Empathy - Webcam samtaler - Ubuntu 10.04 LTS 64 bit (LØST) Emnet er løst

Få hjælp til at sætte programmer eller funktioner op.
Spotten
Indlæg: 2135
Tilmeldt: 19. okt 2007, 18:13
IRC nickname: Sp0t
Geografisk sted: Jamaica

Empathy - Webcam samtaler - Ubuntu 10.04 LTS 64 bit (LØST)

Indlægaf Spotten » 4. maj 2010, 20:27

Hej.

Nu opretter jeg min egen tråd ang. Empathy som jo er blevet standard i Ubuntu 10.04 LTS selvom jeg ikke helt forstår det, for efter hvad jeg kan se, kan man hverken sende filer til folk, føre en webcam samtale, det eneste man lige pt. kan, efter hvad jeg kan se, er at chatte.

Er der noget med man kan installere pakken "Telepathy-gnome" og så virker video delen i Empathy, eller hvordan fungere det? Det er måske stadig ikke udviklet? Hvilket jeg ikke kan forstå når man vælger at implementere den i systemet som IM klient.

På forhånd tak.
Senest rettet af Spotten 22. maj 2010, 00:15, rettet i alt 1 gang.
MB : Asus Sabertooth Z77
CPU : Intel Core I7 2600K+ 3,4GHz 8Mb L3
RAM : 4x4GB Corsair DDR3 1600MHz
HDD : LAGER : 1x1TB WD Extern USB 7200rpm + SYSTEM 1 x 180GB Corsair Force 3 Series SSD SATA6 550MB/sek
GFX : MSI 7900GT 512MB GDDR3 (Passivt Kølet)
Case : Lian Li PC-V1100 Plus
PSU : Corsair Professionel Series Gold AX1200
OS: Ubuntu 18.01LTS 64bit

zob
Redaktør
Indlæg: 4430
Tilmeldt: 6. jan 2009, 22:01
Geografisk sted: København

Re: Empathy - Webcam samtaler - Ubuntu 10.04 LTS 64 bit

Indlægaf zob » 4. maj 2010, 20:56

Jeg kan føre videosamtaler og ringe til fastnettelefoner og chatte ud af æsken. Og har egentlig svært ved at forstå hvorfor man skulle vælge en anden klient med de muligheder som empathy giver. Det er, som jeg har fortalt dig tidligere, sandt at mange mennesker har det ligesom dig, fordi netop chatfunktionerne er lidt færre. Til gengæld giver den jo et væld af andre muligheder. Som f.eks. "fastnettelefoni" (sip-protokollen).
Hvis du har kender anden chat-klient der opfylder disse og flere kriterier, skal du da klart dele din viden her.

Jeg kan ikke rigtig hjælpe dig med at finde grunden til at du ikke kan få det til at virke, da jeg ikke ved hvad du har gjort. Prøv at fortælle hvordan du har sat din konto op.

Spotten
Indlæg: 2135
Tilmeldt: 19. okt 2007, 18:13
IRC nickname: Sp0t
Geografisk sted: Jamaica

Re: Empathy - Webcam samtaler - Ubuntu 10.04 LTS 64 bit

Indlægaf Spotten » 4. maj 2010, 21:23

zob skrev:Jeg kan føre videosamtaler og ringe til fastnettelefoner og chatte ud af æsken. Og har egentlig svært ved at forstå hvorfor man skulle vælge en anden klient med de muligheder som empathy giver. Det er, som jeg har fortalt dig tidligere, sandt at mange mennesker har det ligesom dig, fordi netop chatfunktionerne er lidt færre. Til gengæld giver den jo et væld af andre muligheder. Som f.eks. "fastnettelefoni" (sip-protokollen).
Hvis du har kender anden chat-klient der opfylder disse og flere kriterier, skal du da klart dele din viden her.

Jeg kan ikke rigtig hjælpe dig med at finde grunden til at du ikke kan få det til at virke, da jeg ikke ved hvad du har gjort. Prøv at fortælle hvordan du har sat din konto op.


