad eller pr. årsabonnement? :O

Pihl

Indlæg af Pihl »

Det skal forstås som per abonnement. Det er jo muligt at købe flere abonnementer ;-)
andsen

Indlæg af andsen »

Super :-) Jeg så nemlig bladet i en DSB kiosk, hvor det pr. styk kostede 245,- eller deromkring, så blev lige i tvivl :)

Pihl

Indlæg af Pihl »

Ja, jeg har godt nok set styk-priserne enkelte steder - det er ikke så lidt :-P

Ellers kan jeg virkelig anbefale bladet. Jeg har selv abonneret på det fra første blad, og det er absolut det IT-magasin, jeg nyder mest.