Hej.
Jeg har rodet lidt med UCK (Ubuntu Customization Kit) hvor man kan lave sin egen LIVE-CD hvorfra man så kan installere.
Det fede ved det er man kan vælge hvilke programmer der er inde standard, dog kommer denne ISO man danner, til at fylde mere end der kan være på en CD-ROM, men så er det godt DVD-R er opfundet.
Jeg har nu fundet ud af hvordan jeg får mine programmer og nogle enkelte terminalkoder ind i min custom-ubuntu-iso, MEN jeg ville gerne have fjernet skraldespanden som der ligger nede i hjørnet som standard på skrivebordet når man logger ind for første gang i Ubuntu 10.04 LTS, og de 4 skriveborde som der også er en genvej til lige ved siden af, samt den der viser skriveborder i den modsatte side, og så vil jeg gerne have flytte den der viser åbne vinduer op hvor program menuen normalt er som standard, og program menuen skal så også fjernes, det skal firefox ikonet også, og hjælp ikonet, og så ville jeg gerne have den som standard smed min AWN manager ind som den er nu, men HVORDAN dælen skal man gøre dette?
Jeg er slet ikke SÅ meget inde i linux-verdenen endnu til jeg kan regne dette ud selv, så jeg ville blive meget glad og mege taknemmelig hvis nogen kunne sige mig hvordan dette kan gøres, hvis det altså ikke er alt for svært?
Nu er jeg nået så langt med dette projekt, at det kunne være fedt lige at få det sidste med så det hele er køreklart så at sige.
Det kunne også være fedt hvis man kunne sætte sit net op på forhånd, så det også var sat op når man loggede ind for første gang (Bruger statisk IP pga. jeg køre denne maskine som SSH server).
Jeg vil gerne have det ser sådan her ud når jeg kommer ind første gang:
http://peecee.dk/upload/view/247817/full
På forhånd tak.
Ubuntu Customization Kit - Ændre udseende?
-
- IRC nickname: Sp0t
- Geografisk sted: Jamaica
Ubuntu Customization Kit - Ændre udseende?
MB : Asus Sabertooth Z77
CPU : Intel Core I7 2600K+ 3,4GHz 8Mb L3
RAM : 4x4GB Corsair DDR3 1600MHz
HDD : LAGER : 1x1TB WD Extern USB 7200rpm + SYSTEM 1 x 180GB Corsair Force 3 Series SSD SATA6 550MB/sek
GFX : MSI 7900GT 512MB GDDR3 (Passivt Kølet)
Case : Lian Li PC-V1100 Plus
PSU : Corsair Professionel Series Gold AX1200
CPU : Intel Core I7 2600K+ 3,4GHz 8Mb L3
RAM : 4x4GB Corsair DDR3 1600MHz
HDD : LAGER : 1x1TB WD Extern USB 7200rpm + SYSTEM 1 x 180GB Corsair Force 3 Series SSD SATA6 550MB/sek
GFX : MSI 7900GT 512MB GDDR3 (Passivt Kølet)
Case : Lian Li PC-V1100 Plus
PSU : Corsair Professionel Series Gold AX1200