Jeg ved ikke rigtigt hvordan jeg har sat den op..

Jeg går ind i det brevikon der er efter en ren installation af Ubuntu 10.04 LTS 64 bit, så vælger jeg øverste dims som hedder "chat", og så under konti opretter jeg en MSN konto, hvor jeg så indtaster mine oplysninger, og logger på. Mere gør jeg faktisk ikke, kan ikke se hvor man kan få mulighed for at sætte det yderlige op end jeg har forklaret her, men det kan være jeg har overset noget, synes bare jeg har kigget det hele igennem, og derfor tit endt med at opgive denne klient.

Jeg har stor glæde af aMSN, der virker alt uden problemer, dog synes jeg ikke om selve udseende af klienten, og der er mange småting, man kan blive ved, uanset hvilket program man bruger, er man først 100% tilfreds hvis man byggede et selv (Gid man kunne finde ud af det) :-)

Jeg har i hvert fald ført video samtaler over aMSN via min bærbar, men har på det sidste ikke kunne få det til at virke, men jeg kan sagtens sende filer frem og tilbage og modtage dem også, men det kan jeg slet ikke få lov til i programmet Empathy, underligt nok!

Kræver det man forwarder bestemte porte til det eventuelt?

På forhånd tak.
MB : Asus Sabertooth Z77
CPU : Intel Core I7 2600K+ 3,4GHz 8Mb L3
RAM : 4x4GB Corsair DDR3 1600MHz
HDD : LAGER : 1x1TB WD Extern USB 7200rpm + SYSTEM 1 x 180GB Corsair Force 3 Series SSD SATA6 550MB/sek
GFX : MSI 7900GT 512MB GDDR3 (Passivt Kølet)
Case : Lian Li PC-V1100 Plus
PSU : Corsair Professionel Series Gold AX1200
OS: Ubuntu 18.01LTS 64bit

zob
Redaktør
Indlæg: 4430
Tilmeldt: 6. jan 2009, 22:01
Geografisk sted: København

Re: Empathy - Webcam samtaler - Ubuntu 10.04 LTS 64 bit

Indlægaf zob » 4. maj 2010, 21:35

Jeg har ikke prøvet MSN. Men hvis hverken aMSN eller empathy vil det du vil med MSN protokollen. Tror du så ikke at det er protokollen og ikke empathy der er årsag til dine kvaler.
Du kan jo for sjov på at lave en google-talk eller jabber-konto eller noget.

Spotten
Indlæg: 2135
Tilmeldt: 19. okt 2007, 18:13
IRC nickname: Sp0t
Geografisk sted: Jamaica

Re: Empathy - Webcam samtaler - Ubuntu 10.04 LTS 64 bit

Indlægaf Spotten » 4. maj 2010, 22:27

zob skrev:Jeg har ikke prøvet MSN. Men hvis hverken aMSN eller empathy vil det du vil med MSN protokollen. Tror du så ikke at det er protokollen og ikke empathy der er årsag til dine kvaler.
Du kan jo for sjov på at lave en google-talk eller jabber-konto eller noget.


Så vidt jeg forstår på help filen, så er det slet ikke muligt at sende filer over Empathy via MSN protokollen, problemet er så, at alle mine kontakter, er MSN kontakter..

Ved ikke lige hvad jeg skal stille op, men må blande det lidt tror jeg, lidt aMSN og lidt Empathy, har ellers lige installeret "Telepathy-gnome", det gjorde ingen forskel.
MB : Asus Sabertooth Z77
CPU : Intel Core I7 2600K+ 3,4GHz 8Mb L3
RAM : 4x4GB Corsair DDR3 1600MHz
HDD : LAGER : 1x1TB WD Extern USB 7200rpm + SYSTEM 1 x 180GB Corsair Force 3 Series SSD SATA6 550MB/sek
GFX : MSI 7900GT 512MB GDDR3 (Passivt Kølet)
Case : Lian Li PC-V1100 Plus
PSU : Corsair Professionel Series Gold AX1200
OS: Ubuntu 18.01LTS 64bit

Jerrik
Indlæg: 100
Tilmeldt: 8. feb 2009, 17:08
IRC nickname: Jerrik
Geografisk sted: Dragør

Re: Empathy - Webcam samtaler - Ubuntu 10.04 LTS 64 bit

Indlægaf Jerrik » 4. maj 2010, 23:11

zob skrev:Og har egentlig svært ved at forstå hvorfor man skulle vælge en anden klient med de muligheder som empathy giver.

