Mangler shutdown knap

Få hjælp til at sætte programmer eller funktioner op.
qute

Mangler shutdown knap

Indlæg af qute »

Efter jeg har opgraderet til 10.04, kan jeg ikke længere vælge at slukke for min pc.
Så jeg er nødt til at skrive "sudo halt 0" hver dag.
Jeg bruger KDE.

Knappen mangler simpelthen fra "start-menuen". Alle de andre, sleep, logout, hibernate er der.

Tak
lath
IRC nickname: lars_t_h
Geografisk sted: Fyn

Re: Mangler shutdown knap

Indlæg af lath »

qute skrev:Efter jeg har opgraderet til 10.04, kan jeg ikke længere vælge at slukke for min pc.
Jeg bruger KDE.

Knappen mangler simpelthen fra "start-menuen". Alle de andre, sleep, logout, hibernate er der.

Tak

Du bør nu helst logge ud med:

Kode: Vælg alt

sudo shutdown -h now

såvidt jeg ved

Fra GUI kan du også holde CTRL+ALT nede, og så trykke på DEL, og derefter foretage dit valg. Der er der iøvrigt ingen " om 60 sekunder" ting.

det var 2 work-arounds fra mig, selve dit problem ved jeg ikke hvordan løses da jeg kun kører Ubuntu(GNOME), og ikke Kubntu, som bruger KDE.

/Lars
Jeg er Software ingeniør (Diplomingeniør) i Informationsteknologi og indlejede systemer, hvor indlejrede systemer er computer (microcontroller) + elektronik i for eksempel et TV, en router, en vaskemaskine og den slags
qute

Indlæg af qute »

lath skrev:
qute skrev:Efter jeg har opgraderet til 10.04, kan jeg ikke længere vælge at slukke for min pc.
Jeg bruger KDE.

Tak

Du bør nu helst logge ud med:

Kode: Vælg alt

sudo shutdown -h now

såvidt jeg ved

Fra GUI kan du også holde CTRL+ALT nede, og så trykke på DEL, og derefter foretage dit valg. Der er der iøvrigt ingen " om 60 sekunder" ting.

ctrl-alt-del virker heller ikke.
Den giver mig en logout knap.
Jeg er sikker på jeg har fået gjort noget så ubuntu tror jeg ikke må lukke maskinen ned.
qute

Indlæg af qute »

LØST!

http://kubuntuforums.net/forums/index.p ... =3102096.0

Der er åbenbart et problem med min nvidia driver.

Oh well. Jeg venter.