Et lille problem med æøå

Få hjælp til at sætte programmer eller funktioner op.
hni

Et lille problem med æøå

Indlæg af hni »

Hej Alle!

Jeg har et lille problem med æøå på mine to bærebar computere.

De køre begge med 10.04
Når jeg kigge på min NAS se kan den ene godt se æøå, men det kan den anden ikke!

I de gamle DOS dag var der, så vidt jeg husker to danske landekoder, var den ene ikke 845 eller sådan noget.

Jeg kan ikke rigtig se noget under administration → sprog understøttelses

Er der et sted hvor jeg i Ubuntu kan se og ændre denne???
lath
IRC nickname: lars_t_h
Geografisk sted: Fyn

Re: Et lille problem med æøå

Indlæg af lath »

hni skrev:Hej Alle!

Jeg har et lille problem med æøå på mine to bærebar computere.

De køre begge med 10.04
Når jeg kigge på min NAS se kan den ene godt se æøå, men det kan den anden ikke!

I de gamle DOS dag var der, så vidt jeg husker to danske landekoder, var den ene ikke 845 eller sådan noget.

Jeg kan ikke rigtig se noget under administration → sprog understøttelses

Er der et sted hvor jeg i Ubuntu kan se og ændre denne???

Du er det forkerte sted. Administration > Sprog har kun noget at gøre med sprog på din host.
NAS hostens filsystem monteres, som en del af dit hosts filsystem, så det er i /etc/fstab, eller en FUSE konfigurationsfil, eller en udev regel du skal kigge i.
Det er de 3 muligheder jeg kan komme i tanke om der er for at montere en NAS' filsystem.

fstab manual side: http://manpages.ubuntu.com/manpages/lucid/en/man5/fstab.5.html, såfremt du skal rette i fstab. Pas på! Gør du noget forkert i fstab kan du få svært ved at boote systemet.

/Lars
Jeg er Software ingeniør (Diplomingeniør) i Informationsteknologi og indlejede systemer, hvor indlejrede systemer er computer (microcontroller) + elektronik i for eksempel et TV, en router, en vaskemaskine og den slags