Hvis nu alle ens venner er på Skype, og man ønsker sig Skype's billige fastnet telefonnummer med fri fastnettelefoni og en tilkoblet telefon, så man ikke er lænket til computeren?
Er det så ikke et godt argument for at bruge en anden klient end Empathy?

Spotten
Indlæg: 2135
Tilmeldt: 19. okt 2007, 18:13
IRC nickname: Sp0t
Geografisk sted: Jamaica

Re: Empathy - Webcam samtaler - Ubuntu 10.04 LTS 64 bit

Indlægaf Spotten » 4. maj 2010, 23:49

Hvad er fanen "Folk i nærheden" egentlig til?

Forstår jeg ikke helt, der står noget med et jabber id?
MB : Asus Sabertooth Z77
CPU : Intel Core I7 2600K+ 3,4GHz 8Mb L3
RAM : 4x4GB Corsair DDR3 1600MHz
HDD : LAGER : 1x1TB WD Extern USB 7200rpm + SYSTEM 1 x 180GB Corsair Force 3 Series SSD SATA6 550MB/sek
GFX : MSI 7900GT 512MB GDDR3 (Passivt Kølet)
Case : Lian Li PC-V1100 Plus
PSU : Corsair Professionel Series Gold AX1200
OS: Ubuntu 18.01LTS 64bit

zob
Redaktør
Indlæg: 4430
Tilmeldt: 6. jan 2009, 22:01
Geografisk sted: København

Re: Empathy - Webcam samtaler - Ubuntu 10.04 LTS 64 bit

Indlægaf zob » 5. maj 2010, 01:00

Folk i nærheden, er bare folk på dit lokalnetværk. Sikkert ikke særlig brugbart med mindre I har mange computere i hustanden og ønsker at kommunikere på den måde. Det er nok mest til virksomheder.
Har du ikke en google-mail adresse du kan lege lidt med? Men ja, du må bruge flere klienter. Jeg tror desværre MSN protokollen er for lukket til at det er simpelt at implementere alle funktioner. Det er der nok desværre ikke så meget at gøre ved. Jeg tror Microsoft sidder på det game.

zob skrev:Og har egentlig svært ved at forstå hvorfor man skulle vælge en anden klient med de muligheder som empathy giver.

Hvis nu alle ens venner er på Skype, og man ønsker sig Skype's billige fastnet telefonnummer med fri fastnettelefoni og en tilkoblet telefon, så man ikke er lænket til computeren?
Er det så ikke et godt argument for at bruge en anden klient end Empathy?

Til Jerrik er svaret: jo det er da et fantastisk godt argument.

Jeg ved ikke om det er fordi du ikke forstod den sammenhæng sætning blev sagt i, eller hvorfor du spørger.
Bare lige for at få det helt på det rene. Så skal "man" i den sætning forstås som "canonical", fordi Spotten og jeg prøvede at finde frem til et rationale bag canonicals valg af empathy default-klient i ubuntu-distroen.
Du taler derimod om individer. Og hey, for mig er det rigelig med argument at folk vælger pidgin fordi de kan lide fugle, det står da folk fuldstændig frit for. Og det ville jeg aldrig blande mig i - ikke med andet end anbefalinger selvfølgelig.

