Hej!
Er ikke sikker på at jeg henvender mig det rette sted, men er der nogen der kan hjælpe med følgende:
Har tilsluttet et Skype-kompatibelt web cam og installeret tilhørende software.
Når jeg aktiverer en videosamtale kan samtalepartneren sagtens se mig og jeg kan også se mig selv uden problemer,
men jeg modtager et meget dårligt billede af vedkommende. Skærmen er dobbel, delt lodret på midten, billedet er i bedste fald sort/hvid og som oftest forvrænget og i negativ (lyst=mørkt og omvendt).
Ifølge samtlige test er kameraet rigtigt tilsluttet og klar til brug.
Jeg kan tage et snapshot af vedkommende, som fungerer rimeligt (afhængigt af partnerens lysforhold).
Er der nogen, der har forslag til, hvordan jeg løser problemet?
Problem med Web Cam i Skype
-
Problem med Web Cam i Skype
Nathalie
Free feet - free mind
Free feet - free mind
-
- Redaktør
- Geografisk sted: København
Re: Problem med Web Cam i Skype
Hej og velkommen.
Hvilket styresystem bruger du?
Hvis det er en version af ubuntu, hvilken version er det da?
Hvilken software har du installeret?
Var det linux-software?
Det med skærmen lyder mærkeligt, men prøv at se om du kan svare på ovenstående spørgsmål først.
Fortæl også gerne mere om skærmproblemet der, så vidt jeg kan se, er det eneste problem der er i din ende.
Men hensyn til snapshot af din partner, der afhænger af samtalepartnerens lysforhold, er det uafhængigt af dit webcam. Det er derimod afhængigt af partnerens webcam, hvilket du jo også er inde på. At du modtager et dårligt billede af din samtalepartner, har heller ikke noget med dit webcam at gøre (det tager jo billeder af dig - ikke din samtalepartner). Derfor er det nok samtalepartnerens webcam I skal have set på.
Hvilket styresystem bruger du?
Hvis det er en version af ubuntu, hvilken version er det da?
Hvilken software har du installeret?
Var det linux-software?
Det med skærmen lyder mærkeligt, men prøv at se om du kan svare på ovenstående spørgsmål først.
Fortæl også gerne mere om skærmproblemet der, så vidt jeg kan se, er det eneste problem der er i din ende.
Men hensyn til snapshot af din partner, der afhænger af samtalepartnerens lysforhold, er det uafhængigt af dit webcam. Det er derimod afhængigt af partnerens webcam, hvilket du jo også er inde på. At du modtager et dårligt billede af din samtalepartner, har heller ikke noget med dit webcam at gøre (det tager jo billeder af dig - ikke din samtalepartner). Derfor er det nok samtalepartnerens webcam I skal have set på.