Da jeg fik 9.04 skulle jeg installere Nvidia driveren på denne måde:
1.tryk på : CTRL+ALT+F2
2.login
3.skriv "sudo /etc/init.d/gdm stop" for at stoppe det grafiske skrivebord (man ender i noget der ligner en stor terminal)
4.skriv "sudo sh NVIDIA-Linux-x86-185.18.14-pkg1.run" og følg vejledningen for at installere driveren
5.skriv "sudo /etc/init.d/gdm start" og dit skrivebord er tilbage
Dette virkede uden problemer. Nu har jeg opgraderet til 9.10 og kan ikke bruge punkt 3.
Som alternativ har jeg prøvet:
"sudo gdm stop" og "sudo service gdm stop"
Dette medfører:
Unknown instance:
Ved i hvordan jeg stopper det grafiske skrivebord i 9.10???
Med venlig hilsen
Vesterg
Opdatering af grafikkort.
-
- Redaktør
- Geografisk sted: København
Re: Opdatering af grafikkort.
Du nævner og den burde virke. Kan ikke lige teste lige nu. http://duopetalflower.blogspot.com/2009 ... buntu.html
Men hvis ovennævnte skriver unknown instance, er det vel fordi den ikke længere kører og så kan du frit installere den nye driver.
Der er nu ikke nogen grund til at installere drivers på den lidt omstændige måde med mindre du har brug for en helt specifik udgave. Du kan bare installere den fra System-Administration-Hardwaredrivere (du skal dog genstarte for at få effekten).
Kode: Vælg alt
sudo service gdm stop
Men hvis ovennævnte skriver unknown instance, er det vel fordi den ikke længere kører og så kan du frit installere den nye driver.
Der er nu ikke nogen grund til at installere drivers på den lidt omstændige måde med mindre du har brug for en helt specifik udgave. Du kan bare installere den fra System-Administration-Hardwaredrivere (du skal dog genstarte for at få effekten).
-
Re: Opdatering af grafikkort.
Hej Zob.
Jeg installerede driveren på den måde du beskrev, det var meget nemt, og gik helt smertefrit!
Så er denne tråd løst.
Tak for hjælpen og det hurtige svar!
Jeg installerede driveren på den måde du beskrev, det var meget nemt, og gik helt smertefrit!
Så er denne tråd løst.
Tak for hjælpen og det hurtige svar!