Spotten
Indlæg: 2135
Tilmeldt: 19. okt 2007, 18:13
IRC nickname: Sp0t
Geografisk sted: Jamaica

Re: Empathy - Webcam samtaler - Ubuntu 10.04 LTS 64 bit

Indlægaf Spotten » 5. maj 2010, 12:04

zob skrev:Folk i nærheden, er bare folk på dit lokalnetværk. Sikkert ikke særlig brugbart med mindre I har mange computere i hustanden og ønsker at kommunikere på den måde. Det er nok mest til virksomheder.
Har du ikke en google-mail adresse du kan lege lidt med? Men ja, du må bruge flere klienter. Jeg tror desværre MSN protokollen er for lukket til at det er simpelt at implementere alle funktioner. Det er der nok desværre ikke så meget at gøre ved. Jeg tror Microsoft sidder på det game.

zob skrev:Og har egentlig svært ved at forstå hvorfor man skulle vælge en anden klient med de muligheder som empathy giver.

Hvis nu alle ens venner er på Skype, og man ønsker sig Skype's billige fastnet telefonnummer med fri fastnettelefoni og en tilkoblet telefon, så man ikke er lænket til computeren?
Er det så ikke et godt argument for at bruge en anden klient end Empathy?

Til Jerrik er svaret: jo det er da et fantastisk godt argument.

Jeg ved ikke om det er fordi du ikke forstod den sammenhæng sætning blev sagt i, eller hvorfor du spørger.
Bare lige for at få det helt på det rene. Så skal "man" i den sætning forstås som "canonical", fordi Spotten og jeg prøvede at finde frem til et rationale bag canonicals valg af empathy default-klient i ubuntu-distroen.
Du taler derimod om individer. Og hey, for mig er det rigelig med argument at folk vælger pidgin fordi de kan lide fugle, det står da folk fuldstændig frit for. Og det ville jeg aldrig blande mig i - ikke med andet end anbefalinger selvfølgelig.


Problemløsning på problemet med Empathy : Dræb alle de venner der bruger MSN, eller tving dem til at bruge andet! Problemer dér, er at lige meget for mange jeg kender med problemer / Windows, så kan jeg _IKKE_ lokke dem til at skifte til Ubuntu selvom jeg lover dem at administrere ALT for dem, ganske gratis (Grunden til dette, er for min egen skyld, så jeg kan slippe for at have folk der bruger MSN). Jeg har selv en IRC kanal af samme grund, men kvinder bruger jo generelt MSN, og jeg er jo en mand, så... :-D

De kvinder er SÅ bange, for ikke at tale om de tøsedrenge jeg kender, at få Ubuntu da det jo ser SÅ meget anderledes ud, dog har jeg overtalt et pr stk til at få linux (Ubuntu) smidt ind, og dem som har givet det en fair chance, sidder nu og griner af deres bekendte når de bøvler med deres Windowsmaskiner, og jo flere gange de ser Ubuntu bare VIRKER, jo mere nysgerrige bliver de, så jeg håber på at få vendt hele vennekredsen selvom det nok er den umulige opgave jeg har rodet mig ud i.

Eneste måde jeg kan løse problemet pt. er ved at bruge aMSN kun, og så håbe det webcam virker lidt bedre end det plejer at gøre, det virker meget flydende (den ene dag virker det, næste dag ikke).

Med aMSN kan jeg da i det mindst sende og modtage filer, være på flere MSN konti's ad gangen, så det må være det jeg bruger til der sker noget mere på IM fronten! :-)

Men tak for jeres svar allesammen, specielt dig zob! :-)
MB : Asus Sabertooth Z77
CPU : Intel Core I7 2600K+ 3,4GHz 8Mb L3
RAM : 4x4GB Corsair DDR3 1600MHz
HDD : LAGER : 1x1TB WD Extern USB 7200rpm + SYSTEM 1 x 180GB Corsair Force 3 Series SSD SATA6 550MB/sek
GFX : MSI 7900GT 512MB GDDR3 (Passivt Kølet)
Case : Lian Li PC-V1100 Plus
PSU : Corsair Professionel Series Gold AX1200
OS: Ubuntu 18.01LTS 64bit

zob
Redaktør
Indlæg: 4430
Tilmeldt: 6. jan 2009, 22:01
Geografisk sted: København

Re: Empathy - Webcam samtaler - Ubuntu 10.04 LTS 64 bit

Indlægaf zob » 5. maj 2010, 13:03

Der har lige været opdateringer, bla. af empathy så prøv at opdatere din computer og genstart (der er kernel-opdatering også, derfor genstart), og se om der muligvis er noget af det du efterlyser der fungerer - måske webcam over MSN protokol.

