Jeg har installeret den proprietære grafik-driver til mit ATI Radeon 2400 XT grafikkort jf. trin 1 i denne guide http://www.freedomnotbeer.dk/index.php? ... &Itemid=57
Jeg synes ikke grafikken er for god. Specielt splash-screen under opstarten er noget grovkornet.
Er der nogen løsning på det? Computeren er en DELL Inspiron.
ATI-driver giver ikke så god grafik
-
- IRC nickname: tuxx
- Geografisk sted: Syddanmark
Re: ATI-driver giver ikke så god grafik
Nu siger du "specielt splash.." .. er det ikke kun den?
I så fald er det et kendt problem at spash'en ikke altid kører så høj opløsning som under Nouveau.
I /etc/grub/default kan du sætte:
GRUB_GFXPAYLOAD_LINUX=1920x1200
og bagefter køre kommandoen 'sudo update-grub' og så reboote.
Vælg evt. en lavere opløsning, fx. 1024x768 eller 1680x1050 hvis din skærm ikke kan 1920x1200.
Det virker på min nVidia-installation ihvertfald
I så fald er det et kendt problem at spash'en ikke altid kører så høj opløsning som under Nouveau.
I /etc/grub/default kan du sætte:
GRUB_GFXPAYLOAD_LINUX=1920x1200
og bagefter køre kommandoen 'sudo update-grub' og så reboote.
Vælg evt. en lavere opløsning, fx. 1024x768 eller 1680x1050 hvis din skærm ikke kan 1920x1200.
Det virker på min nVidia-installation ihvertfald
// Martin | RLU # 131406
Ubuntu 12.04 LTS 'Precise Pangolin' x86-64 @ Desktop
Ubuntu 12.04 LTS 'Precise Pangolin' x86-64 @ Laptop
Lubuntu 12.04 'Precise Pangolin' i386 @ Workbench Desktop
Debian 6 'Squeeze' x86-64 @ Server
Ubuntu 12.04 LTS 'Precise Pangolin' x86-64 @ Desktop
Ubuntu 12.04 LTS 'Precise Pangolin' x86-64 @ Laptop
Lubuntu 12.04 'Precise Pangolin' i386 @ Workbench Desktop
Debian 6 'Squeeze' x86-64 @ Server
Det er nu også generelt, at jeg synes, at skærmens potentiale ikke bliver udnyttet fuldt. Det er lidt svært at forklare...
Det er lidt "gnidret" og står ikke helt skarpt. Måske er der en indstilling, som ikke står helt korrekt???
Det er lidt "gnidret" og står ikke helt skarpt. Måske er der en indstilling, som ikke står helt korrekt???
-
- Redaktør
- Geografisk sted: København
Der er i hvert fald et enkelt sted der måske kunne være værd at tjekke ud.
System-Indstillinger-Udseende, fanebladet skrifttyper, under overskriften gengivelse. Her kan du vælge mellem 4 forskellige indstillinger: Monokrom, Bedste former, Bedste kontrast, Delpunktsudjævning.
Du kan jo prøve at kikke.
System-Indstillinger-Udseende, fanebladet skrifttyper, under overskriften gengivelse. Her kan du vælge mellem 4 forskellige indstillinger: Monokrom, Bedste former, Bedste kontrast, Delpunktsudjævning.
Du kan jo prøve at kikke.