Intet 802.11N, kun G hastighed

Spørgsmål eller problemer med kablet netværk, trådløst netværk, netværkshåndteringen eller andet som vedrører netværk.
Treepwood
IRC nickname: Treepwood
Geografisk sted: Odense

Intet 802.11N, kun G hastighed

Indlæg af Treepwood »

Hej

Jeg har brug for lidt assistance til at øge hastigheden på mit WLAN. Mit problem går på at jeg i Ubuntu 10.04 kan trække ca 6MB/s over WLAN, mens jeg på samme pc og samme fil, kan trække 12MB/s med Win 7.

Det er som om jeg kun får 802.11G hastighed i Ubuntu. Nu er jeg stadig lidt ny til alt det her, så jeg er ikke helt klar over hvilke oplysninger i skal bruge, så nedenfor har jeg indsat et udpluk i måske kan bruge.

iwconfig:
IEEE 802.11bgn ESSID:"xxx"
Mode:Managed Frequency:2.412 GHz Access Point: xx:xx:xx:xx:xx:xx
Bit Rate=0 kb/s Tx-Power=20 dBm
Retry long limit:7 RTS thr:off Fragment thr:off
Power Management:off
Link Quality=70/70 Signal level=-31 dBm
Rx invalid nwid:0 Rx invalid crypt:0 Rx invalid frag:0
Tx excessive retries:0 Invalid misc:0 Missed beacon:0

lspci:
Atheros Communications Inc. AR9285 Wireless Network

Håber nogen kan komme med et godt råd.
lath
IRC nickname: lars_t_h
Geografisk sted: Fyn

Re: Intet 802.11N, kun G hastighed

Indlæg af lath »

Treepwood skrev:Hej

Jeg har brug for lidt assistance til at øge hastigheden på mit WLAN. Mit problem går på at jeg i Ubuntu 10.04 kan trække ca 6MB/s over WLAN, mens jeg på samme pc og samme fil, kan trække 12MB/s med Win 7.

Det er som om jeg kun får 802.11G hastighed i Ubuntu. Nu er jeg stadig lidt ny til alt det her, så jeg er ikke helt klar over hvilke oplysninger i skal bruge, så nedenfor har jeg indsat et udpluk i måske kan bruge.

iwconfig:
IEEE 802.11bgn ESSID:"xxx"
Mode:Managed Frequency:2.412 GHz Access Point: xx:xx:xx:xx:xx:xx
Bit Rate=0 kb/s Tx-Power=20 dBm
Retry long limit:7 RTS thr:off Fragment thr:off
Power Management:off
Link Quality=70/70 Signal level=-31 dBm
Rx invalid nwid:0 Rx invalid crypt:0 Rx invalid frag:0
Tx excessive retries:0 Invalid misc:0 Missed beacon:0

lspci:
Atheros Communications Inc. AR9285 Wireless Network

Håber nogen kan komme med et godt råd.

Søger du på Google med:
ubuntu +atheros AR9285 dukker følgende side op i 3. link: https://help.ubuntu.com/community/WifiDocs/Device/Atheros/AR9285
Tilmed peger den sides øverste link på det samme [SOLVED] link i Google søgningens resultat nr. 1 og 2.

Du får nemmest hjælp her på forum ved at følge "Sådan får du den bedste hjælp" : https://ubuntudanmark.dk/forum/viewtopic.php?f=24&t=2279

/Lars
Jeg er Software ingeniør (Diplomingeniør) i Informationsteknologi og indlejede systemer, hvor indlejrede systemer er computer (microcontroller) + elektronik i for eksempel et TV, en router, en vaskemaskine og den slags
Treepwood
IRC nickname: Treepwood
Geografisk sted: Odense

Re: Intet 802.11N, kun G hastighed

Indlæg af Treepwood »

Det gav ingen forskel. Jeg ligger stadig kun på en overførselshastighed på 5-6 MB/s.