For resten behøver du ikke lokke dine venner til at bruge ubuntu (selv om det ville være en ekstra bonus). Du skal bare lokke dem til at bruge en klient, der bruger den åbne xmpp protokol. http://en.wikipedia.org/wiki/Extensible ... e_Protocol
Se en række klienter her: http://en.wikipedia.org/wiki/List_of_XM ... t_software
Det kunne f.eks. være google talk. Men jeg tror sådan noget som Trillian ville tillade dem at forbinde til både MSN og XMPP (f.eks. empathy). En multiprotocol klient, dem er der også flere af, som du kan se på listen. Men sidst jeg rørte ved windows var trillian super-hot (det er sikkert helt vildt gammeldags og taberagtigt nu): http://en.wikipedia.org/wiki/Trillian_%28software%29
Det ser også ud til at nogle mobilklienter dækker det også: http://en.wikipedia.org/wiki/Fring

Men prøv lige først at opdatere.

EDIT: Jeg har lige opdaget at opdateringen ikke ligger på den danske mirror endnu, men den må være lige om hjørnet.

Spotten
Indlæg: 2135
Tilmeldt: 19. okt 2007, 18:13
IRC nickname: Sp0t
Geografisk sted: Jamaica

Re: Empathy - Webcam samtaler - Ubuntu 10.04 LTS 64 bit

Indlægaf Spotten » 5. maj 2010, 14:03

zob skrev:Der har lige været opdateringer, bla. af empathy så prøv at opdatere din computer og genstart (der er kernel-opdatering også, derfor genstart), og se om der muligvis er noget af det du efterlyser der fungerer - måske webcam over MSN protokol.

For resten behøver du ikke lokke dine venner til at bruge ubuntu (selv om det ville være en ekstra bonus). Du skal bare lokke dem til at bruge en klient, der bruger den åbne xmpp protokol. http://en.wikipedia.org/wiki/Extensible ... e_Protocol
Se en række klienter her: http://en.wikipedia.org/wiki/List_of_XM ... t_software
Det kunne f.eks. være google talk. Men jeg tror sådan noget som Trillian ville tillade dem at forbinde til både MSN og XMPP (f.eks. empathy). En multiprotocol klient, dem er der også flere af, som du kan se på listen. Men sidst jeg rørte ved windows var trillian super-hot (det er sikkert helt vildt gammeldags og taberagtigt nu): http://en.wikipedia.org/wiki/Trillian_%28software%29
Det ser også ud til at nogle mobilklienter dækker det også: http://en.wikipedia.org/wiki/Fring

Men prøv lige først at opdatere.

EDIT: Jeg har lige opdaget at opdateringen ikke ligger på den danske mirror endnu, men den må være lige om hjørnet.


Kan man så ikke bare vælge "Main server" ? Isteder for "Denmark"?

EDIT: Den lå lige om hjørnet, efter hvad jeg lige kan se, går det fint med at opdatere via. den danske.
Senest rettet af Spotten 5. maj 2010, 14:05, rettet i alt 1 gang.
MB : Asus Sabertooth Z77
CPU : Intel Core I7 2600K+ 3,4GHz 8Mb L3
RAM : 4x4GB Corsair DDR3 1600MHz
HDD : LAGER : 1x1TB WD Extern USB 7200rpm + SYSTEM 1 x 180GB Corsair Force 3 Series SSD SATA6 550MB/sek
GFX : MSI 7900GT 512MB GDDR3 (Passivt Kølet)
Case : Lian Li PC-V1100 Plus
PSU : Corsair Professionel Series Gold AX1200
OS: Ubuntu 18.01LTS 64bit

zob
Redaktør
Indlæg: 4430
Tilmeldt: 6. jan 2009, 22:01
Geografisk sted: København

Re: Empathy - Webcam samtaler - Ubuntu 10.04 LTS 64 bit

Indlægaf zob » 5. maj 2010, 14:04

Jo (det har jeg).

