filesystem not found hjælp mig !
-
- IRC nickname: basse
filesystem not found hjælp mig !
heey har siddet oppe ved en kammi hvor jeg sad med min bærbar sat til et fladskærms tv via hdmi og pluslig begyndte min com at hakke helt vildt i det ... hvor efter jeg så genstartede min pc men der den bootede op stod der såå file systam not found og noget med to termidate this shell press ctrl + D and retry sådan som jeg husker ... er det noget jeg kan fix eller er der en måde jeg kan komme til min ubuntu partition fra min windows 7 partition og hente filer over i windows 7
-
- Redaktør
- Geografisk sted: København
Re: filesystem not found hjælp mig !
Hej og velkommen!
Du kan nok umiddelbart ikke komme ind på ubuntu fra windows (det er et andet filsystem som windows ikke understøtter).
Du kan dog gøre det at du smider en CD med ubuntu i drevet og booter op i en live-session fra den (jeg tror det hedder "prøv ubuntu" i den første menu).
Herfra skulle du kunne åbne både ubuntu og windows drev og overføre filer (kik i menuen Steder-Maskine).
Når du er derinde kan du lige prøve at køreMåske kan det fikse det lidt besynderlige nedbrud du har haft.
Du kan nok umiddelbart ikke komme ind på ubuntu fra windows (det er et andet filsystem som windows ikke understøtter).
Du kan dog gøre det at du smider en CD med ubuntu i drevet og booter op i en live-session fra den (jeg tror det hedder "prøv ubuntu" i den første menu).
Herfra skulle du kunne åbne både ubuntu og windows drev og overføre filer (kik i menuen Steder-Maskine).
Når du er derinde kan du lige prøve at køre
Kode: Vælg alt
sudo update grub