Ubuntu Server forslag?

Spørgsmål, som ikke kan besvares i andre hardware-fora, bør stilles her.
fantastisk

Ubuntu Server forslag?

Indlæg af fantastisk »

Hej alle,

jeg har udviklet en applikation i PHP og MYSQL og har nu brug for at køre den på en dedikeret server. Applikationen er ikke så tung, den består kun af "lister". ingen advancerede SQL kald.

Mit spørgsmål går på om nogen af jer har købt en billig server/desktop som ikke har problemer med at køre ubuntu server. Jeg har kigget meget på en HP MediaSmart Server EX490 som kun koster 3500,-
link: http://www.getmore.dk/detalje-side.aspx ... 04AA%23UUW

men jeg er lidt bange for at bestille den, hvis nu at den ikke kan køre ubuntu eller debian. Har i nogen andre forslag eller erfaring med EX490 serveren?

mange hilsner
-Fantastisk
lath
IRC nickname: lars_t_h
Geografisk sted: Fyn

Re: Ubuntu Server forslag?

Indlæg af lath »

fantastisk skrev:Hej alle,

jeg har udviklet en applikation i PHP og MYSQL og har nu brug for at køre den på en dedikeret server. Applikationen er ikke så tung, den består kun af "lister". ingen advancerede SQL kald.

Mit spørgsmål går på om nogen af jer har købt en billig server/desktop som ikke har problemer med at køre ubuntu server. Jeg har kigget meget på en HP MediaSmart Server EX490 som kun koster 3500,-
link: http://www.getmore.dk/detalje-side.aspx ... 04AA%23UUW

men jeg er lidt bange for at bestille den, hvis nu at den ikke kan køre ubuntu eller debian. Har i nogen andre forslag eller erfaring med EX490 serveren?

mange hilsner
-Fantastisk

Du kan prøve at snakke med: http://www.o-biz.dk/om-obiz. Deres konsulentydelser er selvfølgelig ikke gratis, men det er et fejlkøb heller ikke.

/Lars
Jeg er Software ingeniør (Diplomingeniør) i Informationsteknologi og indlejede systemer, hvor indlejrede systemer er computer (microcontroller) + elektronik i for eksempel et TV, en router, en vaskemaskine og den slags
Pihl
IRC nickname: mpih
Geografisk sted: Århus

Indlæg af Pihl »

Var det ikke noget med en VPS i stedet for? En Virtual Private Server.

Med en VPS får du din helt egen Ubuntu server, og kan gøre alt det du vil og har lyst til. Men i stedet for at du selv skal købe og lægge strøm til din egen maskine, så tager vi os af hardwaren. Du logger ind remote på din server via SSH eller webinterface (Webmin), og administrere selv din server og adgange til den derfra.

Du kan få VPS'en i flere størrelser, men her er den jeg vil foreslå til dig:

1 GB hukommelse
90 GB diskplads
500 GB trafik
Styresystem: Ubuntu Server (8.04, 9.10 eller 10.04 (efter 29. april))
1 daglig fuld backup
1 fast IP-adresse

99,- om måneden (plus 495,- i oprettelse)

Der vil gå mindst 3 år, før en egenkøbt server til 3.500,- plus strøm har betalt sig i forhold til et VPS ;-)

Ønsker du et større eller mindre VPS end ovenstående, så skriv til mig på mp@o-biz.dk eller ring på 70208440 og vi finder en VPS i rette størrelse til dig.
fantastisk

Indlæg af fantastisk »

Tak for jeres tip.

Det lyder nu billigt nok med en VPS. Jeg vil lige tænke lidt over det. Jeg vender lige tilbage angående VPS'en.