Geninstall af Windows - behold bootopsætning

Få hjælp til at sætte programmer eller funktioner op.
Cal

Geninstall af Windows - behold bootopsætning

Indlæg af Cal »

Hej

Jeg har en asus mini pc, der er købt med win 7 starter. Jeg har så installeret Ubuntu ved siden af.
Alt fungere perfekt. Så installere jeg comodo firewall - det skulle jeg aldrig have gjort.
Når jeg prøvede at åbne IE i Win 7 så lukkede den lige så hurtigt igen - (Det er selvfølgelig også en måde at lave en firewall på - at man ikke kan gå på nettet :-)

Ok - jeg prøver at afinstallere Comobo igen. Men der er enten ikke recourcer nok eller også kan den ikke skrive i en eller anden database.
Så prøver jeg at lave en recovery af windows - med det resultat så nu kan windows slet ikke starte - det går rigtig godt - NOT.

Nu vil jeg gerne lave en ny installation af Windows 7 starter. Men samtidig vil jeg også beholde det ubuntu der er installeret og virker fint.

Så ...

Hvordan installere jeg Windows 7 Starter uden at den overskriver bootmenuen og ubuntu ??
soundpartner
IRC nickname: sound
Geografisk sted: København

Re: Geninstall af Windows - behold bootopsætning

Indlæg af soundpartner »

Cal skrev:Hej

Jeg har en asus mini pc, der er købt med win 7 starter. Jeg har så installeret Ubuntu ved siden af.
Alt fungere perfekt. Så installere jeg comodo firewall - det skulle jeg aldrig have gjort.
Når jeg prøvede at åbne IE i Win 7 så lukkede den lige så hurtigt igen - (Det er selvfølgelig også en måde at lave en firewall på - at man ikke kan gå på nettet :-)

Ok - jeg prøver at afinstallere Comobo igen. Men der er enten ikke recourcer nok eller også kan den ikke skrive i en eller anden database.
Så prøver jeg at lave en recovery af windows - med det resultat så nu kan windows slet ikke starte - det går rigtig godt - NOT.

Nu vil jeg gerne lave en ny installation af Windows 7 starter. Men samtidig vil jeg også beholde det ubuntu der er installeret og virker fint.

Så ...

Hvordan installere jeg Windows 7 Starter uden at den overskriver bootmenuen og ubuntu ??

det kan du ikke.
windows 7 er så fandens egoistisk at den bare VIL være chef over mbr, og alle andre end den og dens små brødre skal bare dø...

efter en win7 install vil din ubuntu derfor dø, me det er muligt at man kan boote fra en ubuntu live-cd og den vej igennem geninstallere grub.

jeg vil dog sige at senere i dag kommer den nye 10.04 så man kunne jo overveje en clean install af denne uden at formatere /home så har du den nyeste ubuntu med din data, og ved install vil der blive oprettet en dualboot med win
Selvudnævnt guru når det drejer sig om mobilt bredbånd

Webmaster og stifter af:
Billede
Hvor du finder scripts til en hver situation

Billede