printerinstaltion

Spørgsmål, som ikke kan besvares i andre hardware-fora, bør stilles her.
torbensonne

printerinstaltion

Indlæg af torbensonne »

Som spritny bruger her er jeg løbet ind i et alvorligt problem nemlig en nyindkøbt multifunktionsmaskine der ikke vil være med jeg har fundet drivere men så kon jeg heller ikke længere. Printeren er en epson stylus sx 210. og på epsons hjemmeside ligger der også drivere til linux. Nu er mit engelsk ikke det bedste og jeg kan ikke finde ud af hvilke drivere jeg skal hente og hvorledes de skal installeres. Er der nogle der kan hjælpe med en udførlig instruktion? min version af Ubuntu er den nyeste 9,04 og jeg har set dette benævnt som Linux x-86 hvad det så betyder

På forhånd tak
Torben
soundpartner
IRC nickname: sound
Geografisk sted: København

Re: printerinstaltion

Indlæg af soundpartner »

torbensonne skrev:Som spritny bruger her er jeg løbet ind i et alvorligt problem nemlig en nyindkøbt multifunktionsmaskine der ikke vil være med jeg har fundet drivere men så kon jeg heller ikke længere. Printeren er en epson stylus sx 210. og på epsons hjemmeside ligger der også drivere til linux. Nu er mit engelsk ikke det bedste og jeg kan ikke finde ud af hvilke drivere jeg skal hente og hvorledes de skal installeres. Er der nogle der kan hjælpe med en udførlig instruktion? min version af Ubuntu er den nyeste 9,04 og jeg har set dette benævnt som Linux x-86 hvad det så betyder

På forhånd tak
Torben

jeg tror jeg ville tage et kig på gutenprint http://gimp-print.sourceforge.net/
det ser ud som om det er den bedste driver til den printer.

en lille detalje. 9.04 som du skriver er IKKE den nyeste version af ubuntu. 9.04 er fra april sidste år, og der kom en ny i oktiber sidste år.
der kommer nye versioner af ubuntu hvert halve år, og dette betyder at der også kommer en ny version her den 29 april altså om 11 dage.
hvis jeg var dig tror jeg jeg ville prøve gutenprint og lege lidt med det, men jeg ville ikke bruge for meget tid på det. til gengæld ville jeg så om ca 14 dage installere den kommende ubuntu 10.04 og så bruge mine kræfter der. Der er sket RIGTIG meget med ubuntu på det sidste år, og ubuntu 10.04 er virkelig fed (jeg har beta-testet den de sidste par måneder)
Selvudnævnt guru når det drejer sig om mobilt bredbånd

Webmaster og stifter af:
Billede
Hvor du finder scripts til en hver situation

Billede