Dele et trådløst netværk med WEP nøgle på bærbar?

Spørgsmål eller problemer med kablet netværk, trådløst netværk, netværkshåndteringen eller andet som vedrører netværk.
Konsolkongen

Dele et trådløst netværk med WEP nøgle på bærbar?

Indlæg af Konsolkongen »

Jeg bruger Ubuntu NBR på min Asus Eee 1000H. Det er bare rart :)

Nå, men jeg fandt forleden ud af at det at dele et netværk på linux er det nemmeste i hele verden. Men desværre ser det ikke ud til at virke 100%.

Jeg har et netkabel i computeren forbundet direkte til en router og jeg vil gerne dele mit trådløse netkort i den bærbare så jeg kan spille online i Phantasy Star Zero på min DS :)

Jeg kunne fortælle side op og side ned hvor FU et firma Nintendo er når det kommer til features på deres konsoller. Men det gider i nok ikke høre på. Det korte af det lange er at den kun vil forbinde til netværk med WEP eller slet ingen koder.

Jeg går op på netværksikonet og venstreklikker > "Create new wireless network" > Hvorefter jeg skriver netværksnavn, kode og sikkerhed > Create

Men ved alle andre sikkerheder end "WPA & WPA2 Personal" sker der ikke rigtig noget. Computeren står bare og tænker og ber pludselig om koden til netværket hvilket jeg ikke forstår. WPA & WPA2 Personal starter perfekt med det samme, men det synes Nintendo som sagt ikke jeg må bruge :)

Hvis nogen kan hjælpe ville det være kanon :)