Spotten
Indlæg: 2135
Tilmeldt: 19. okt 2007, 18:13
IRC nickname: Sp0t
Geografisk sted: Jamaica

Re: Empathy - Webcam samtaler - Ubuntu 10.04 LTS 64 bit

Indlægaf Spotten » 5. maj 2010, 16:21

zob skrev:Jo (det har jeg).


Ok, virker ellers til det danske spejl også virkede! :-)

Prøver lige at genstarte og se om det ændre noget på noget! :-)

Tak for hjælpen i hvert fald! :-)
MB : Asus Sabertooth Z77
CPU : Intel Core I7 2600K+ 3,4GHz 8Mb L3
RAM : 4x4GB Corsair DDR3 1600MHz
HDD : LAGER : 1x1TB WD Extern USB 7200rpm + SYSTEM 1 x 180GB Corsair Force 3 Series SSD SATA6 550MB/sek
GFX : MSI 7900GT 512MB GDDR3 (Passivt Kølet)
Case : Lian Li PC-V1100 Plus
PSU : Corsair Professionel Series Gold AX1200
OS: Ubuntu 18.01LTS 64bit

Spotten
Indlæg: 2135
Tilmeldt: 19. okt 2007, 18:13
IRC nickname: Sp0t
Geografisk sted: Jamaica

Re: Empathy - Webcam samtaler - Ubuntu 10.04 LTS 64 bit

Indlægaf Spotten » 5. maj 2010, 16:30

Absolut ingen forskel, overhovedet! ÆV!

Kan du sige mig hvad pakken "Telepathy-gnome" gør?
MB : Asus Sabertooth Z77
CPU : Intel Core I7 2600K+ 3,4GHz 8Mb L3
RAM : 4x4GB Corsair DDR3 1600MHz
HDD : LAGER : 1x1TB WD Extern USB 7200rpm + SYSTEM 1 x 180GB Corsair Force 3 Series SSD SATA6 550MB/sek
GFX : MSI 7900GT 512MB GDDR3 (Passivt Kølet)
Case : Lian Li PC-V1100 Plus
PSU : Corsair Professionel Series Gold AX1200
OS: Ubuntu 18.01LTS 64bit

soundpartner
Indlæg: 3461
Tilmeldt: 27. sep 2008, 23:51
IRC nickname: sound
Geografisk sted: København

Re: Empathy - Webcam samtaler - Ubuntu 10.04 LTS 64 bit

Indlægaf soundpartner » 5. maj 2010, 17:08

Spotten skrev:Absolut ingen forskel, overhovedet! ÆV!

Kan du sige mig hvad pakken "Telepathy-gnome" gør?

aptitude show telepathy-gnome siger følgende:

Pakke: telepathy-gnome
Status: ikke installeret
Version: 23
Prioritet: frivillig
Afsnit: universe/gnome
Vedligeholder: Ubuntu Telepathy Team <ubuntu-telepathy@lists.ubuntu.com>
Ukomprimeret størrelse: 32,8k
Afhænger: telepathy-core (= 23), empathy
Beskrivelse: Telepathy GNOME components
The Telepathy project aims to provide a unified framework for all forms of real
time conversations, including instant messaging, IRC, voice calls and video
calls. It uses the DBus messaging system to provide a simple interface for
client applications, allowing them to quickly benefit from Telepathy's
functionality.

This package contains the GNOME bits of Telepathy, at the moment this is
"empathy".
Selvudnævnt guru når det drejer sig om mobilt bredbånd

Webmaster og stifter af:
Billede
Hvor du finder scripts til en hver situation

Billede

Tilbage til "Opsætning"

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 0 gæster