Hej alle
Jeg har lige installeret Ubuntu 10.4 på en usb nøgle (persistent mode).
Det virker umiddel, men har ikke dansk defineret tastetur, altså mangler æ ø å osv. Jeg har førsøgt at vælge keyboard input metodee, men drop down listen kan ikke benyttes (den er grå).
Nogle der ved noget?
/Tommy
angående keyboard input?
-
- IRC nickname: lars_t_h
- Geografisk sted: Fyn
Re: angående keyboard input?
TommyDk skrev:Hej alle
Jeg har lige installeret Ubuntu 10.4 på en usb nøgle (persistent mode).
Det virker umiddel, men har ikke dansk defineret tastetur, altså mangler æ ø å osv. Jeg har førsøgt at vælge keyboard input metodee, men drop down listen kan ikke benyttes (den er grå).
Nogle der ved noget?
/Tommy
Du skal huske at den usb nøgle skal have reserveret plads til lagring af programmer og/eller data.
Du kan gå ind i Tastatur fra System > Indstillinger menuen.
Tilføj Dansk derinde fra, og vælg dit tastatur layout (kræver adgang til internettet).
/Lars
Jeg er Software ingeniør (Diplomingeniør) i Informationsteknologi og indlejede systemer, hvor indlejrede systemer er computer (microcontroller) + elektronik i for eksempel et TV, en router, en vaskemaskine og den slags
-
- IRC nickname: TommyDK
Sjovt, jeg fik det til at virke, efter at have installeret systemet igen. jeg benyttede dog noget andet software denne gang, for at frembringe ubuntu på min USB. Ved første installation var ubuntu baggrunden blå og havde et 'sjovt' officeprogram. Derimod var anden installation helt anderledes, her var ubuntu lilla og havde openoffice - det er virkelig weird!!
/Tommy
/Tommy
-
- IRC nickname: lars_t_h
- Geografisk sted: Fyn
TommyDk skrev:Sjovt, jeg fik det til at virke, efter at have installeret systemet igen. jeg benyttede dog noget andet software denne gang, for at frembringe ubuntu på min USB. Ved første installation var ubuntu baggrunden blå og havde et 'sjovt' officeprogram. Derimod var anden installation helt anderledes, her var ubuntu lilla og havde openoffice - det er virkelig weird!!
/Tommy
Den første var så nok Kubuntu - KDE desktpop varianten af Ubuntu, mens den 2. var Ubuntu som bruger en GNOME desktop.
Det er muligt at Kubuntu (KDE) har KOffice som Office suite. Ubuntu har OpenOffice.org som Office suite.
/Lars
Jeg er Software ingeniør (Diplomingeniør) i Informationsteknologi og indlejede systemer, hvor indlejrede systemer er computer (microcontroller) + elektronik i for eksempel et TV, en router, en vaskemaskine og den slags