trådløs modem

Spørgsmål, som ikke kan besvares i andre hardware-fora, bør stilles her.
hca
Geografisk sted: Holte

trådløs modem

Indlæg af hca »

Hvilket trådløst modem virker under ubuntu?
(Hvilkegt er mest populært i Danmark og hvor købes det?)
Jeg har problemer med både Huawei 682 købt hos telenor og Icidu købt hos Zitech.
Begge kører "out of the box" under MS-Vista

Jeg ville være meget glad for en vejledning, så jeg kan få en eller begge til at køre på mine bærbare.
På forhånd tak
Hans Christian
Hans Christian
soundpartner
IRC nickname: sound
Geografisk sted: København

Re: trådløs modem

Indlæg af soundpartner »

hca skrev:Hvilket trådløst modem virker under ubuntu?
Jeg har problemer med både Huawei 682 købt hos telenor og Icidu købt hos Zitech.

Jeg ville være meget glad for en vejledning, så jeg kan få en eller begge til at køre på mine bærbare.
På forhånd tak
Hans Christian

jeg går ud fra at du mener mobilt bredbånd.
icidu modemet kender jeg ikke, men du kan evt prøve med mobilt bredbånd scriptet på http://scripts.linux.dk/joomla/index.ph ... dbans.html
Selvudnævnt guru når det drejer sig om mobilt bredbånd

Webmaster og stifter af:
Billede
Hvor du finder scripts til en hver situation

Billede
hca

Indlæg af hca »

Ja selvfølgelig. Jeg mener mobilt bredbånd. Jeg behøver det til brug i mit sommerhus, hvor der ikke er internet.
Min bærbare er en 2 år gammel Acer Aspire 7520 p.t. med Ubuntu 9.10. Min kones bærbare er en ældre Dell (langsom men brugbar til surf og mail.) p.t. med Ubuntu 8.04. Alt udstyr kører OK under mit LAN.

Jeg fulgte forslaget om at køre script fra scripts.linuk.dk. Det virkede ikke.. Så så jeg, at der under "Nyeste Artikler" fandtes en om Telenor. Den forfulgte også, men den virkede heller ikke. Så nu mailer jeg direkte til dig om hjælp, som jeg tror kun er interessant for mig..

soundpartner skrev:

På forhånd tak
Hans Christian

icidu modemet kender jeg ikke, men du kan evt prøve med mobilt bredbånd scriptet på http://scripts.linux.dk/joomla/index.ph ... dbans.html
Hans Christian
soundpartner
IRC nickname: sound
Geografisk sted: København

Indlæg af soundpartner »

hca skrev:Ja selvfølgelig. Jeg mener mobilt bredbånd. Jeg behøver det til brug i mit sommerhus, hvor der ikke er internet.
Min bærbare er en 2 år gammel Acer Aspire 7520 p.t. med Ubuntu 9.10. Min kones bærbare er en ældre Dell (langsom men brugbar til surf og mail.) p.t. med Ubuntu 8.04. Alt udstyr kører OK under mit LAN.

Jeg fulgte forslaget om at køre script fra scripts.linuk.dk. Det virkede ikke.. Så så jeg, at der under "Nyeste Artikler" fandtes en om Telenor. Den forfulgte også, men den virkede heller ikke. Så nu mailer jeg direkte til dig om hjælp, som jeg tror kun er interessant for mig..

soundpartner skrev:

På forhånd tak
Hans Christian

du kan maile alt det du vil, du vil alligevel ende i mit spamfilter.
support klares her eller på forumet på anden onlinevis således at alle kan få noget ud af det hvis de er i sammme situation.
maskinen med 8.04 kan jeg dog fortælle dig at de er meget besværligt at få til at køre.
Selvudnævnt guru når det drejer sig om mobilt bredbånd

Webmaster og stifter af:
Billede
Hvor du finder scripts til en hver situation

Billede
jushoa
IRC nickname: jushoa
Geografisk sted: århus

Indlæg af jushoa »

Hejsa...

Jeg har for nyeligt sat et telenor usb modem op. Det virkede ikke først, ubuntu behandlede den som lager enhed, men lidt roden på nørdens bedste ven (google) fandt jeg et godt script, og vupti så virkede den bare.

Venlig Hilsen Jushoa
hca

Indlæg af hca »

Hej Jushoa,
Det er da helt i top. Kunne jeg ikke bede dig give det link til os her på forum. Når du har haft problemet, og jeg har haft det, kan vi gætte på at også andre ville være glad for at vide, hvordan man kan løse det.
Venlig hilsen
Hans Christian.
jushoa skrev:Hejsa...

Jeg har for nyeligt sat et telenor usb modem op. Det virkede ikke først, ubuntu behandlede den som lager enhed, men lidt roden på nørdens bedste ven (google) fandt jeg et godt script, og vupti så virkede den bare.

Venlig Hilsen Jushoa
Hans Christian